In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
یکشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۴
بازگشت
هویت نظام در اسلامیت و جمهوریت است

هویت نظام در اسلامیت و جمهوریت است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیران باید به نظام اسلامی، ولایی اعتقاد داشته باشند گفت: هویت نظام در اسلامیت و جمهوریت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت هفته دولت و گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر که در مدرسه رفاه برگزار شد،گفت: ابتدا سالگرد شهادت عزت آفرین شهیدان رجایی و باهنر را که دو فرزند برومند قرآن و عترت بودند تبریک و تسلیت می گویم.

 رجایی و باهنر تربیت یافتگان حوزه دین و دلباختگان به ملت بودند

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شهیدان رجایی و باهنر تربیت یافتگان حوزه دین و دلباختگان به ملت بودند.

ابوترابی فرد افزود: امام علی(ع) در نامه ای الهام بخش خویش به مالک اشتر که نقشه راهی برای مدیریت مالک در کشور مصر بود و البته نقشه راه مدیران جمهوری اسلامی نیز است به مالک اشتر می فرماید که تو را به سرزمینی فرستادم که در آن سلاطین عادل و پادشاه ستمگر حضور داشتند، آگاه باش که مردم درباره تو همانگونه قضاوت می کنند که تو پیشینیان را نقد می کنی.

 
مدیران صالح را می توان از زبان مردم شناخت

وی با بیان اینکه قضاوت مردم ملاک شناخت حاکمان و مدیران است گفت: مدیران صالح را می توان از زبان مردم شناخت هر چند که ممکن است در مقطعی از زمان حق را وارونه کرد و در دوره ای نگاه های مردم را تحت تأثیر قرار داد اما نمی توان قضاوت عمومی جامعه را در طول زمان تغییر داد بلکه مردم قضاوت صحیح در طول تاریخ خواهند داشت به طور مثال امیرکبیر شخصیت محترمی است و با اینکه در مقطعی از تاریخ او را تحت فشار قرار دادند اما قضاوت مردم در کل تغییر نیافت و مردم تصمیمات خوب و تأثیرگذار امیرکبیر را به یاد دارند.

ابوترابی فرد افزود: باید به نقد سلاطین تاریخ ایران نیز توجه داشت به طور مثال اگرچه در طول دوره صفویه افراد نالایقی وجود داشتند اما معدلی که برای این مقطع از تاریخ به آنها می توان نسبت داد قابل قبول است.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطعا شهیدان رجایی و باهنر افراد برجسته ای در طول تاریخ مدیریت ایران هستند افزود: خاندان شهید رجایی یک خانواده اخلاقی بودند که در قزوین تمامی مردم به صداقت شهید رجایی اذعان دارند و این طهارت و خوبی آنان با نگاه عمیق سیاسی و اعتقاد به حضور دین در عرصه مدیریت کشور گره خورد.

وی ادامه داد: شهید رجایی به عنوان یک چهره سیاسی با صداقت و صلابت با رژیم طاغوت مبارزه کرد و یکی از مهمترین ویژگی های او دین باوری و حرکت براساس مبانی دینی بود که این مبانی در چهره نورانی ولی فقیه زمان امام خمینی(ره) قابل مشاهده بود، شهید رجایی اعتقاد داشت که فقیه عادل، مدیر، مدبر، شجاع و بی اعتنا به دنیا می تواند جامعه را رهبری کند بنابراین براساس نگاه ولی فقیه او گام بر می داشت.

نایب رئیس مجلس با اشاره به نقش شهید باهنر در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی افزود: شهید باهنر کوچکترین اتاق را در نخست وزیری برای کار خود انتخاب کرد تا زهد را در عرصه مدیریت پاس بدارد.

وی ادامه داد: حجت الاسلام دکترباهنر یک عالم دینی بود که فهم صحیحی از دین داشت و از مبانی دینی براساس واقعیت های زمان نیز برداشت می کرد. باید توجه داشت تنها متخصصین در امور دینی می توانند حقایق ناب دین را استخراج کنند.

