In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۴
بازگشت
 انسان‌های عالم خروجی حوزه‌های علمیه هستند/عزت عرصه دفاع مقدس از برکت قرآن بود

انسان‌های عالم خروجی حوزه‌های علمیه هستند/عزت عرصه دفاع مقدس از برکت قرآن بود

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه باید خانم‌های مهذب و معلم را تربیت کنند، افزود: این حوزه‌ها باید انسان‌های عالم وفادار به علم در مقام عمل را تربیت نمایند و خواهرانی که در حوزه‌ها تربیت می‌شوند باید در این راه پیش‌رو باشند تا ایران اسلامی در قله‌های اقتدار و عزت آنگونه که شایسته یک نظام ولایی و دینی است قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام ابوترابی‌، صبح امروز (یکشنبه 23 شهریور) در مراسم افتتاحیه مدرسه علمیه حضرت زهرا (س) که در شهر جدید پردیس برگزار شد، اظهار داشت: می‌خواهیم ببینیم ما چقدر با قرآن فاصله داریم و  گره‌های مشکلات ما کجاست چرا که متاسفانه کمترً قرآن در زندگی ما حضور دارد و هر جا که قرآن در آنجا حضور داشته باشد، زمینه‌های اقتدار نیز به‌وجود می‌آید.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: عزتی که در عرصه دفاع مقدس داشتیم به علت حضور قرآن بود. اگر امروز هم در مسئله هسته‌ای اقتداری داریم به علت حضور آموزه‌های قرآنی در این عرصه است.

وی تصریح کرد: می‌دانید چرا در گذشته اگر باران می‌آمد، استان مازندران دچار سیلاب نمی‌شد، ولی امروز پس از بارش‌ها با این مشکل روبرو می‌شود؟ زیرا جنگل‌های ما در معرض آسیب و محیط زیست نیز تخریب شده است.

ابوترابی‌فرد گفت: جنگل‌ها پوشش گیاهی برای حیات انسان و سایر پدیده‌ها هستند و یکی از برکات جنگل‌ها حفاظت از محیط‌زیست در برابر سیلاب‌ها است.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در قرآن کریم در آیه‌ای که مربوط به قوم سبأ است، اقتصاد، محیط‌زیست و فرهنگ شهر را مورد توجه قرار داده و نشان می‌دهد که در شهرسازی باید این موضوعات مورد توجه قرار گیرد، قرآن این الگو را به ما می‌دهد و با این نگاه به دنبال شهرسازی برویم، ولی متاسفانه ما با این الگو فاصله داریم.

وی تصریح کرد: شهر جدید پردیس بیانگر این است که از این آموزه‌ها فاصله داریم و همین موضوع چالش‌هایی را ایجاد کرده است. تولد یک مجموعه بزرگ 400 هزار نفری در نقطه‌ای که بسترهای زندگی انسان‌ها در آن ایجاد نشده است، چالش‌های فرهنگی را به دنبال دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم گفت: جامعه شاکر جامعه‌ای است که از نعمت‌های خدا درست استفاده می‌کند و شکر قله انسانیت است. بدون فرهنگ، ایمان، مدرسه و آموزشگاه‌های دینی یک جامعه شاکر تربیت نمی‌شود.

ابوترابی‌فرد گفت: انبیا برای تربیت انسان شاکر مبعوث شده‌اند تا زندگی دنیوی و اخروی آنها آباد و جاودان باشد. نقش دین، انسان‌های صالح و اولیای معصوم دین در تربیت انسان‌ها نقش محوری است.

نایب‌رئیس مجلس گفت: اگر خانه‌های خود را بر مبنای دستور قرآن بسازیم، شهری ساخته می‌شود که به تعبیر قرآن شهر طیبه است. امیدواریم در آینده بهتر تصمیم بگیریم و مسئولان نباید قدم‌هایی را بردارند که پشتوانه علمی و کارشناسی نداشته باشد تا آیندگان ما را مواخذه نکنند.

وی افزود: حوزه‌های علمیه باید خانم‌های مهذب و معلم را تربیت کنند، همچنین این حوزه‌ها باید انسان‌های عالم وفادار به علم در مقام عمل را تربیت نمایند و خواهرانی که در حوزه‌ها تربیت می‌شوند باید در این راه پیش‌رو باشند تا ایران اسلامی در قله‌های اقتدار و عزت آنگونه که شایسته یک نظام ولایی و دینی است قرار بگیرد./

تازه ترین اخبار