In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲
بازگشت
با کوچک شدن دولت گامی مهم در مقابل فساد اداری برداشته می‌شود

با کوچک شدن دولت گامی مهم در مقابل فساد اداری برداشته می‌شود

ابوترابی صبح امروز در جمع اعضای ستاد انتخاباتی و مسئولین ستادهای استانی حضور یافت و به تشریح کاستی‌ها و ظرفیت‌های کشور پرداخت.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بر شمردن کاستی‌ها و ظرفیت‌های موجود در کشور گفت: اگر ظرفیت‌ها و سرمایه‌های فعلی را مورد توجه قرار دهیم، با یک تدبیر و نگاه صحیح می‌توان کاستی‌ها و نواقص را سامان داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام ابوترابی، وی صبح امروز در جمع اعضای ستاد انتخاباتی و مسئولین ستادهای استانی حضور یافت و به تشریح کاستی‌ها و ظرفیت‌های کشور پرداخت.

 

وی با اشاره به اینکه کسانی که اوضاع کشور را تحلیل می‌کنند، معمولا نواقص را برجسته می‌کنند گفت: کمتر کسی به سرمایه‌ها و ظرفیت‌های کشور می‌پردازد.

 

نامزد یازدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری در خصوص نواقص موجود در کشور به بحث عدم ثبات مدیریتی اشاره کرد و با تأکید بر اینکه این تغییرات مشکل جدی را برای کشور به وجود آورده گفت: این مشکل در نهایت کاهش کارآیی دستگاه اجرایی را به دنبال خواهد داشت.

 

ابوترابی تحقق اهداف نظام را در سایه‌ی تفاهم و هماهنگی دستگاه‌ها و قوا دانست و افزود: متأسفانه در سال‌های اخیر در عالی‌ترین سطوح کشور شاهد تنش و وحدت شکنی بوده‌ایم و این قطعا وحدت ملی و راهبرد روشن رهبری نظام را خدشه دار می‌کند.

 

وی با اشاره به مشکلات فرهنگی موجود در کشور، عدم رضایت دلسوزان، علما و مراجع را از فضای فرهنگی کشور نگران کننده عنوان کرد.

 

عضو شورای عالی حل اختلافات قوا در خصوص مشکلات بوجود آمده در اقتصاد کشور به شاخص‌های اقتصادی مانند نرخ بیکاری، تورم، رشد اقتصادی و افزایش نقدینگی اشاره کرد و گفت: متأسفانه آمارهایی در این خصوص وجود دارد که امیدوار کننده نیستند.

 

وی با تأکید بر اینکه در سیاست خارجی وضعیت قابل قبولی نداریم اظهار داشت: در چند سال اخیر تشدید تحریم‌ها و ارسال پرونده‌ی ایران به شورای امنیت سازمان ملل، اقتصاد ایران را تحت تأثیر قرارداده است و علاوه بر این کشورهای همپیمان و متحد ایران در منطقه تحت فشار هستند.

 

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش سرمایه‌ها و ظرفیت‌های کشور را بی بدیل دانست و عنوان کرد: هیچ کشوری در دنیا وجود ندارد که از این مشارکت عظیم مردمی بهره‌مند باشد.

 

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد، اقتدار و ثبات سیاسی ایران سرمایه‌ی عظیم دیگری است که مقامات آمریکایی هم به آن اذعان دارند و معتقد هستند بدون در نظر گرفتن ایران نمی‌توان تصمیمی را در منطقه پیش برد.

 

وی همچنین نیروی انسانی توسعه یافته و مدیریت اجرایی با تجربه و کارآزموده در دوران پس از انقلاب را دستاورد بزرگی دانست.

 

ابوترابی با تأکید بر امنیت به عنوان سرمایه‌ای ارزشمند برای کشور اظهار داشت: علی‌رغم اینکه ایران در همسایگی کشورهایی نا امن به سر می‌برد جزو امن‌ترین کشورهاست و این مهم یقینا بستر پیشرفت را در تمام عرصه‌ها فراهم می‌کند.

 

وی با اشاره به توان نظامی ایران که قدرت آمریکا را در منطقه مهار کرده است، موقعیت ژئوپلوتیک ایران را بی‌نظیر دانست و گفت: خط ترانزیت شرق به غرب و شمال به جنوب، دست‌یابی به آبهای آزاد و بهره‌مندی از سرمایه‌های مادی نظیر انرژی، معادن و زمین های کشاورزی، ظرفیت استثنایی را برای کشور فراهم کرده است.

