In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
بازگشت
قدرت موشکی ایران اسلامی ثمره ایمان و پیشرفت است

قدرت موشکی ایران اسلامی ثمره ایمان و پیشرفت است

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه قدرت حیرت آفرین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی موجب شده که ایران در جایگاه متفاوتی از اقتدار قرار گیرد، گفت: قدرت موشکی ایران اسلامی ثمره ایمان و پیشرفت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی‌، نائب رییس مجلس شورای اسلامی امشب (پنجشنبه 8 بهمن‌ماه) در مراسم گرامیداشت شهید مدافع حرم میثم نظری در مسجد حضرت قائم (عج)، با تاکید بر جایگاه والای شهدا در قرآن کریم گفت: خداوند بلند مرتبه در برخی موارد به مقایسه تطبیقی میان کلمات پرداخته است، اگرچه تمام پدیده‌ها کلمات الهی هستند و خداوند بلند مرتبه از هر پدیده و مخلوقی با نام کلمه‌ای از کلمه الله یاد کرده است ولی این کلمات الهی در یک مرتبه و جایگاه قرار نگرفته‌اند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: برخی کلمات الهی در قله کمال هستند و اوج تعالی را تشریح می‌کنند و برخی کلمات از ارزش و منزلت وجودی بالایی برخوردار نیستند.

وی گفت: خداوند بلند مرتبه بین کلمه طیبه و شجره طیبه تفاوت قائل شده است. خداوند سبحان بین کلمه خبیثه و شجره خبیثه نیز تفاوت‌هایی قائل شده است.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد گفت: کلمه طیبه در قرآن تعریف مشخصی دارد اما خداوند در تعریف شجره طیبه معانی مختلفی را ترسیم کرده است. در تعریف طیبه می‌توان گفت این کلمه بر انسان کامل تطبیق می‌کند. قطعا اصلی‌ترین معنی کلمه طیبه انسان مومن است؛ انسان تربیت شده در مکتب دین است.

وی افزود: خداوند کریم از حضرت مسیح (ع) تعبیر به کلمه الله کرده است. انسان مومن، انسانی که آراسته به ایمان است کلمه الله نامیده می‌شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: گاهی یک نظام سیاسی می‌تواند کلمه طیبه شود. قطعا حکومت امیر المومنین علی (ع) حکومت طیبه الهی است. حکومت امام عصر (عج) قطعا حکومت طیبه است. نظام اسلامی ایران نیز به هر میزان که به حکومت امام زمان (عج) نزدیک شود به ارزش‌ها و خصایص کلمه طیبه نزدیک‌تر شده است.

 

ریشه مستحکم ویژگی شجره طیبه

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد با بیان اینکه تعریف شجره طیبه در قرآن کریم جایگاه ویژه‌ای دارد، گفت: اولین ویژگی شجره طیبه این است که ریشه‌های مستحکم دارد و سیلاب‌ها نمی‌تواند آن را تغییر دهد. شجره طیبه همانند درختی ریشه‌دار ایستاده است، طوفان‌ها می‌وزند اما شجره طیبه با استقامت بر پای خویش ایستاده است.

وی افزود: درختان آنچنان مستحکم هستند که اگر هم می‌میرند، ایستاده می‌میرند. ریشه مستحکم بدنه بلند مرتبه را استوار نگه داشته و تغذیه می‌کند. اگر ریشه نبود، درخت می‌مرد.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد گفت: انسان مومن ریشه قوی دارد و محکم است. اگر ایمان مستحکم و مبانی اعتقاد راسخ جان شهید میثم نظری و شهدای والامقام مدافع حرم را فتح نکرده بود آن‌ها در صف مقدم جنگ با کفر ایستاده نبودند. اگر نور ایمان جان عزیزان و خانواده‌های شهدای مدافع حرم را نورانی نکرده بود، آن ها استوار بر پای خویش مقابل دشمن نمی‌ایستادند.

