In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲
بازگشت
هدف ما دستیابی به اقتصادی پویا، مولد و ثروت آفرین است

هدف ما دستیابی به اقتصادی پویا، مولد و ثروت آفرین است

بر این باورم که خلق ثروت باید مهمترین هدف دولت باشد البته به گمانم یک تحول ویژه در عرصه‌ی فرهنگ به عنوان مهمترین تکیه‌گاه برای رسیدن به هر تحول و دستاوردی باید در دستور کار دولت یازدهم قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام ابوترابی، وی بعد از ظهر امروز در نشستی با عنوان «در مسیر حماسه» در شبکه‌ی اجتماعی افسران در خصوص اهمیت انتخابات پیش رو با بیان اینکه میزان مشارکت مردم مشروعیت و مقبولیت نظام را نشان می‌دهد گفت: با توجه به مسئولیت مهم رئیس دستگاه اجرایی در ارتقاء کارایی نظام، انتخابات ریاست جمهوری از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. خصوصا در شرایط فعلی دولت می‌تواند در تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها و ارتقاء جایگاه جمهوری اسلامی برای دفاع از منافع ملی نقشی بی بدیل ایفا کند. از این جهت رهبری در خلق یک حماسه‌ی بزرگ تأکید داشتند که به نظر بنده نماد آن انتخابات ریاست جمهوری است و مشارکت گسترده و معنا دار و همراه بصیرت و معرفت سیاسی نسبت به مسائل ویژه‌ی کشور و انتخاب شایسته‌ترین فرد می‌تواند از دستاوردهای این حماسه‌ی سیاسی باشد.

 

ابوترابی با اشاره به اولویت‌های کشور در شرایط کنونی اظهار کرد به گمانم با توجه به نقش کلیدی وحدت ملی و انسجام اسلامی در برون رفت از تنگناها و تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها و هموار کردن مسیر در جهت تحقق آرمان‌های انقلاب باید ارتقاء سطح وحدت ملی و انسجام اسلامی در دستور کار دولت یازدهم باشد. علاوه بر این بدون هماهنگی و همدلی و تعامل حداکثری با قوا نمی‌توان یک دولت و نظام کارآمد در شأن جمهوری اسلامی ایران را محقق کرد. بنابراین باید یکی از سیاست‌های دولت یازدهم تلاش برای وحدت قوای سه‌گانه و زیر چتر رهبری نظام باشد و بنده با توجه به حضورم در مجلس عرض می‌کنم این ظرفیت در بالاترین سطح وجود دارد و اشراف بنده به مسائل کشور بیانگر این مسئله است که اگر سیاست دولت تحقق این هدف باشد در کوتاهترین زمان وحدت ملی دستیافتنی خواهد بود.

 

وی با تأکید بر ارتقاء سطح تعامل دولت با نخبگان علمی و سیاسی اعلام کرد باید نخبگان احساس کنند در تمام عرصه‌ها نقش مهمی دارند و نظر آنها همواره مورد توجه قرار می‌گیرد. البته نباید این نگاه تنها به حوزه و دانشگاه محدود شود بلکه بطور مثال در حوزه‌ی کارگران چهره‌های توانایی وجود دارد که دارای ایده‌های نو هستند لذا تعامل با نخبگان علمی و سیاسی و احترام به خرد جمعی باید جزو سیاست‌های راهبردی دولت یازدهم باشد.

 

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پس از تشریح راهبردهای دولت با اشاره با اینکه با این راهبردها می‌توان اهداف مورد نظر نظام را تحقق بخشید خاطر نشان کرد یکی از این اهداف ایستادگی در مقابل نظام حاکم بر جهان و دفاع از منافع ملی در صحنه‌ی بین المللی است، این همان سیاست بازدارندگی نظام است که با تحکیم راهبردهایی که به آن اشاره شد به دست می‌آید.

 

وی افزود: هدف دیگر دستیابی به اقتصاد پویا و مولد و ثروت آفرین است. بر این باورم که خلق ثروت باید مهمترین هدف دولت باشد البته به گمانم یک تحول ویژه در عرصه‌ی فرهنگ به عنوان مهمترین تکیه‌گاه برای رسیدن به هر تحول و دستاوردی باید در دستور کار دولت یازدهم قرار بگیرد.

 

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این برنامه درباره‌ی ساز و کار انتخاب گزینه‌ی نهایی ائتلاف اکثریت اصول‌گرایان گفت: همانطور که دبیر ائتلاف قبلا تشریح کرده توافقی به وجود آمد که با روش‌های تعریف شده که یکی از آنها نظرسنجی بود به یک فرد واحد برسیم. بر همین اساس هم حرکت کردیم و اعضاء به این نتیجه رسیدند که بنده خروجی ائتلاف باشم.

 

وی خاطر نشان کرد: بنده با توجه به حضورم در چهاردوره‌ی مجلس و همچنین ربع قرن در دانشگاه با مدیران اجرایی و چهره‌های دانشگاهی آشنایی ویژه‌ای دارم و لذا این مجموعه افراد در تدوین برنامه‌های بنده نقش ویژه‌ای را ایفا می‌کنند و مسئولیت اتاق برنامه‌ریزی هم بر عهده‌ی دکتر نجات‌حسینی است که دارای سوابق درخشانی در چند وزارت خانه و همچنین عرصه‌های بین‌المللی هستند.

 

تازه ترین اخبار