In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
بازگشت
ارجاع طرح معافیت افراد تحت پوشش کمیته امداد از پرداخت هزینه دادرسی دادگاه‌هابه کمیسیون قضایی

ارجاع طرح معافیت افراد تحت پوشش کمیته امداد از پرداخت هزینه دادرسی دادگاه‌هابه کمیسیون قضایی

نمایندگان مردم در خانه ملت طرح الحاق یک تبصره به ماده ۵۰۵ قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب را به کمیسیون قضایی و حقوقی ارجاع دادند.

به گزارش خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه 12 بهمن) مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح الحاق یک تبصره به ماده 505 قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب (در امور مدنی) با 126 رأی موافق، 3 رأى مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 209 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب‌رئیس مجلس در جریان بررسی این طرح بیان کرد: از آنجا که کلمه "بهزیستی" در این طرح مغفول مانده است، پیشنهاد می‌شود نمایندگان با ارجاع آن به کمیسیون قضایی و حقوقی موافقت کرده تا کلمه "بهزیستی" در جزئیات آن اضافه شود.

بنابر این گزارش نمایندگان نیز با 131 رأی موافق، یک رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع 197 نماینده حاضر در صحن با ارجاع این طرح به کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس جهت اصلاح مطرح شده، موافقت کردند.

براساس ماده واحده این طرح که برای اصلاح به کمیسیون ارجاع داده شد، متن زیر به‌عنوان تبصره به ماده 505 قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور مدنی اضافه می‌شود:

تبصره: افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) با ارائه کارت مددجویی و تاییدیه رسمی مرجع مزبور از پرداخت هزینه دادرسی معاف می‌باشند./

تازه ترین اخبار