In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
بازگشت
مصادره ۱/۸ میلیارد دلار دارایی‌های ایران از سوی دادگاه‌های آمریکا تهدیدی جدی علیه نظم بین الملل است

مصادره ۱/۸ میلیارد دلار دارایی‌های ایران از سوی دادگاه‌های آمریکا تهدیدی جدی علیه نظم بین الملل است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اقدام اخیر دادگاه های داخلی آمریکا در مصادره ۱/۸ میلیارد دلار دارایی بانک مرکزی ایران را تهدیدی جدی علیه نظم و حقوق بین الملل دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام ابوترابی، نائب رییس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز یکشنبه (12 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق پیش از دستور، افزود: اقدامات اخیر دادگاه های داخلی آمریکا در صدور آرای بی پایه، بی منطق و غیراصولی علیه دارایی های جمهوری اسلامی ایران از جمله رای اخیر برای مصادره یک و هشت دهم میلیارد دلار دارایی بانک مرکزی به راستی تهدیدی جدی علیه نظم و حقوق بین الملل است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: کنگره آمریکا به همراه دیگر قوای این کشور گمان می کنند در عصر حجر زندگی می‌کنند و می‌توانند با تکیه بر قدرت نظامی خویش منافع ملت ها را به نفع منافع نامشروع خویش مصادره کنند، روند رسیدگی قضایی که به صدور این حکم خارج از همه ضوابط و مقررات بین المللی انجامید در همه مراحل جعلی و ساختگی و غیر مستند و به وضوح در حکم یک اقدام متخلفانه بین المللی است.

 مجلس شورای اسلامی از تمام ظرفیت خویش برای استیفای حقوق ملت عزیز ایران استفاده خواهد کرد

وی تاکید کرد: ملت بزرگ ایران در برابر این اقدام خارج از همه ضوابط و مقررات و قوانین بین المللی دستگاه قضایی، کنگره و مسئولان آمریکا، با همه قدرت خواهد ایستاد؛ قوای سه گانه و مجلس شورای اسلامی از تمام ظرفیت خویش برای استیفای حقوق ملت عزیز ایران استفاده خواهد کرد.

ابوترابی فرد یادآور شد: رژیم آمریکا بداند همانگونه که در همه عرصه‌های تقابل با جمهوری اسلامی طعم تلخ شکست را تجربه نموده است در این عرصه هم شکست تلخی را تجربه می کند و ملت بزرگ ایران حقوق خویش را به زیباترین شکل ممکن استیفا خواهند نمود و مشتی دیگر بر دهان یاوه گویان و نظام غیرعادلانه آمریکا خواهند کوبید.

 

امید است مجلس دهم نماد عقلانیت و تعامل شایسته با جریان های سیاسی درون نظام باشد

وی ادامه داد: انجام شایسته انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی با مشارکت گسترده ملت عزیز و بزرگوار را محضر رهبر معظم و عالیقدر انقلاب اسلامی، همکاران در خانه ملت، نمایندگان منتخب ملت در دوره دهم مجلس و آحاد ملت بزرگوار تبریک می گویم.

ابوترابی فرد تاکید کرد: امید است مجلس دهم با ترکیب شکل گرفته، نماد عقلانیت و تعامل شایسته نیروهای انقلاب و جریان های سیاسی درون نظام در زیر چتر گسترده رهبری معظم و عالیقدر انقلاب در راستای افزایش اقتدار ملی باشد؛ امید است همکاران ارجمند ما در مجلس دهم با الهام از آموزه های دینی و بر محور علم و دانش و عقلانیت راه را برای خلق اقتصاد مقاومتی برای افزایش اقتدار ملی هموار کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تبریک به مناسبت روز کارگر گفت: این روز را خدمت جامعه کارگران عزیز و مقاوم کشور و نیروهای پرتوانی که دیروز در سنگر دفاع از مرزهای جمهوری اسلامی ایران حضور یافتند و با تقدیم شهدای عالیقدر، جانبازان افتخارآفرین و آزادگان صبور راه را برای پیروزی ملت عزیز هموار کردند و امروز در سنگر کار و تلاش راه را برای شکل گیری اقتصاد مقاومتی هموار می‌کنند، تبریک می گویم.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: امید است قوای سه گانه از تمام ظرفیت خویش برای پاسداشت و گرامیداشت منزلت و جایگاه برجسته و ممتاز جامعه کارگری کشور استفاده کرده و با شکل گیری یک اقتصاد مبتنی بر تولید، دانایی محور و خلق اقتصاد مقاومتی شاهد تکریم شایسته از شخصیت کارگران کشور باشیم.