وی گفت: ایمان راسخ مشخصه شجره طیبه و شهدا است. ریشه‌های درخت دیده نمی‌شود، شاید ما ظاهرا ایمان آن‌ها را مشاهده نکنیم ولی علما و اولیاءالله این ایمان را به وضوح می‌بینند. امیرالمومنین (ع) فرموده است که در میدان جنگ گام‌های خود را همانند میخ بر زمین بکوبید و جمجمه خود را به خداوند هدیه بدهید؛ این همان ایمان است.

نایب رئیس مجلس گفت: ایمان ملت ایران رمز پایداری و استقامت مقابل جبهه کفر بوده است؛ 36 سال است که ایستاده‌ایم، 12 سال است که تحریم‌های سخت را تحریم کردیم. جمهوری اسلامی ایران دارای ریشه‌های قوی مردمی است.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد گفت: ایمان در دل شهدا موج می‌زند. نور ایمان بر دل خانواده شهدای حرم تابیده است که آن‌ها اینگونه استوار پای نظام ایستاده‌اند.

ابوترابی‌فرد گفت: ایمان قوی انسان را حفظ می‌کند، بنابراین باید ایمان خود را قوی کنیم تا اصول ما ثابت بماند.

 

ویژگی دوم شجره طیبه جلوه زیبای شجره طیبه

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد در مراسم گرامیداشت شهید میثم نظری گفت: ویژگی دوم شجره طیبه این است که علی رغم آنکه ریشه‌های آن را نمی‌بینیم ولی شاخ و برگ‌های آن در آسمان رخ می‌نماید. این فرع در مقابل دیدگان ما نمود یافته است.

وی در ادامه گفت: طبیعت زیبایی‌هایی ظاهری دارد که به دلیل شاخ و برگ درختان است. متاسفانه با صنعتی شدن طبیعت و محیط زیست همانند روح و جان انسان‌ها ضربه خورده است.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد گفت: فرع انسان مومن اخلاق پسندیده و نیکوی اوست. اگرچه ما ایمان انسان مومن را ظاهرا نمی‌بینیم اما اخلاق و سیرت سلوکی زندگی او را می‌بینیم. کلمه طیبه انسان مومن را آراسته به فضائل اخلاقی کرده است. اگر فضائل اخلاقی شهید میثم نظری و مدافع حرم نبود قطعا آن‌ها در کنار حرم حضرت زینب (س) به شهادت نمی‌رسیدند.

وی گفت: اگر فضائل اخلاقی ملت ایران اسلامی نبود، انقلاب اسلامی تا امروز دوام پیدا نمی‌کرد. همه ما باید خود را به فضائل اخلاقی آراسته کنیم. فضیلت اخلاقی جامعه را اصلاح می‌کند. هجرت و مهاجرت ثمره فضائل اخلاقی است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به 8 سال جنگ تحمیلی گفت: جبهه‌های جنگ حق علیه باطل به فضائل اخلاقی، ایثار و مجاهدت نورانی بود.

 

ویژگی سوم شجره طیبه تامین غذای روح جامعه

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد در ادامه تشریح خصائص شجره طیبه گفت: ویژگی سوم شجره طیبه آن است که غذای روح جامعه را تولید می‌کند. قرآن کریم از میوه درختان تعبیر به غذا می‌کند و آن را محصول نمی‌نامد. این نگاه به شجره طیبه نیز وجود دارد.

وی در ادامه گفت: شجره طیبه مربی دارد و مربی آن خداوند بلند مرتبه است که آن را به زیبایی خلق و تربیت می‌کند. خدای زیبا، عالم را زیبا خلق کرده است.

نایب رئیس مجلس گفت: شهید مدافع حرم میثم نظری در مدرسه‌ای تربیت شده است که مربی آن خدا و قرآن کریم بوده است. رسول اکرم (ص)، ائمه اطهار و عاشورا معلم شهدای مدافع حرم هستند.

وی گفت: زمانی که درختان تحت تربیت خدا قرار می‌گیرند طبیعت زیبا نیز خلق می‌شود؛ اگر طبیعت نبود ما نیز حیات نداشتیم. این نگاه نیز ناظر به وجود شجره طیبه و حیات ما است.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد گفت: این غذایی که شجره طیبه تولید می‌کند همیشگی نیست، شهدای  عالیقدر، ایثارگران و انسان‌های مومن آراسته به حجاب برای فطرت انسان‌های جامعه غذا تولید می‌کنند. تولید آن ها عمل صالح، ایمان و اخلاق است.

