In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۳
بازگشت
یارانه ها به سمت محرومان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هدایت می شود

یارانه ها به سمت محرومان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هدایت می شود

تهران - ایرنا - نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی درباره اختصاص یارانه ها در بودجه سال 94 گفت: منابع هدفمندسازی یارانه (منابع نقدی) به سمت خانواده های محروم تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هدایت می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین «سید محمد حسن ابوترابی فرد» روز یکشنبه در بازدید از ساختمان جدید اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران اظهار کرد: در بودجه سال 94 نگاه ما معطوف به هدایت منابع تامین شده از هدفمندسازی یارانه (منابع نقدی) به سمت خانواده های محروم تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی است. 

 

وی گفت: براین اساس سعی بر این است تا مبلغ بیشتری از منابع نقدی یارانه ها به خانوادهای محروم تعلق بگیرد و در مورد افرادی که نیاز به این پرداختی ندارند به نحوی دیگر اقدام شود.

 

ابوترابی فرد با بیان اینکه این تصمیم گرفته شده درست و منطقی است اظهار کرد: امید است با همکاری دولت و نمایندگان مجلس در خصوص استفاده بهتر از منابع هدفمندسازی یارانه ها به یک تصمیم مشترک برسیم.

 

وی افزود: در صورت افزایش مبلغ یارانه به خانوارهای محروم، بهتر است به صورت اقلام غیرنقدی باشد تا هم آثار تورمی خود را نداشته باشد و هم انتظارات پرداخت نقدی یارانه ها نیز افزایش پیدا نکند.

 

ابوترابی فرد با بیان اینکه خدمات این نهاد روییده از انقلاب اسلامی برای نیازمندان و محرومان بر کسی پوشیده نیست اظهار کرد: مسوولان کمیته امداد باید بگونه ای برنامه ریزی کنند که بیشتر خدمات این نهاد در توانمندسازی و فراهم کردن بستر رشد و شکوفایی استعدادهای خانواده ها در عرصه تولید کالا و خدمات باشد.

 

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی بیکاری و تورم را از جمله مشکلات معیشتی مردم دانست و گفت: گام های اصلی را باید در مدیریت تورم و فراهم آوردن زمینه اشتغال و تولید برداشت، تا در نتیجه امکان خدمت بهتر به نیازمندان واقعی هموار شود.

 

ابوترابی فرد گفت: در سال های اخیر به خصوص در بودجه سالانه سیستم بانکی را مکلف کردیم که در حوزه تولید و اشتغالزایی برای کمیته امداد با کمترین هزینه تسهیلاتی را ارائه دهند.

 

وی تصریح کرد: جذب منابع برای اشتغالزایی و استفاده از تسهیلات بانکی در سطح کشور به میزان 70 درصد است در حالیکه این وضعیت برای استان تهران30 درصد می باشد.

 

ابوترابی فرد افزود: برای تعدیل این درصد و رسیدن به حد متعادلی از جذب منابع برای اشتغالزایی در این استان باید تلاش ها مشترکی با مسوولان کمیته امداد انجام شود. 

 

وی با تاکید بر تکمیل پوشش بیمه 10 هزار نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد تصریح کرد: باید با برنامه ریزی منظم بعد از یک دوره تمام زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

 

نایب رییس مجلس با تاکید بر مشارکت خانوارها در تکمیل پوشش بیمه این افراد گفت: مجلس آماده است تا درصدی ازهزینه پوشش بیمه را تامین کند مشروط بر اینکه آن خانواده ها هم درصد باقیمانده را پرداخت کنند تا راه برای تحت پوشش بیمه قرار گرفتن خانواده ها در یک سطح بالاتر هموار شود.

 

وی با اشاره به اینکه 62 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان تهران قرار دارند، افزود: با توانمندسازی عده ای از افراد تحت پوشش فعلی فضا برای جذب خانوار نیازمند جدید مهیا شود.

 

وی در مورد حمایت مالی از فرزندان خانواده ضعیف برای ورود به مقطع آموزش عالی توصیه کرد: فراهم آوردن رشد علمی و اشتغال این افراد کار بسیار ارزشمندی است ولی باید در کوتاه ترین زمان ممکن به یک کارآفرین تبدیل شوند.

 

ابوترابی فردتصریح کرد: کمیته امداد با ارائه مشاوره به جوانان طالب علم مسیر تحصیل در مقطع تحصیل دیپلم فنی و کاردانی را نشان دهند تا هر چه سریعتر وارد بازار کار شوند.

 

وی افزود: افرادی نیز که طالب ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر هستند باید به سمت اشتغال، خلق ثروت و کمک به خانواده منتهی شود نه اینکه باری به دوش خانواده ها باشند.

 

ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: خدمت به ایتام و نیازمندان کار بسیار ارزشمندی است که باید با حرکت منطقی و علمی و با استفاده از منابع موجود ریشه فقر را در کشور محو کنیم.

تازه ترین اخبار