In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۳
بازگشت
اقتدار نظام متکی به تقویت اسلامیت و مردمی بودن آن است

اقتدار نظام متکی به تقویت اسلامیت و مردمی بودن آن است

مشهد – ایرنا – نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: اقتدار نظام متکی به اسلامیت و مردمی بودن آن است و برای دستیابی به آرمانهای آن باید این دو رکن را تقویت کرد.

نایب رئیس مجلس :اقتدار نظام متکی به تقویت اسلامیت و مردمی بودن آن است

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام 'محمد حسن ابوترابی فرد' یکشنبه شب در ویژه برنامه سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، افزود: مردمی و اسلامی بودن بعد از 36 سال همچنان بارزترین خصیصه و شاخصه انقلاب اسلامی است.

 

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی، انقلاب ملت بزرگ ایران بود، آنان با حضور موثر و تعیین کننده راه را برای یک تحول فکری، اعتقادی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی در کشور و دنیای اسلام هموار کردند.

 

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: امام بزرگوار یک عالم دینی، مرجع تقلید ملت ایران و یک فقیه برجسته تربیت یافته در مکتب قرآن و عترت بود، این شخصیت الهی و این شاگرد متعهد مکتب امامت و ولایت مدیریت و رهبری انقلاب را در دستان باکفایت خویش داشت.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد افزود: امام راحل بر تحول براساس آموزه های اسلام تاکید داشتند و کلام و قدم های ایشان با الهام از آموزه های اسلام و اهل بیت پیامبر اکرم (ص) بود لذا انقلاب ملت بزرگ ایران یک انقلاب اسلامی در راستای تحقق آموزه های دین مبین اسلام شکل گرفت. 

 

وی گفت: امروزه ملت ایران هستند که در صحنه سیاسی کشور حضور دارند، تکیه گاه انقلاب هستند، هشت سال دفاع مقدس را مدیریت کردند، در برابر تهدیدها ایستادگی و در برابر فتنه ها و آشوب های خیابانی با صفوف متحد و یکپارچه حضور یافتند. 

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد افزود: ملت ایران مرزها را درنوردیده و آرمانها و اندیشه هایش مبدل به یک اندیشه بالنده و مستمر شده است؛ امروز انقلاب همچنان بر شانه های اسلام قرار گرفته و ایران پیشاپیش همه ملتها حرکت می کند.

 

وی بیان کرد: امروز پشتوانه رهبری بعد از خداوند و امام رضا (ع)، ملت ایران است؛ آحادی از مردم که در کنار صندوق های رای حضور پیدا می کنند، در مناسبت های مذهبی گرد هم می آیند و همگی به زیارت امام رضا (ع) مشرف می شوند. 

 

وی اظهار کرد: هیچ قدرت خارجی در کنار انقلاب اسلامی نیست، مگر دولتهایی که برآمده از اراده ملتها بوده و بر استقلال سیاسی ملت خویش باور داشته باشند.

 

این عضو مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و ملت عراق یک متحد تراز اول جمهوری اسلامی است زیرا دولت برآمده از ملت مسلمان عراق است و آرمان ها و دغدغه های ملت ایران را دارد.

 

وی افزود:بعد از 36 سال ملت ایران در سایه اسلام مقتدر شده و اسلامیت نظام در حضور فقیه عادل، صالح، مدیر و مدبر در راس هرم سیاسی کشور تعریف می شود.

 

وی با بیان این که پیشوند جمهوری اسلامی به هر کشوری هویت اسلامی نمی دهد، افزود: برخی کشورهای اسلامی اطراف ایران دقیقا جمهوری اسلامی نام دارند اما از هویت اسلامی برخوردار نیستند زیرا مهم ترین ویژگی داشتن هویت اسلامی یک کشور، برخورداری از رهبری صالح به عنوان محور نظام سیاسی است. 