 

عضو جامعه‌ی روحانیت مبارز در ادامه افزود: هنگامی که این ظرفیت‌ها و سرمایه‌ها را مورد توجه قرار می‌دهیم مشخص است که با یک تدبیر و نگاه صحیح می‌توان کاستی‌ها و نواقص را سامان داد.

 

وی با اشاره به اهمیت جایگاه دستگاه اجرایی در تدوین لایحه‌ی توسعه‌ی پنج ساله، لایحه‌ی بودجه و تخصیص منابع گفت: اگر راهبرد دستگاه اجرایی با راهبرد نظام یکی شود به سرعت به سمت پیشرفت و تبدیل نقاط ضعف به قدرت حرکت خواهیم کرد.

 

وی با بیان اینکه راهبرد نظام در عرصه‌ی اقتصاد در سند چشم‌انداز بیست ساله و برنامه‌ی پنج‌ساله‌ی توسعه تصریح شده است گفت: متأسفانه در عمل بر اساس برنامه‌ی توسعه و با نگاه به سند چشم انداز حرکت نکرده‌ایم.

 

وی خاطر نشان کرد به واسطه‌ی ارتباط چهره به چهره با اساتید و نخبگان دانشگاهی، حضور در چهار دوره‌ی مجلس شورای اسلامی و کمیته‌های تخصصی تدوین لوایح برنامه با مسائل و اولویت‌های کشور آشنا هستم.

 

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از مدیریت پروژه‌ای و بخشی و با بیان اینکه اینگونه پرداختن به مشکلات اقتصادی علی‌رغم افتتاح ده‌ها پروژه رشد منفی اقتصادی  را به دنبال داشته است، گفت: هر اقدامی در دستگاه اجرایی باید در راستای برنامه‌ی توسعه باشد.

 

وی با اشاره به اینکه بدون هماهنگی قوا نمی‌توان قدمی برداشت گفت: معتقدم دستگاه اجرایی از ساعات اولیه‌ی دولت یازدهم باید در بالاترین سطح با قوه‌ی مقننه و قضائیه هماهنگی و همراهی داشته باشد.

 

ابوترابی در پاسخ به سؤالی درباره‌ی اقتصاد دولتی و با بیان اینکه وظایف حاکمیتی دولت روشن است از وظایف تصدی گری دولت انتقاد کرد و افزود: اگر حجم دولت کوچک شود، گامی مهم در مقابل فساد اداری برداشته می‌شود.

 

وی در توضیح این مطلب افزود: در برنامه ریزی و بودجه ریزی باید بررسی کرد که به چه نهادها و دستگاه‌هایی نیاز داریم و هر دستگاهی برای اجرای وظایف حاکمیتی اش به چه منابعی احتیاج دارد و پس از آن با نظارتی دقیق عملکرد آن دستگاه را مورد توجه قرار داد.

 

عضو شورای عالی حل اختلاف قوا همچنین با تأکید بر هدایت منابع ارزی به سمت تولید، تخصیص ۵۰% از منابع نفتی به صندوق توسعه‌ی ملی را موتور مولد اقتصاد ایران دانست.

 

وی در پاسخ به سؤالی درباره­ ی مشکلات معیشتی مردم گفت: مسائل اقتصادی با اصلاح سیاست‌ها درست خواهد شد و با دستورات آنی و مقطعی کاری از پیش نمی‌رود.

 

ابوترابی در خصوص قانون هدفمندی یارانه‌ها به لزوم ادامه‌ی پرداخت یارانه‌ی نقدی اشاره کرد و گفت: البته می‌توان از کسانی که در امور روزمره‌ی خود به یارانه‌ها نیازمند نیستند درخواست کرد تا یارانه‌شان را در سپرده‌های طولانی‌مدت سرمایه‌گزاری کنند و پشتوانه‌ای برای اقتصاد کشور فراهم آورند.

 

وی اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را منوط به ثبات متغیرهای کلان اقتصادی دانست و گفت: تا زمانی که نرخ تورم و ارز در اقتصاد کشور ثابت نشود هر گونه اقدام در این جهت موجب نابسامانی خواهد شد.

 

گفتنی است این مراسم با حضور صمیمانه‌ی حجت الاسلام ابوترابی در جمع اعضای ستاد انتخاباتی و پس از اقامه‌ی نماز ظهر و عصر به امامت وی پایان یافت.

تازه ترین اخبار