وی افزود: عمل صالح غذایی است که انسان مومن برای روح و جان انسان‌های جامعه اسلامی تولید می‌کند و انسان با این غذا است که زنده می‌ماند. اگر ایران انقلابی وجود دارد به دلیل آن است که غذای آن را عاشورا خلق کرده است. اگر شهدای ما نبودند، آیا جامعه ما زنده بود؟ اگر شهدای ما نبودند، آیا این امنیت وجود داشت؟ اگر شهدا نبودند قطعا نظام ایران از نقشه جغرافیا حذف شده بود.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد تصریح کرد: اینکه ایران اسلامی در آسمان می‌درخشد به پشتوانه شهدای والامقامی است که جان خود را برای نظام اسلامی فدا کرده‌اند و غذای روح جامعه ایران اسلامی را تامین کردند. امروز لبنان، عراق و سوریه همگی به نماد مقاومت تبدیل شده‌اند زیرا فکر آن‌ها با غذای شهدای ایران اسلامی تغذیه شده‌‌اند.

وی گفت: درس عاشورا در تمام طول تاریخ زنده خواهد ماند تا حیات جامعه را تضمین کند؛ شهدا همیشه زنده هستند. خداوند در این رابطه می‌فرماید که شهدا نزد من در بالاترین درجه قرار خواهند گرفت و همیشه زنده خواهند بود.

نایب رئیس مجلس با اشاره به مقاومت لبنان، عراق و سوریه در مقابل تروریست‌های تکفیری داعش گفت: لبنان، عراق و سوریه اگر زنده مانده‌اند به دلیل شهدای مدافع حرم است. شهدا برای جامعه غذا خلق می‌کنند و جامعه به برکت آن‌ها اصلاح می‌شود. شهدا والاترین مقام طیبه هستند، آن‌ها در ادامه حیات انبیاء و اولیاء الهی هستند.

وی گفت: در مقابل شجره طیبه، شجره خبیثه است که بزرگ‌ترین ویژگی آن‌ها این است که همانند بوته‌های خار استقرار ندارند و با کمترین جریان باد و یا حرکت آب به حرکت در می‌آیند. نظام حاکم بر جهان هرچند ظاهرا قدرت دارد ولی ریشه ندارد. ریشه در ایمان و فضائل اخلاقی است که آن‌ها از این نعمت محروم‌اند.

نایب رئیس مجلس با اشاره به زرادخانه اتمی ایالت متحده گفت: سلاح اتمی، صفات انسانی نمی‌آورد. رئیس جمهوری آمریکا که در سفارت رژیم صهیونیستی با آن ها همدردی می‌کند تا نشان دهد واشنگتن در کنار رژیم صهیونیستی است؛ ناشی از ضعف و ناتوانی صهیونیست‌ها است. در سخنرانی روسای جمهوری آمریکا و حکومت‌های طاغوتی تلاش می‌شود که ترس صهیونیست‌ها پنهان شود.

وی گفت: ایمان ریشه می‌آورد، نظام اسلامی هم اگر ثبات و اقتدار دارد به دلیل ایمان قوی و ریشه‌های محکم مردمی است که توانسته بیش از سه دهه در مقابل جبهه کفر ایستادگی کند.

نایب رئیس مجلس گفت: از جنبه‌های حائز اهمیت دفاع مقدس این است که ایمان در جمهوری اسلامی به یک سد پولادین تبدیل شد. قدرت موشکی ایران اسلامی ثمره ایمان و پیشرفت است. شهید تهرانی مقدم‌ها بیش از آنکه دانشمند باشند مومنانی استوار با ایمان قوی بودند. آن‌ها فضیلت‌های اخلاقی را با دانش پیوند دادند و توانستند در مدت کوتاهی موجب پیشرفت ایران در عرصه موشکی شوند.