ابوترابی فرد گفت: گاهی از علما نمی توانند با توجه به رویدادهای زمان پاسخگوی برخی از مسائل عصر خویش باشند؛این در حالی است که امام خمینی(ره) با صلابت پاسخگوی مسائل مختلف زمان خود بود امروز نیز رهبرمعظم انقلاب با اشراف کامل به مسائل می تواند پاسخگوی نیازهای جامعه باشد.

 
امروز دولت را با نام های ارزشمند شهیدان رجایی و باهنر می شناسند

نایب رئیس مجلس افزود: درسال هایی که توفیق همکاری با مهندس باهنر را درمجلس داشته ام این موضوع را از نزدیک احساس کرده ام که ایشان فردی آراسته به اخلاق و بسیارکاری است.

وی با بیان اینکه امروز دولت را با نام های ارزشمند شهیدان رجایی و باهنر می شناسند افزود: مدیران کشور باید نقشه راه خود را براساس سبک های دینی و اخلاقی شهیدان رجایی و باهنر ترسیم کنند و همیشه مدیران باید خداباور باشند و اعتقاد به معاد نیز داشته باشند.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه مدیران باید به نظام اسلامی، ولایی اعتقاد داشته باشند ادامه داد: هویت نظام در اسلامیت و جمهوریت است.

ابوترابی فرد افزود: امروز برخی کشورها عنوان جمهوری اسلامی را دارند اما آنان تنها نامی از اسلام دارند این درحالی است که در جمهوری اسلامی ایران با محوریت فقیه عادل مدیریت سیاسی معناپیدا می کند.

وی ادامه داد: اگر ولی فقیه نبود نظام شاهنشاهی سقوط نمی کرد و مردم با مدیریت فقیه عادل، مدبر و شجاع توانستند زمینه ساز تشکیل حکومت جمهوری اسلامی ایران شوند.

ابوترابی فرد گفت: در سال های دفاع مقدس نیز با پیروی از ولی فقیه توانستیم به پیروزی های ارزشمند دست یابیم و اگر مدیریت ولی فقیه نبود در مقابل تحریم ها نیز نمی توانستیم پیروز شویم.

دشمنان به صورت علنی متحد بودند که ایران هسته ای نشود

نایب رئیس اول مجلس ادامه داد: در سال‌های دفاع مقدس بسیاری از کشورها به صورت پنهانی از رژیم صدام حمایت می‌کردند اما در موضوع هسته‌ای بسیاری از دشمنان به صورت علنی با هم متحد بودند و عنوان می‌کردند که نباید جمهوری اسلامی ایران چرخه کامل سوخت داشته باشد و برای رسیدن به اهداف خود از تمامی ابزارها و در بالاترین سطح بهره می‌گرفتند.

ابوترابی‌فرد افزود: رئیس جمهور آمریکا به این دلیل مجبور شده که از برجام دفاع کند چون می‌داند ایران اسلامی در طول 12 سال گذشته در زمینه هسته ای پیروز بوده و اوباما اعتراف می‌کند که از تحریم‌ها، ‌دنیا به نتیجه‌ای نرسیده بلکه باید آنان با ایران اسلامی گفت‌وگو کنند و این موفقیت‌ها به دلیل وجود ولی فقیه است.

وی با بیان اینکه تمامی دستاوردهای هسته‌ای به برکت وجود مقام معظم رهبری است، افزود: امروز در نظام اسلامی فقیهی عادل، صالح، مدبر و مدیر قرار دارد و خداوند بزرگ این نعمت را در بالاترین سطح به ما عنایت کرده و آیت الله عظمی خامنه‌ای رهبر ماست و دیروز نیز مردم ما از نعمت رهبری‌های امام خمینی (ره) بهره‌مند بودند بنابراین مدیران کشور باید همواره به اصل ولی فقیه اعتقاد داشته باشند.

