In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
پنجشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۴
بازگشت
صبر و شکیبایی بر مصیبت وارد شده به خانواده های دو خبرنگار پاداشی بزرگ دارد

صبر و شکیبایی بر مصیبت وارد شده به خانواده های دو خبرنگار پاداشی بزرگ دارد

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در مراسم یادبود خبرنگاران درگذشته خبرگزاری تسنیم و روزنامه وطن امروز که جان خود را در سانحه هوایی ایرباس شرکت هواپیمایی ژرمن وینگز از دست دادند گفت: خدایی که این اتفاق را رقم زده، مقام و جایگاه ویژه‌ای برای این دو خبرنگار و خانواده‌های آنها اراده کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما (واحد مرکزی خبر)، ابوترابی‌فرد ضمن تسلیت به خانواده‌های این دو خبرنگار، آقایان میلاد حجت‌الاسلامی و حسین جوادی و همچنین به جامعه رسانه‌ای و مطبوعاتی کشور افزود: دنیا، عالم ابتلائات است و تمام پدیده‌های مادی در این عالم با ابتلائات و آزمون‌های پی در پی مواجه می شود.

 

وی گفت: برخی از این آزمون ها در ذائقه انسان شیرین و برخی دیگر تلخ است اما از نگاه قرآن، هر دو آزمون است.

 

ابوترابی‌فرد افزود: آزمون ها و ابتلائات، نقش مهمی در به فعلیت رساندن استعدادها دارد.

 

وی گفت: انسان هوشمند و تربیت یافته در محضر دین در برخورد با تمام حوادث و رویدادهای عالم در مسیر دستیابی به کمال و به فعلیت رسیدن استعدادهای بالقوه بهره می گیرد زیرا هر آزمون نردبانی است برای تعالی و تکامل.

ابوترابی‌فرد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از نگاه امام خمینی (ره) آنگاه که خدا مصطفی را به او می دهد لطف است و آنگاه که وی را می ستاند لطف دیگری است، یکی لطف آشکار و دیگری لطف پنهان خداوند است.

 

وی افزود: خانواده‌ها و بازماندگان این دو خبرنگار از دست رفته نیز ساعات سختی را می‌گذرانند و با مصیبت جانکاهی روبه‌رو هستند.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: صبر و شکیبایی بر چنین مصیبتی، اجر و پاداش بزرگی دارد.

 

ابوترابی‌فرد در ادامه سخنان خود به آیه‌ای از قرآن کریم اشاره کرد و گفت: خداوند نگفته است که به خانواده‌های سوگوار تسلیت بگویید بلکه باید به آنها بشارت داد، بشارت برای آنکه در مصیبتی سخت، صابر هستند.

 

وی افزود: خانواده‌های حجت‌الاسلامی و جوادی بشارت برای شما هم هست.

 

ابوترابی‌فرد گفت: باید باور کنیم بازگشتمان به سوی حق است و برای بازگشتی نیکو به سمت خدا تلاش کنیم. همه باید از ظرفیت هایشان بهره بگیرند تا در حرکت به سمت خدا، رضای حق تعالی را داشته باشند.

 

وی افزود: این گونه حوادث به ما می آموزد که تلاش کنیم و تشخیص صحیحی از وظیفه‌مان داشته باشیم و همچنین آن را درست انجام دهیم.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن آرزوی توفیق و عرض تسلیت به جامعه ورزش و جامعه رسانه‌ای و مطبوعاتی کشور گفت: از مادران این دو خبرنگار می خواهم که به حضرت زینب کبری (س) اقتدا کنند و ان‌شاءالله رحمت خداوند قلب شما را در بر می گیرد.

 

مراسم بزرگداشت میلاد حجت‌الاسلامی و حسین جوادی خبرنگاران تسنیم و روزنامه وطن امروز، با حضور شماری از مردم، مسئولان و جامعه ورزشی کشور در مسجد حضرت امام صادق (ع) در میدان فلسطین برگزار شد.

تازه ترین اخبار