In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
یکشنبه ۲۶ امرداد ۱۳۹۳
بازگشت
سیستان و بلوچستان به زودی به کانون توسعه کشور تبدیل می‌شود

سیستان و بلوچستان به زودی به کانون توسعه کشور تبدیل می‌شود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: کاهش فاصله سیستان و بلوچستان با استان‌هایی که توسعه یافتگی بیشتری دارند؛ از نتایج برنامه‌های در دست اجرای دولت است.

به گزارش خبرنگار «نسیم»، حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد شب گذشته در جلسه شورای برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان افزود: امروز سیستان و بلوچستان و برادران شیعه و سنی ما به معنای واقعی کلمه نماد برجسته وحدت امت اسلام هستند و در یک صف از عزت و وحدت اسلامی دفاع می‌کنند. مجلس در کنار دولت آمادگی دارد تا هرگونه همکاری و برنامه‌ای را برای توسعه این استان انجام دهد.

 

وی به طرح "انتقال آب با لوله به مزارع سیستان" به عنوان پروژه‌ای مهم و راهگشا اشاره کرد و گفت: اگر این پروژه تحقق یابد؛ یک تحول عظیم در اقتصاد، کشاورزی و اشتغال منطقه رقم می‌خورد. امیدواریم با همکاری دولت و مجلس شاهد رشد و شکوفایی کشاورزی سیستان باشیم. استان سیستان‌ و بلوچستان نیاز به طرح‌هایی سنجیده و تخصصی دارد؛ زیرا رشد پایدار اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی این استان در راستای توسعه ملی و وحدت محقق می‌شود. نگاهی که هم‌اکنون معطوف این استان است؛ نگاهی امید بخشی است. کاهش فاصله سیستان و بلوچستان با استان‌هایی که توسعه یافتگی بیشتری دارند؛ از نتایج برنامه‌های در دست اجرای دولت است.

 

حجت الاسلام ابوترابی خاطرنشان کرد: موضوع توسعه بنادر استان و افزایش ظرفیت بهره‌برداری بنادر کشور، از راهبرد هایی است که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید دارند. باید بنادر سیستان و بلوچستان را با برنامه‌ریزی جامع توسعه داد.

 

نایب رئیس مجلس گفت: دولت باید به سمت کاهش فروش نفت حرکت کند و با برنامه‌ریزی درست برای تبدیل نفت به فرآورده‌های با ارزش بالا حرکت کند.

 

ابوترابی گفت: کمبود منابع آب از جمله مسائلی است که دنیا با آن روبروست و ایران در شرایطی است که با منابع آبی محدود شناخته شده است. ما باید استفاده از منابع بهینه همراه با ارتقای بهره‌وری را مدنظر قرار دهیم و با استفاده صحیح منابع موجود را مدیریت کنیم.

تازه ترین اخبار