In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
دوشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
بازگشت
ضرورت استفاده از فرصت‌های ایران و لتونی در عرصه های سیاسی و اقتصادی

ضرورت استفاده از فرصت‌های ایران و لتونی در عرصه های سیاسی و اقتصادی

نایب رئیس مجلس در دیدار با قائم مقام وزیر خارجه لتونی ، گفت: فرصت‌های فراوانی در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و تجاری میان ایران و لتونی وجود دارد که باید از آنها استفاده کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام ابوترابی،  نایب رئیس مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه (23 فروردین) با قائم مقام وزیر خارجه لتونی دیدار و گفت وگو کرد.

 

در این دیدار نایب رئیس مجلس با تأکید بر اهمیت توسعه و گسترش مناسبات میان دو کشور گفت: فرصتهای فراوانی در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و تجاری میان ایران و لتونی وجود دارد که باید از آنها در راستای منافع دو ملت استفاده کرد.

 

وی در ادامه افزود: مجلس شورای اسلامی از هرگونه اقدامی برای ارتقاء سطح مناسبات به ویژه ارتباطات پارلمانی فی مابین استقبال می کند.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقاد از رفتارهای دوگانه قدرت های جهانی در عرصه بین المللی تصریح کرد: رفتارهای دوگانه آمریکا و کشورهای قدرتمند در  موضوعات مختلف مانند حقوق بشر و سلاح هسته ای صلح و ثبات منطقه و جهان به خطر افکنده و این اعمال مورد اعتراض کشورهای مستقل دنیا می باشد.

 

وی در همین بخش سکوت نهادهای بین المللی در قبال کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی و حمله به مردم بی دفاع یمن را از مصادیق رفتارهای دوگانه شورای امنیت سازمان ملل و آمریکا دانست.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه بر حقانیت کشورمان در استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای تأکید کرد و افزود: تمام فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران بطور شفاف و روشن زیر نظر بازرسان سازمان انرژی اتمی و در چارچوب معاهده ان پی تی انجام شده است.

 

وی در پایان با تبریک ریاست دوره ای لتونی در اتحادیه اروپا، گفتگوهای 1+5 با جمهوری اسلامی ایران را فرصتی برای کشورهای اروپایی برای توسعه مراودات با کشورمان دانست.

 

در ادامه این دیدار آندرس پیلد گوویچ قائم مقام وزیر خارجه لتونی سفر خود به جمهوری اسلامی ایران را فرصتی برای آشنایی با واقعیات و توانمندی های جامعه ایران دانست و گفت: رهبران و مرم لتونی خواستار گسترش ارتباطات سیاسی و اقتصادی با ایران بوده و تشکیل گروه دوستی پارلمانی در پارلمان لتونی در همین راستا می باشد.

 

قائم مقام وزیر خارجه لتونی با ابراز خرسندی از روند مذاکرات 1+5 با ایران تصریح کرد: اعتماد متقابل طرفین به یکدیگر و ادامه مذاکرات می تواند به نتیجه برد برد برای دو طرف مذاکره کننده منجر گردد.

 

وی در همین راستا افزود: لتونی از تمام ظرفیت خود به عنوان رئیس دوره ای اتحادیه اروپا برای حل و فصل چالش های منطقه ای و بین المللی استفاده خواهد کرد.

 

وی در پایان درگذشت والده حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد را به وی تسلیت گفت./

 

تازه ترین اخبار