جمهوریت نظام در مشارکت و نقش آفرینی مردم در عرصه‌های مختلف معنا پیدا می‌کند

ابوترابی‌فرد گفت: رکن دوم نظام جمهوریت است و جمهوریت نظام در مشارکت و نقش آفرینی مردم در عرصه‌های مختلف معنا پیدا می‌کند و مدیران نظام باید همواره به نقش مردم توجه کنند. مقام معظم رهبری اعتقاد دارد اسلامیت و جمهوریت حقیقت‌های بهم گره خورده است.

وی با بیان اینکه شما مردم، خانواده‌های شهدا و ایثارگران ایران اسلامی همواره در کنار مقام معظم رهبری ایستاده‌اید، گفت: باید توجه داشت کسانی که قصد دارند ایران را تنها در جغرافیای ایران خلاصه کنند عزت ما را نمی‌خواهند. یکی از مهم‌ترین موضوعات اقتدار نظام اسلامی است و امروز تمام دنیا می‌داند مقاومت لبنان و ملت‌های اسلامی مانند عراق، یمن، سوریه و اندونزی در کنار ما هستند به دلیل اینکه ما همیشه دغدغه‌ آن‌ها را داشته‌ایم و به یکپارچگی امت اسلامی فکر کرده‌ایم.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه مقام معظم رهبری صادقانه دغدغه امت اسلامی را دارد، افزود: نگاه ما به عزت مقطعی نیست چون اگر اینگونه بود پرونده هسته‌ای ایران باید 10 سال پیش بسته می‌شد، بنابراین باید برنامه‌ها و اهداف بلند مدت داشت.

ابوترابی‌فرد افزود: باید از منافع زودگذر سیاسی پرهیز کرد و به اقتدار اقتصادی و برنامه‌ریزی‌های بلند مدت توجه داشت تا شرایط برای نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی فراهم شود البته نباید فراموش کرد اقتصاد مقاومتی با شعار تحقق نمی‌یابد.

وی با بیان اینکه باید به اصول اقتصاد مقاومتی احترام گذاشت، افزود: باید حجم دولت را کوچک کرد و حاکمیت به وظایف حاکمیتی بپردازد و در حوزه‌های دیگر باید سیاستگذار و ناظری توانا باشد تا زمینه پیشرفت کشور فراهم شود.

کشور گران اداره می شود

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه دولت باید در عرصه اقتصاد سیاستگذار باشد و مردم کارها را اجرا کنند، افزود: از حدود 800 هزار میلیارد تومانی بودجه کشور، 500 هزار میلیارد آن به بودجه شرکت‌های دولتی اختصاص می‌یابد که این موضوع صرفه‌جویی و نظارت را با مشکل روبرو می‌کند.

وی گفت: امیدوارم با نگاه صحیح دیگر کشور را گران اداره نکنیم. وزیر اقتصاد عنوان می‌کند اگر 20 هزار میلیارد تومان به سرمایه بانک‌ها افزوده شود می‌توان زمینه ارائه 100 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی را فراهم کرد که این موضوع رونق تولید را در پی خواهد داشت. نباید فراموش کرد در حال حاضر بسیاری از منابع بودجه بابت حقوق و هزینه‌های جاری پرداخت می‌شود، این در حالی است که باید با کاهش هزینه‌های جاری زمینه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را فراهم کرد.

ابوترابی‌فرد افزود: اشتغال زایی با استخدام دولتی معنا پیدا نمی‌کند بلکه اشتغال زایی در سایه رونق تولید است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با تشکر از برگزار کنندگان مراسم گرامیداشت یاد شهیدان باهنر و رجایی  و موسسه آموزشی رفاه و همچنین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: ضرورت دارد در آموزش و پرورش کشور تحول ایجاد شود تا زمینه تسریع در پیشرفت کشور فراهم شود./

تازه ترین اخبار