 

شهید مطهری نماد تعلیم و تربیت در این کشور انقلابی و اسلامی است

ابوترابی فرد با یادآوری سالروز شهادت استاد مطهری افزود: امروز روز 12 اردیبهشت ماه روز شهادت استاد عالیقدر، علامه مجاهد حضرت آیت الله شهید مطهری است؛ شخصیت استثنایی این عالم فرزانه و مجاهد فی سبیل الله راه را برای نامگذاری این روزها به نام معلم هموار ساخت.

وی یادآور شد: شهید مطهری نماد تعلیم و تربیت در این کشور انقلابی و اسلامی است، شخصیت این عالم فرزانه می تواند راه برای تربیت انسان هایی در تراز قرآن و عترت و مبتنی بر آموزه های دینی به عنوان معلم راستین جامعه اسلامی هموار کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: علم، عالم و معلم در آموزه های اسلامی از جایگاه و منزلت ویژه برخوردار است. خداوند متعال ویژگی برجسته انسان را ظرفیت فراگیری علم و دانش می داند و پیامبر الهی حضرت آدم به دلیل آنکه در قله علم و دانش است، مسجود ملائکه است.

ابوترابی فرد تصریح کرد: او در سایه تعلیم الهی و تربیت ذات اقدس حق به همه حقایق عالم از غیب و شهود آگاهی پیدا کرد؛ دانش و علم و معرفت ملاک ارزش و تعالی انسان است، موضوعی که حضرت علی (ع) در خطبه متقین در توصیف انسان های تربیت یافته به آن اشاره کرده اند؛ انسان های پرهیزگار و انسان هایی که تحت تعلیم و تربیت انبیای الهی قرار گرفته اند، گوش های خود را وقف دانش و علم آنهم بهترین علم، دانشی که برای دنیا و آخرت و رسیدن به سعادت است، نموده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس نهم گفت: شهید مطهری به راستی از مصادیق بارز این حقیقت بود و خود را برای تحصیل دانش و فهم معارف و تبیین آن وقف نمود؛ بدون شک متقین با دانش و علم حرکت می کنند و گام برداشته و تصمیم می گیرند. اگر شهید مطهری در دل شب قلب نورانی اش به انوار فروغات منور نمی شد، اگر جانش لبریز از معارف قرآن و عترت نبود، در جامعه اسلامی ما نمی توانست به عنوان یک شخصیت تراز اول در مسیر تربیت علمی جامعه ایفای نقش کند و همه آثار ماندگار او بدون استثنا مورد تایید شخصیتی چون امام بزرگوار باشد.

وی با یادآوری سخنان حضرت علی (ع) درخصوص ویژگی ها و خصوصیات برجسته متقین تاکید کرد: از جمله این ویژگی ها آن است که در دین خویش ثابت قدم و استوارند، نرم خوی و هوشیارند و ایمان استوار، جان آنها را زینت بخشیده است و در دریافت دانش و علم حریص هستند و دانش را با حلم گره زده اند؛ انسان های تربیت یافته در مدرسه دین با همه وجود در راه دریافت دانش و علم و انتقال آن به جامعه حرکت می کنند.

ابوترابی فرد تاکید کرد: شهید مطهری نماد حرص در دریافت معارف و علم بود، این انسان خویشتندار عارف و عالم و وارسته بود؛ به طور حتم علم در مدرسه نهج البلاغه نیز از جایگاه ویژه ای برخوردار است و از همین منظر است که نظام اسلامی باید در تربیت انسان های عالم، آراسته به علم و معرفت گوی سبقت را از دیگر جوامع بشری برباید، لذا ما باید در مرز علم و دانش حرکت کنیم تا در پرتو علم راه را برای اقتصاد دانش بنیان هموار کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت به نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی گفت: درگذشت برادر همکارمان آقای غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس را خدمت ایشان تسلیت عرض می کنم، همچنین درگذشت حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی قریشی نماینده دوره های دوم، سوم و پنجم مجلس را خدمت خانواده ایشان تسلیت عرض می‌کنم./

تازه ترین اخبار