In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
دوشنبه ۸ تیر ۱۳۹۴
بازگشت
حداکثر بهره وری و حداقل هزینه کلیدواژه های برون رفت از تنگناهای موجود اقتصادی است

حداکثر بهره وری و حداقل هزینه کلیدواژه های برون رفت از تنگناهای موجود اقتصادی است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی معتقد است پایش دقیق هزینه ها و کاهش هزینه های اداره کشور به حداقل ممکن ،ضروری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام ابوترابی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نخستین همایش معرفی دستگاه ها و استان های برتر قرآنی سال 93 که عصر امروز (یکشنبه 31 خرداد) در تالار همایش های فرهنگ و هنر به همت شورای توسعه فرهنگ قرآنی شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد با بیان اینکه ماه رمضان ماه صدور فرمان روزه و انجام این دستور الهی و انسان ساز است گفت: این ماه را می توان ماه تلاقی انسان و قرآن نام نهاد و خداوند سبحان قرآن کریم را در این ماه نازل کرده است و برای تربیت انسان و مهمانی او برگزیده است.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه در خصوص جایگاه ویژه نماز تأکید کرد: نماز فرمان ویژه و مأموریتی است که نباید هیچگاه نسبت به آن غفلت شود و روزه نیز دارای همین جایگاه ممتاز است.

 

وی افزود: امیدواریم در پرتو انس قرآن کریم و در سایه برکات انسان ساز عبادت روزه از شایستگی هایی که قرآن برای ما رهنمون کرده برخوردار شویم.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد در ادامه با بیان اینکه گامی که برای پایش فعالیت های قرآنی برداشته شد مهمترین گام برای دستیابی اهداف تعریف شده است عنوان کرد: معتقدم پایش دقیق هزینه ها و کاهش هزینه های اداره کشور به حداقل ممکن، ضروری است و کلیدواژه برون رفت از تنگناهای موجود اقتصادی و مفاسد مدیریتی در این نگاه است که ارتقاء بهره وری به حداکثر ممکن و هزینه های جاری و غیر ضروری به حداقل ممکن برسد.

 

نایب رئیس قوه مقننه در ادامه به نقش فرهنگ در ارتقاء مدیریت و سلامت جامعه اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به نقش آموزه های قرآن در ارتقاء فرهنگ و کارایی انسان ها، سلامت فکری، اخلاقی و مدیریتی برای توسعه مفاهیم قرآنی ضروری است و هیچ حد و مرزی نباید برای آن شناخته شود با این حال نکته قابل توجه این است که باید منابع را به نهادهایی تخصیص داد که کارایی بالا برای هزینه کرد درست منابع برخوردار باشند.

 

وی تأکید کرد: هر که پرچم و تابلوی قرآن را بلند کرد شایسته دریافت منابع نیست لذا در راستای دستیابی به اهداف باید میزان مکفی از منابع در اختیار دستگاه های مشخصی قرار گیرد که در این زمینه پایش علمی و مستند ضروری است.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان موارد ذکر شده را از اهداف نظام بودجه ریزی عملیاتی دانست و خاطرنشان کرد: امیدوارم کار ارزشمند آغاز شده با روشی قابل دفاع و مبتنی بر دانش به بالاترین سطح کارایی خود برسد./

 

تازه ترین اخبار