In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
یکشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۴
بازگشت
 شناخت حق و ایستادگی در کنار آن، از ویژگی‌های جامعه قرآنی است

شناخت حق و ایستادگی در کنار آن، از ویژگی‌های جامعه قرآنی است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تنها سرمایه انسان زمانی است که در اختیار اوست که عموما آن را از دست داده و دچار خسران می‌شود، تصریح کرد: شناخت حق را و ایستادگی در کنار آن، از ویژگی‌های جامعه قرآنی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام ابوترابی‌، نائب رییس مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه بیستمین جشنواره قرآن و عترت (ع) دانشگاهیان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که ظهر امروز (شنبه 7 شهریورماه) در دانشگاه علوم پزشکی کشور برگزار شد، به بیان برخی از مضامین سوره "عصر" پرداخت و گفت: خداوند در سوره عصر که فشرده و پرمحتوا است، منظر خلاصه شده‌‌ای از راه پیامبر اعظم (ص) که مسیر روشنی از راه عترت است را بازگو می‌کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی برهمین اساس تصریح کرد: خداوند در ابتدای سوره عصر به عصر سوگند می‌خورد که شاید بهترین معنا برای آن زمان باشد که گرانقیمت ترین سرمایه‌های پدیده‌های مادی است.

وی افزود: زمان از ویژگی‌های عالم ماده است که نمی‌توانیم آن را از پدیده‌های مادی در حال حرکت جدا کنیم، لذا زمان را از مقدار حرکت انتزاع می‌کنیم و باید توجه داشته باشیم که هر جا حرکت نباشد زمان نیز معنا ندارد.

یکی از مهم‌ترین علائم اولیای الهی قدرشناسی عمر است

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد در ادامه با بیان اینکه در قرآن از زمان به عنوان با ارزش‌ترین سرمایه سوگند یاد می‌کند، عنوان کرد: خدای سبحان موکدا اعلام می‌کند که عموم انسان‌ها و بشریت در خسران و زیان هستند که خسران یعنی سرمایه‌ای از دست برود و در ازای آن چیزی به دست نیاید؛ از این رو از آن جایی که تنها سرمایه انسان زمانی است که در اختیار اوست و غالبا آن را از دست می‌دهد، عموم مردم در خسران هستند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی یکی از مهم‌ترین علائم اولیای الهی را قدرشناسی عمر دانست و گفت: امام راحل (ره) بر تمام لحظه‌‌های عمر خود دقت داشت و نظم زندگی ایشان ثمره مراقبت‌های عمرش بود، همچنین آیت الله بهجت نیز دقیقه‌ای از عمر خود را از دست نمی داد و لحظات عمرش تعریف شده بود.

وی در ادامه تصریح کرد: از نظر خواجه طوسی ایمان آورندگان کسانی هستند که به کمال عقلانی رسیده اند و عقل آن‌ها با علم و معرفت الله پرورده شده است.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد در ادامه ایمان را قله معرفت و قله رفیع دانش عنوان کرد و یادآور شد: خواجه طوسی می‌فرماید اگر کمال عقلانی و رفتاری به دست آید انسان در خسران نیست لذا بارزترین ویژگی اولیای الهی این است که در قله عمل صالح قرار دارند و اینکه حضرت مهدی (عج)، امام ماست به دلیل عبارت آغازین زیارت امین الله است که معصوم (ع) می‌گوید در بالاترین نقطه عمل صالح قرار دارد بنابراین کسی می‌تواند حق جهاد در راه خدا را به عمل آورد که در قله عمل باشد که اولیای خدا در این راه حق تقوا را در پیشگاه خداوند به جای آورده‌اند.

مثل سلمان فارسی باشید و عمل او را ببینید

نایب رئیس قوه مقننه همچنین اضافه کرد: پیامبر (ص) و آل او به دلیل قرار گرفتن در قله عمل صالح و معرفت به عنوان اسوه و امام ما هستند چرا که تجسم خارجی عمل صالح محسوب می‌شوند چنانچه خلق پیامبر اکرم (ص) قرآن بود و از ایشان به عنوان قرآن ناطق یاد می‌شد.

وی در ادامه خطاب به دانشگاهیان قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اظهار کرد: باید زاویه خود را با قرآن کاهش دهید و بین شما و دیگران در ظاهر قرآنی تفاوت معناداری دیده شود که نتیجه این انس با قرآن و عترت (ع) رسیدن به کمال عملی، رفتاری و معرفتی است.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد در ادامه با بیان اینکه آیت الله بهجت از قبل از بلوغ تا آخرین لحظات عمر خود معصیت نکرد، گفت: ایشان روزی به من گفت بعضی می‌گویند ما را نصیحت کنید و من به آنها می‌گویم نگاه کنید سید محمد تقی چه می‌کند و شما آن را انجام ندهید؛ چگونه عالمی که از هیچ نماز خود رضایت ندارد بخواهد که دیگران شبیه او باشند،‌ ایشان می‌فرمود مثل سلمان فارسی باشید و عمل او را ببینید.

دغدغه رشد معرفتی، علمی و عقلانی داشته باشیم

نایب رئیس مجلس نهم در ادامه با بیان اینکه کسانی که می‌توانند عمل برتر انجام دهند اما به عمل پست‌تر روی می‌‌آورند، دچار خسران و حسرت می‌شوند بیان کرد: باید حق را شناخت و در کنار آن ایستاد که این از ویژگی‌های جامعه قرآنی است و ایمان،‌ دانش و عمل صالح باعث ارتقای جامعه می‌شود از این رو رسالت قرآن کریم تربیت چنین انسان‌هایی است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه باید دغدغه رشد معرفتی، علمی و عقلانی داشته باشیم، عنوان کرد: تصمیمات باید مبتنی بر دانش باشد و باید حق را بشناسیم و در کنار آن بایستیم که البته گاهی در شناخت آن کوتاهی می‌کنیم که مشکلات از آنجا آغاز می‌شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: ایستادگی در کنار حق بسیار اهمیت دارد و اگر حق را بشناسیم اختلاف‌ها به وحدت تبدیل می‌شود لذا با شناسایی آن نباید بر باطل اصرار کنیم.

به گزارش خبرنگار خانه ملت، در پایان این مراسم با حضور حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی‌فرد، نایب رئیس مجلس از برگزیدگان بخش کتبی بیستمین جشنواره قرآن و عترت (ع) دانشگاهیان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با اهدای لوح تقدیر و جایزه قدردانی شد./

تازه ترین اخبار