In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
یکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
بازگشت
هزینه‌های اداره کشور برای بخش تولیدی هدایت شود

هزینه‌های اداره کشور برای بخش تولیدی هدایت شود

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه امور اقتصادی را باید به مردم سپرد و هزینه‌های اداره کشور را کاهش داد، اظهار داشت: هزینه‌های اداره کشور باید به عرصه تولید جهت دهی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام ابوترابی‌، نائب رییس مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه، 25 بهمن‌ماه) در مجلس کارگری با تبریک ایام سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: خانواده کارگری به منزله ستون فقرات انقلاب است و یکی از استوانه‌های انقلاب اسلامی کارگران هستند، همچنین باید توجه داشت که اعتصاب کارگران در دوران طاغوت برای سرنگونی رژیم پهلوی بسیار موثر بود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیروزی ایران در دوران 8 ساله دفاع مقدس مرهون حضور کارگران در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بود، بیان کرد: امروز نقش موثر کارگران در اقتصاد مقاومتی بر کسی پوشیده نیست.

هدف نخست کشور خلق اقتصادی بزرگ و پویا با بالاترین سطح اشتغال و امنیت برای کارگران است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امیدوارم با رهنمودهای مقام معظم رهبری و تلاش‌های دولت و مجلس راه برای پویایی اقتصاد مقاومتی هموار گردد، متذکر شد: امروز به دلایلی متقن هدف نخست کشور خلق اقتصادی بزرگ و پویا با بالاترین سطح اشتغال و امنیت برای کارگران است تا در جهت اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه تنها راه رسیدن به این هدف ایجاد اقتصاد مردمی با تکیه بر دانش است و این تنها راه پیشرفت اقتصاد کشور است، گفت: کشوری که در فاصله‌ای کوتاه تبدیل به قدرت سیاسی شد که در عرصه مذاکرات هسته‌ای قدرت سیاسی ایران به نمایش درآمد. با توجه به این شرایط می توان اقتصاد بزرگی را هم به دست آورد.

حضور آمریکا در منطقه ناامنی به دنبال دارد

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه ایران در منطقه‌ای قرار دارد که امروز به دلیل حضور آمریکا ناامن شده است ولی جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم این ناامنی در منطقه، نقطه‌ای امن به حساب می‌آید، تصریح کرد: علاوه بر این ایران قدرتی دفاعی است که اجازه نمی‌دهد آمریکا کوچکترین تعرضی را به این آب و خاک داشته باشد.

وی افزود: اگر آمریکا تعرضی به آب و خاک ایران داشته باشد همان رفتاری را شاهد خواهد بود که اخیرا نیروهای سپاه با آمریکایی ها انجام دادند.

ایران فاصله تبدیل کردن دانش به فناوری را کوتاه کرد

نایب رئیس قوه مقننه با بیان اینکه ایران علاوه بر تولید علم فاصله تبدیل کردن دانش به فناوری را نیز کوتاه کرده است، اظهار داشت: اوج شکوفایی این پیشرفت‌ها را می‌توان در فناوری هسته‌ای کشور مشاهده کرد.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه مجلس وزین کارگری امروز نشانه اوج عقلانیت در این خانواده است، بیان کرد: ما تنگناهای سختی را در دوران تحریم پشت سر گذاشته‌ایم در حالیکه دشمن اعتقاد داشت که با این تحریم‌ها اقتصاد ایران فلج می‌شود که نقش محوری جامعه کارگری در عبور از این مسیر سخت بسیار موثر بود.

وی افزود: باید اقتصادی پویا بر روی شانه های ملت و متکی بر دانش ایجاد کرد و از همین مجلس کارگری باید بالاترین بهره‌ها را برد تا به هدف کشور در اقتصاد برسیم.

هزینه‌های اداره کشور باید به عرصه تولید جهت دهی شود

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه امور اقتصادی را باید به مردم سپرد و هزینه‌های اداره کشور را کاهش داد، اظهار داشت: هزینه‌های اداره کشور باید به عرصه تولید جهت دهی شود.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در زمانی که کشور در حال حرکت به سمت تورم یک رقمی است سود تسهیلات بالاتر از تورم، معنایی ندارد، بیان کرد: منابع بانکی باید به سمت بازار واقعی هدایت شود که بسترهای لازم برای این کار آماده است.

سازمان تامین اجتماعی متعلق به بازنشستگان است

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی متعلق به بازنشستگان است و باید با مشارکت موثر و اطمینان بخش این جامعه مدیریت شود، متذکر شد: همان طور که نباید بانک مرکزی تبدیل به جیب دولت شود سازمان تامین اجتماعی هم نباید مورد دستبرد قرار گیرد بلکه باید تقویت شود.

وی با اشاره به زمینه ایجاد تورم‌های گذشته تصریح کرد: وقتی از منابع بانک مرکزی فراتر از مجوزهای قانونی برداشت شود شاهد تورم‌هایی خواهیم بود که در گذشته ایجاد شد.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت فعلی هم به این موضوع اعتقاد دارد و این اصول را نادیده نمی‌گیرد./

تازه ترین اخبار