In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
بازگشت
رونق تولید در گرو حرکت در مسیر نقشه اصناف است

رونق تولید در گرو حرکت در مسیر نقشه اصناف است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با اعضای اتاق اصناف ایران گفت:بنگاه های کوچک و بزرگ تولید اگر بخواهند موفق باشند، باید براساس نقشه راه اصناف حرکت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمدحسن ابوترابی فرد امروز (سه شنبه 13 بهمن) در دیدار با اعضای اتاق اصناف ایران گفت: برای غربی ها امکان تحریم بانک های مرکزی اعضای شورای امنیت امکانپذیر نیست، اما به طور مثال اگر این امکان فراهم بود و کشوری همچون چین تحریم می شد، به طور حتم استقلال اقتصادی چین با چالش سخت و حرکت انفعالی جدی روبرو می شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کشوری همچون ایران که توانسته از دوره های سخت با توانایی عبور کند، پیامد و نتیجه ای همچون مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با 6 قدرت بزرگ جهان را در پی دارد که تنها در راستای اقتدار و قدرت حرکت کرد و این اقتدار ثمره همکاری دولت، ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران است و جا دارد در روزهای آغازین دهه فجر این مهم را به شما دوستان تبریک بگویم.

وی تصریح کرد: ما در حوزه اقتصاد قدم های بلندی برداشته ایم، اما این قدم ها شامل کاستی هایی نیز می شود و این در حالی است که ما چاره ای نداریم جز اینکه یک اقتصاد بزرگ و پویا داشته باشیم.

ابوترابی فرد افزود: نقش اتاق اصناف نقشی مهم و محوری است و برگزاری این گونه جلسات می تواند مثمرثمر باشد.

وی تصریح کرد: اتاق اصناف از یکسو با تولید اتصال دارد و مسیر حرکت تولید را در جریان دارد ، این در حالی است که بنگاه های کوچک و بزرگ تولید اگر بخواهند موفق باشند، باید براساس نقشه راه اصناف حرکت کنند.

وی ادامه داد: حضور اتاق اصناف در متن بازار بسیار مهم است  زیرا برای انتقال اطلاعات صحیح به تصمیم سازان، تصمیم گیران و مدیران کشور می تواند مثمرثمر باشد.

ابوترابی فرد افزود: برخی اعتقاد دارند حذف تورم اقتصادی مساوی است با مرگ اقتصادی یعنی اقتصاد ایران با تورم زنده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آنچه امروز ما در عرصه اقتصاد با آن روبرو هستیم، کاستی های تولیدی است، یادآور شد: تولیدی که با تورم زنده است، این تولید به طور حتم نمی تواند تداوم داشته باشد، زیرا تولیدی که با دانایی و دانش حرکت کند در دنیای امروز می تواند حیاتی مناسب داشته باشد.

ابوترابی فرد ادامه داد: همکاری های اتاق اصناف با مراکز فناوری و دانشگاهی به منزله جرقه مناسبی است که می تواند این اتاق را در چرخه های مختلف علمی و اقتصادی موفق تر کند و این در حالی است که بنگاه های تولیدی ما هنوز با علم ارتباط ندارند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما در حال رقابت با کالاهایی هستیم که در کشورهایی تولید می شود که درآمدشان از مالیاتی است که بر انرژی می گذارند، اما ما انرژی را در اختیار تولیدکنندگان می گذاریم و از همین رو باید قدم های بلندی برداریم تا در راستای اصلاح نظام بانکی کشور، اقدامات جدی کنیم.

وی تصریح کرد: نظام بانکی کشور باید پشتوانه تولید باشد، البته به معنای واقعی کلمه و نه صندوق دولت و نه رانت برای کسانی که می خواهند سوءاستفاده کنند.

وی ادامه داد: اگر می خواهید دغدغه شما دغدغه دولتمردان باشد، باید برای پرداخت نظام مالیاتی با نگاهی درست تصمیم گیری کنید.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با رونق گرفتن فضای کسب و کار بدیهی است درآمدهای دولت نیز افزایش می یابد، اما باید همگام با هم با یک اراده جدی برای رسیدن به یک فضای کسب و کار منطقی در راستای کوچک شدن فضای دولت اقدام کرد.

تازه ترین اخبار