In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
بازگشت
اقتدار ایران برگرفته از ارزش های اسلامی است

اقتدار ایران برگرفته از ارزش های اسلامی است

قزوین-ایرنا-امام جمعه موقت قزوین گفت: اقتدار، عزت و سربلندی کنونی کشورمان از ارزش های دینی و معنوی برگرفته شده است. حجت الاسلام ابوترابی:اقتدار ایران برگرفته از ارزش های اسلامی است

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین افزود: اگر ارزش های اسلامی از جمله ایثار و شهادت طلبی ملت بزرگ ایران نبود، امروز بر قله عزت و اقتدار نایستاده بودیم.

 

وی با تاکید بر اینکه باید در همه عرصه ها برای گسترش اقتدار خود بکوشیم، افزایش قدرت جامعه اسلامی را سخن و خواسته پیامبر اکرم(ص) خواند و گفت: به منظور دفع تهدیدهای دشمنان و نظام سلطه باید قدرت سیاسی، اقتصادی و نظامی خود را تقویت کنیم.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد اضافه کرد: باید دانشگاه های ما قدرت علمی ، کارخانجات و بنگاه های تولیدی و تجاری قدرت اقتصادی، آموزش و پرورش قدرت تعلیم و تربیت و مراکز نظامی قدرت دفاعی خود را افزایش دهند تا دشمنان تصور تعرض به منافع جمهوری اسلامی ایران هیچگاه در سر نپرورانند.

 

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی، کشور را در حال عبور از گذری سخت برای تبدیل شدن به یک قدرت مضاعف دانست و گفت: باید در راهی که برای آن قدم برداشته ایم استقامت کنیم و در این رابطه بر رهنمودها و هدایت های مقام معظم رهبری که منادی این حرکت عزتمندانه هستند،توجه و تکیه کنیم.

 

خطیب موقت نماز جمعه قزوین، گسترش اقتدار دنیای اسلام را به همبستگی میان مسلمانان و انسجام بین آنها وابسته دانست و افزود: اگر در کنار ملت عراق، لبنان، سوریه و یمن قرار نگیریم، همه مسلمین از جمله خود ما ضعیف می شوند.

 

وی در بخش دیگری از خطبه های خود از نمایندگان کشورمان در مذاکرات هسته ای خواست تا در نشست های خود با طرف های خارجی به اقتدار میهن اسلامی تکیه کنند و بر مواضع صریح و شفاف مقام معظم رهبری توجه لازم را داشته و بر حقوق ملت و کشور ایران در برابر بیگانگان پافشاری کنند.

 

امام جمعه موقت قزوین همچنین مبعث پیامبر گرامی اسلام(ص) را گرامی داشت و گفت: برپایی نماز عبادی-سیاسی جمعه یکی از برکات واقعه مبعث است که امروزه نقش مهمی در حیات فردی و اجتماعی و سیاسی مسلمانان ایفا می کند.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد از نماز جمعه به عنوان مدرسه ارتقای آگاهی، بینش، بصیرت و تقوا یاد کرد و افزود:آیین عبادی سیاسی نماز جمعه را همچنین باید مدرسه وحدت و یکپارچگی مسلمانان دانست که باید قدر آنرا بدانیم.

 

وی با بیان اینکه امت اسلامی با تکیه بر بعثت حضرت محمد(ص) راه استقامت را برای رسیدن به اهداف متعالی و معنوی خود برگزیده اند، افزود: تا چندین دهه قبل تنها از برخی از بزرگان دینی و چهره های عالم استقامت هایی را مشاهده می کردیم ولی با حرکت های عزت آفرینی که به استقامت مسلمانان در برابر دشمنان خود منجر شود، برنخوردیم.

