In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
بازگشت
تامین نیازهای مالی از راه خام فروشی باید تعطیل شود

تامین نیازهای مالی از راه خام فروشی باید تعطیل شود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برای اداره کشور باید به گونه ای عمل کرد که خام فروشی به طور جدی تعطیل شود .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجت‌الاسلام ابوترابی، نایب رییس مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه (8 اردیبهشت) در مراسم تجلیل از زنان نمونه کارگری، گفت: استقلال سیاسی ما در گرو اقتدار اقتصادی ماست و اقتدار اقتصادی دست مایه رفاه عمومی و دستیابی به عدالت اجتماعی و کاهش شکاف های طبقاتی است .

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد : امروز حرکت در مسیر رشد و پیشرفت و توسعه اقتصاد ملی است و بزرگ شدن حجم اقتصاد یکی از اهداف راهبردی نظام جمهوری اسلامی است .

 

وی، افزود: امکان خلق اقتصادی پویا، بزرگ و قدرتمند وجود ندارد مگر آنکه دولت فقط به وظایف حاکمیتی خود بپردازد و فضا را برای حضور فعالان اقتصادی و مردم در صحنه اقتصاد ملی هموار کند .

 

ابوترابی فرد اقتصاد مردم محور را اقتصادی بزرگ و پویا توصیف کرد و تصریح کرد: امکان ندارد اقتصاد ملی به سمت افق های روشن حرکت کند مگر آنکه بیماری فروش نفت خام وتامین نیازهای مالی برای اداره کشور از راه ناصواب فروش نفت خام و میعانات گازی به طوری تعطیل شود و خلق زنجیره کامل تولید و به دست آوردن فرآورده هایی با ارزش افزوده بالاتر از مواد و کالاهای خام به طور جدی در دستور کار دولت ومجلس قرار گیرد .

 

وی گفت : ما می توانیم با تبدیل نفت خام به فرآورده هایی با صدها برابر قیمت، زنجیره بزرگی از تولید را خلق کنیم که همه نیروهای کشور در این میدان حضور داشته باشند .

 

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، افزود: امکان دستیابی به چنین اقتصاد پویا وجود ندارد مگر آنکه دانش و نیروی کار به هم گره بخورد و اقتصاد دانش بنیان ایجاد شود .

 

ابوترابی فرد با اشاره به اینکه ملت، کارگران، جوانان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی ظرفیت فروش دانش خود را در جهان دارند، گفت: هر وقت در محیط اقتصادی ما دانش جدید مبدل به فن آوری نوین شود و آن فناوری در عرصه تجارت ملی به کار گرفته شود ملت ایران از این ظرفیت به معنای واقعی کلمه برخوردارند .

 

وی افزود : ما امروز در عرصه حضور دانشمندان و شخصیت هایی که قدرت خلق اقتصاد دانش بنیان را دارند رتبه چهلم جهان را داریم اما در بحث گره خوردن صنعت و دانش نمره خوبی نداریم .

 

این نماینده مردم درمجلس نهم، ادامه داد: باید با پیوند علم و صنعت راه را برای اقتصاد مبتنی بر دانش و خلق زنجیره کامل تولید و تبدیل ایران به کارخانه بزرگ کالا با بهترین کیفیت و کمترین قیمت تمام شده هموار کنیم .

 

ابوترابی فرد گفت: در این صورت رفاه عمومی و حذف رانت از اقتصاد عمومی شکل می گیرد و کار آفرینان در جایگاه خود قرار می گیرند و کارگر در کشور احترام پیدا می کند .

 

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، افزود: با اراده جدی دولت ومجلس  می توانیم شاهد جامعه ای پویا با ثروت متراکم و همراه با عدالت و رفاه باشیم./

تازه ترین اخبار