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد اظهار کرد: امامت، خلافت خدا در زمین و جانشینی پیامبر اسلام (ص) است؛ امامت موجب سامان یافتن و عزت و اقتدار نظام مسلمین می شود؛ امام رهبری است که دنیای مردم را اصلاح می کند و رهبری صالح است که به مومنین عزت می دهد. 

 

وی بیان کرد: در 200 سال اخیر سلاطین بی لیاقت و ضعیف بر مسند مدیریت کشور قرار گرفتند لذا بیش از 50 درصد خاک ایران تجزیه شد و سرمایه های کشور بر باد رفت.

 

وی اظهار کرد: در نیمه دوم دهه 40 شمسی، در قلب جهان اسلام یک مشت صهیونیست همزمان اردن، مصر و سوریه و جنوب لبنان را مورد هجوم قرار دادند و در شش روز به اهداف خود بدون دادن کمترین هزینه رسیدند، با این حال سلاطین خائن اعراب گرد هم آمدند و رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناختند و نتوانسته اند یک مترمربع از سرزمین های اشتغال شده را پس بگیرند.

 

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: امروز در سایه انقلاب اسلامی، اقتدار ملتهای مسلمان به جایی رسیده است که اسرائیل برای به شهادت رساندن فرمانده سپاه ایران و چند تن از نیروهای مقاومت اسلامی در لبنان از ایران عذرخواهی می کند.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد افزود: بعد از این رویداد، بلافاصله حزب الله لبنان اعلام کرد که در اولین فرصت سخت ترین مجازات را برای مزدوران صهیونیستی را در نظر خواهد گرفت.

 

وی بیان کرد: حزب الله در یک عملیات نظامی مبتنی بر برنامه ریزی دقیق نظامی و علمی بدون کمترین هزینه با یک انفجار در خاک فلسطین اشغالی نیروهای صهیونیست را متوقف کرد و با یک موشک مقر رژیم را به آتش کشید و اسرائیل بدون پاسخ شکست خود را پذیرفت.

 

وی اظهار کرد: روزی همگان لبنان را عروس سرزمین عرب می دانستند اما امروز لبنان را نماد مقاومت ملت عرب و شیخ حسن نصرالله را بازوی پرقدرت نظام اسلامی می نامند؛ همه این موفقیت ها در نتیجه داشتن رهبری صالح است و گرنه ملتهای مسلمان پیش از این نیز اسلام را پذیرفته بودند.

 

وی گفت: در زمان غیبت امام معصوم نزدیکترین فرد به وی از نظر علم، عدالت، دانش و فقه، ولی فقیه است؛ امام رضا (ع) می فرمایند 'نماز با همه عظمتش ستون و اساس دین نیست بلکه ریشه و اساس و پایه بالنده اسلام، امامت و رهبری صالح است وگرنه در لشکر یزید هم همه به نماز می ایستادند.

 

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امامت هم ریشه و هم شاخه اسلام است، رهبری صالح از مرزهای اسلام پاسداری می کند و دیگر صهیونیست ها جرات نمی کنند یک وجب از خاک کشورهای اسلامی به غارت ببرند.

 

وی افزود: اگر امروز در ایران حکومت دینی – اسلامی در سایه رهبری صالح وجود نداشت، امنیت در کشور برقرار نبود و کشورمان به موفقیت های سیاسی، اقتصادی، علمی و فرهنگی دست نمی یافت.

 

وی گفت: هر قدر ملت ایران به اسلام، قرآن و ارزشهای اسلامی، صداقت، راستی، علم گرایی و علم محوری، عقلانیت، مهرورزی نسبت به مسلمانان، ثبات قدم در مبارزه با دشمنان پایبند باشد، اقتدار بیشتری دارد.

 

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: امروز مسوولان کشور و آحاد ملت ایران به هر میزان به ارزشهای اسلامی آراسته شوند، اقتدار ملت ایران بیشتر می شود. 

تازه ترین اخبار