 

امام جمعه موقت قزوین گفت: در چنین شرایط خفقانی، توسط قدرت های پوشالی و دنیای استکبار یک رژیم دست نشانده آلوده به فساد، ظلم و جنایت با هدف تامین منافع اقتصادی و سیاسی مستکبران در فلسطین به عنوان قلب دنیای اسلام بروی کار آمد که این واقعه یک خفت برای مسلمانان بود.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینکه با گذشت زمان شاهد تحول در دنیای اسلام بودیم، ادامه داد: امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد آن هستیم که فلسطین و سایر کشورهای اسلامی علیه دشمنان اسلام یکپارچه فریاد می زنند و در برابر بیگانگان و مزدوران استکبار استقامت می کنند.

 

وی با بیان اینکه دیروز لبنان برای عیاشی و خوش گذرانی مزدوران استکبار عروس خاورمیانه لقب داشت، افزود: اما این کشور امروز نماد استقامت و مقاومت ملت عرب و مسلمان است.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینکه مردم عراق که تا دیروز کشورشان زیر هجمه بیگانگان قرار داشت امروز رییس جمهوری و نخست وزیرشان را خود تعیین می کنند، اضافه کرد: دنیای استکبار داعش را به منظور از پای درآوردن قدرت مردمی و حکومت آزاد عراق خلق کرده است.

 

امام جمعه موقت قزوین خاطرنشان کرد: با بیداری و استقامت مردم در کشورهای اسلامی مانند فلسطین، یمن، عراق، سوریه که به پیروی از ملت مومن و انقلابی ایران شکل گرفته است، امروز شاهد کاهش روزافزون قدرت و هیمنه استکبار و مزدوران آن در منطقه هستیم.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینکه ملت ایران به رهبری امام راحل راه استقامت و ایستادگی در برابر استکبار را پیش روی سایر مسلمانان قرار داده است، افزود: امام خمینی(ره) و خلف صالح وی مقام معظم رهبری پرچمداران این راهند که آنها را باید شاگردان مکتب قران،عترت و تربیت یافتگان مدرسه علی ابن ابی طالب (ع) دانست.

 

خطیب موقت نماز جمعه قزوین در بخش دیگری از خطبه های خود با اشاره به شناسایی پیکر پاک شهید مرتضی رزازیان پس از بیش از 3 دهه و تشییع پیکر مطهر وی در قزوین طی هفته ای که گذشت، گفت: اگر شهدا نبودند، اسلام در سطح منطقه از جمله یمن امروز به یک حرکت توفنده و فریاد بلند علیه مزدوران استکبار تبدیل نمی شد و مقاومت اسلامی در لبنان بوجود نمی آمد و عراق نیز نمادی از استقامت نبود.

 

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی، شهادت طلبی را برخواسته از نهضت بعثت پیامبر گرامی اسلام(ص) دانست و ادامه داد: اگر روحیه و فرهنگ شهادت طلبی و ایثار وجود نداشت و شهدا نبودند، ایران اسلامی امروز به یک مشت گره شده در برابر استکبار و زورگویان تبدیل نمی شد.

 

وی در ادامه با تجلیل از مقام آیت الله هادی باریک بین نماینده سابق ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین و سه دهه خدمات وی در جایگاه امامت جمعه قزوین و نمایندگی ولی فقیه در استان، گفت: به لطف پروردگار، سه دهه از برکات این عالم بزرگوار، مجاهد و زاهد در نماز جمعه قزوین بهره مند بودیم.

 

خطیب موقت نماز جمعه قزوین با بیان اینکه آیت الله باریک بین در استان قزوین محور وحدت بوده و هستند و تا آنجا که توان و قدرت فیزیکی به این عالم اجازه داد در پایگاه علمی، دینی و سیاسی نماز جمعه راه را برای حرکت امت اسلامی به سوی قله های عزت، معارف و آموزه های دینی و گام برداشتن در مسیر اهداف انقلاب هموار کرد، افزود: امروز نیز حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی به عنوان خلف صادق آیت الله باریک بین بر جایگاه امام جمعه قزوین قرار گرفتنه اند و با تکیه بر معارف دینی و اخلاقی راه وی را ادامه می دهد.

تازه ترین اخبار