In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
پنجشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۴
بازگشت
مادر سید آزادگان، اسوه صبر و مقاومت بود

مادر سید آزادگان، اسوه صبر و مقاومت بود

مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین گفت: مادر سید آزادگان شهید علی‌اکبر ابوترابی با کسب معارف الهی توانست فرزندانی را تربیت کند که رفتارشان موجب تقویت و تحول اخلاق اسلامی در کشور باشد.

طاهره بیگم سیدی در سومین روز از درگذشت حاجیه خانم علوی قزوینی مادر گرانقدر سید آزادگان شهید سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد که در حسینیه امامزاده حسین (ع) برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از قزوین با اشاره به ویژگی‌های این بانوی بزرگوار اظهار کرد: بندگی، اخلاص، تواضع، ایمان، تقوا، مهمان‌نوازی و صبر در برابر مشکلات از مهمترین این ویژگی‌های ایشان بود.

 

وی بیان کرد: همه تلاش علوی قزوینی این بود که چگونه رفتار کند تا فرزندانش یک گام به کمال الهی نزدیک شود تا بتوانند در احیای دین اسلام نقش‌آفرین باشند.

 

مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین با بیان اینکه هنر حاجیه علوی قزوینی خوب زندگی کردن بود، اضافه کرد: وی با کسب مهارت‌های زندگی و معارف اسلامی، یاد گرفته بود که چگونه همسری خوب برای شوهرش و مادر دلسوزی برای فرزندانش باشد.

 

وی با اشاره به اینکه این بانوی بزرگوار در مواجهه با مشکلات، شادی‌ها و غصه‌ها از یاد خدا غافل نبود و توانست خانواده را مدیریت کند، عنوان کرد: حاصل زندگی چنین مادری تربیت انسان‌هایی بود که رفتارشان موجب حیات نظام اسلامی و تقویت اخلاق اسلامی شد.

 

این مسئول با اشاره به اینکه موفقیت حاجیه خانم قزوینی در زندگی، داشتن تربیت درست از سوی والدینش بود، اظهار کرد: به همین دلیل مادران امروز جامعه باید در تربیت صحیح کودکان اهتمام ویژه داشته باشند تا بتوانند فرزندان صالحی را تربیت کنند.

 

مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین تصریح کرد: امروز نیاز ضروری زنان و دختران جامعه است که از ویژگی‌ شخصیت‌های بزرگی همانند علوی قزوینی در جامعه الگوبرداری کنند تا بتوانند با برطرف کردن مشکلات، بنیان خانواده را تقویت کنند.

 

این مسئول با اشاره به اینکه موفقیت حاجیه خانم قزوینی در زندگی داشتن تربیت درست از سوی والدینش بوده است، خاطرنشان کرد: خانواده ایشان اذعان می‌کنند که این بانوی بزرگوار از کوچک تا بزرگ با احترام و با اخلاق برخورد می‌کرد.

 

وی به موفقیت حاجیه خانم علوی قزوینی در تربیت فرزندان اشاره کرد و افزود: این بانوی با فضیلت توانست با تربیت دینی، فرزندانی تحویل جامعه بدهد که در تحول کشور اسلامی موثر باشد.

 

این مسئول با اشاره به اینکه شخصیت این بانوی بزرگوار در تربیت فرزندان بی‌نظیر بوده است، اظهار کرد: وی با درایت، صبر و شکیبایی توانست مشکلات مختلفی که در زندگی مواجه بود، برطرف کند.

 

مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین با اشاره به اینکه آیت‌الله عباس ابوترابی همسر علوی قزوینی در خصوص شخصیت همسرش در وصیت‌نامه می‌نویسد، «وجود فرزندان همچون سید آزادگان علی‌اکبر ابوترابی به دلیل وجود مادری با کفایت و لیاقت است که با شیر پاک خود فرزندان با تقوایی را در دامنش پرورش داد و ایشان همسری باوفا، با درایت، امانت‌دار و مهربان و دلسوز مستضعفان بودند»، گفت: این مطلب بیانگر عظمت و منزلت والایی این بانوی بزرگوار است.

 

سیدی با اشاره به اینکه خودبینی موجب عدم ایثار، گذشت و فداکاری بانوان در خانواده می‌شود، اظهار کرد: باید زنان رفتار و منش خود را با ارزشهای اسلامی تقویت کنند تا بتوانند با داشتن اخلاق درست زندگی خود را مدیریت کنند.

 

وی با بیان اینکه عوامل مختلفی بنیان خانواده را سست می‌کند، بیان کرد: مهمترین دلیل آن نداشتن یک راه درست در زندگی است، که امروز ضرورت دارد دختران و زنان جامعه بیشتر با سبک زندگی اسلامی آشنا شوند.

 

تازه ترین اخبار