In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
چهارشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۵
بازگشت
نیروهای مسلح پناهگاه ملت هستند

نیروهای مسلح پناهگاه ملت هستند

عضو شورای عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه در جمع دانشجویان چهاردهمین دوره رزم مقدماتی مشترک دانشگاه های افسری ارتش گفت: نیروهای مسلح پناهگاه ملت هستند.

نائب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی در جمع دانشجویان چهاردهمین دوره رزم مقدماتی مشترک دانشگاه های افسری ارتش گفت: نیروهای مسلح پناهگاه ملت هستند.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران به نقل از نیروی زمینی،حجت الاسلام ابوترابی فرد نائب عضو شورای عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه، در جمع دانشجویان چهاردهمین دوره رزم مقدماتی مشترک دانشگاه های افسری ارتش گفت: خداوند شما جوانان را انتخاب کرده است که پناهگاه مستحکم ملت اسلام و ایران باشید.

وی افزود: شما موجب زینت و آراستگی فرماندهی معظم کل قوا هستید و یکی از دلایلی که فرماندهی کل قوا با صلابت سخن می گویند آنست که از پشتوانه ی قدرتمند فرماندهان و افسران نیروهای مسلح ایران برخوردارند و این مایه عزت رهبری است. رسالت نیروهای مسلح عزیز شدن اسلام توسط این نیروهاست. دفاع مقدس ما را عزیز کرد، زیرا نیروهای مسلح ما از قدرتی برخوردار بودند که این اقتدار را خلق کردند. شما برای جامعه امنیت می آورید. امنیت کشور مرهون نیرو های مسلح مقتدر است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد بیان داشت: جایگاه شما جایگاه مهم و خطیری است. برای حضور در این جایگاه باید ویژگی هایی خاص داشته باشید. بدون تردید اولین خصیصه ایمان است. این ایمان است که قدرت آفرین است. به هر میزان که می توانید باید در راه ارتقا ایمان و آراستگی به عمل صالح قدم بردارید. خداوند کسانی را دوست دارد که در راه خدا با قدرت مبارزه می کنند گویا آنان یک دژ نفوذ ناپذیر هستند. برای افزایش ایمان باید از معصیت فاصله گرفت شما جوانان باید تلاش کنید که در هر جایگاه که هستید آلوده به گناه نشوید.

نائب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی مهمترین ویژگی رهبران عالم اسلام عدالت دانست و ادامه داد: باید برای آراستگی به عدالت از گناه فاصله گرفت. ویژگی دوم دانش و تخصص است. شما به عنوان یک نیروی نظامی باید با دانش و تخصص خود ایفای نقش کنید در این دوره های آموزشی باید سطح تخصص و علمی خود را ارتقا دهید.

وی در ادامه به چگونگی شکل گیری اقتدار نظامی ایران اشاره کرد و افزود: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مقتدرترین نیرو در منطقه و در برابر قدرت های بزرگ هستند. به دلیل اینکه، بسیاری از نیروهای مسلح شاگردان مدرسه دفاع مقدسند و در این مدرسه بالاترین دوره های تخصصی را گذرانده اند. این گونه توانستند در مدت کوتاهی به این سطح از اقتدار برسند. در کنار تخصص نیاز به عزم و اراده پولادین است. دانش و تخصص زمانی می تواند برای پیشرفت فرمانده موثر باشد که دارای عزم و اراده قوی باشد. همانطور که امیرالمومنین به فرزندش می فرماید قدم های تو باید مانند میخ در زمین فرو رود. یعنی یک فرمانده مقتدر یک گام به عقب نمی نشیند. عزم و اراده و انگیزه بالا و در کنار آنها بصیرت لازم است. بصیرت سیاسی فراتر از ایمان است و دانش و ایمان را به ثمر می رساند.

تازه ترین اخبار