وی گفت: در سال‌های حکومت طاغوت پهلوی ایران هیچ قدرتی در عرصه موشکی نداشت اما در جریان جنگ تحمیلی و پس از آن به برکت حضور شهدایی همچون شهید تهرانی مقدم در زمانی کمتر از ربع قرن ایران به یک قدرت موشکی مقتدر تبدیل شده است.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد گفت: قدرت حیرت آفرین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی موجب شده است که ایران در جایگاه متفاوتی از اقتدار قرار بگیرد. یک مقام اطلاعاتی ارتش آمریکا اخیرا اذعان کرده بود که واشنگتن از هرگونه رویارویی نظامی با ایران هراس دارد.

وی گفت: قدرت ایمان و اقتدار نظامی جمهوری اسلامی موجب شده است که هرگونه تهدید علیه جمهوری اسلامی در وضعیت بغرنج خاورمیانه مهار شود. قدرت ایمان و ریشه های مستحکم جمهوری اسلامی منجر به آن شده است که ایران قدرت آمریکا را مهار کند و ما اثرات آن را امروز در عراق و سوریه به خوبی مشاهده می‌کنیم. قدرت استراتژیک ایران ثمره پیوند علم و دین است؛ اقتدار ایران از قدرتی برآمده است که ریشه در ایمان و خون شهدا دارد.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد در ادامه تصریح کرد: اقتدار سیاسی جمهوری اسلامی، امنیت جمهوری اسلامی و ثبات جمهوری اسلامی که در قله امنیت منطقه آشوب زده قرار گرفته است ثمره پیوند علم و دین است.

نایب رئیس مجلس گفت: هرجا که عمل صالح داشته باشیم قدرت ایمان رخ می‌نماید؛ قله مبنای دینی ما مقام معظم رهبری است. عزت امروز جمهوری اسلامی برخواسته از حضور رهبری صالح است. دیروز امام خمینی (ره) به عنوان نماد شجاعت، فقاهت و خدمت بود؛ امروز خلف صالح ایشان حضرت آیت الله خامنه‌ای نماد عدالت، نماد فقاهت، نماد عزت، نماد اقتدار و نماد ایستادگی یک ملت است. همه این‌ها ثمره ریشه‌های مستحکمی است که در دل این نظام جوشیده است.

 

غفلت از اقتصاد اسلامی  

وی گفت: ما در عرصه اقتصاد عمل صالح مبتنی بر آموزه‌های دینی را متاسفانه تجربه نکرده‌ایم. اقتصاد اسلامی باید به فرهنگ دولت و ملت تبدیل شود. اقتصاد اسلامی همان اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری است.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد گفت: اقتصاد مقاومتی مبتنی بر تولید، کار و دانش است. مصرف گرایی با اقتصاد مقاومتی منافات دارد. حضرت یوسف (ع) را می‌توان نخستین طراح اقتصاد مقاومتی دانست که مردم مصر را دعوت به تولید مبتنی بر علم در طول 7 سال کرد تا آن‌ها بتوانند با قحطی مقابله کنند. اقتصاد اسلامی نیز بر همین اصول بنا شده است و تاکید می‌کند تولید مبتنی بر علم باید در دستورکار قرار گیرد.

وی با انتقاد از میزان اصراف منابع طبیعی گفت: یکی از ارکان مهم مدیریت صحیح اقتصادی، مدیریت صحیح مصرف است که متاسفانه ما در نقطه مقابل این موضوع قرار گرفته‌ایم. ما چندین برابر کشورهای غربی انرژی مصرف می‌کنیم و آب را هدر می‌دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد گفت: میزان مصرف منابع طبیعی در ایران اسلامی خلاف آموزه های قرآنی است. ایرانیان در گذشته به خوبی آموخته بودند که نباید در مصرف منابع طبیعی و انرژی اصراف کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: میزان هدر رفت انرژی و گاز اگر در ایران اسلامی کنترل شود می‌تواند منجر به وقوع یک انقلاب صنعتی و درآمدی در ایران اسلامی شود./

تازه ترین اخبار