In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
بازگشت
 دستیابی به قدرت اقتصادی مستلزم مدیریت هزینه ها است

دستیابی به قدرت اقتصادی مستلزم مدیریت هزینه ها است

همدان - ایرنا - نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت صحیح هزینه ها مبتنی بر علم و دانش، عامل کلیدی و محوری برای تبدیل شدن ایران به قدرت اقتصادی است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید ˈ محمد حسن ابوترابی فردˈ روز پنجشنبه در شورای اداری شهرستان همدان افزود: دولت و ملت باید مدیریت هزینه ها را در دستور کار خود قرار دهند.

وی اضافه کرد: برای تبدیل شدن جمهوری اسلامی به قدرت بزرگ اقتصادی، در اولویت اول باید رفتارها تغییر کند که در دو دهه گذشته رفتار مسوولان در این رابطه هیچ تغییر معناداری نداشته است.

وی تاکید کرد: در شرایطی که منابع حاصل از فروش نفت بلوکه شد و قیمت نفت به بیش از 50 درصد کاهش مواجه گردیده است بهتر است مدیریت هزینه ها بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی رسیدن به اقتصاد بزرگ و پویا را دور از دسترس ندانست و ادامه داد: انتظار این است که دولت در شرایط کنونی و با توجه به محدودیت بودجه عمومی، هزینه جاری کشور را مدیریت کند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: اگر هزینه های جاری کشور از رشد و افزایش بازماند و در یک سطح قرار گیرد و مدیران، مجلس و دولت اراده کردند که هزینه ها را مدیریت کنند می توان تحولی در عرصه مدیریت کشور ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه افزایش منابع ملی در راستای رشد اقتصادی هموار می شود، اظهار کرد: حرکت اقتصادی نیازمند منابع است و نیروی انسانی عالم یکی از منابعی است که در کشور وجود دارد.

وی افزود: انقلاب اسلامی نیروی انسانی عالم، متعهد و آماده به خدمت زیادی را تربیت کرده است که با وجود آنها می توان با استفاده از ظرفیت ها تحول مبتنی بر علم و دانش را ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: این ظرفیت ها در سایه منابع ریالی و ارزی مطمئن می توانند به فعلیت برسند و باید مدیریت هزینه در دستور کار قرار گیرد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به جای خلق هزینه ها باید به دنبال مدیریت هزینه ها بود گفت: با دانش، علم، تدبیر و کاهش هزینه ها می توان به هدف نزدیک تر شد.

ابوترابی فرد با تاکید بر اینکه حتی یک ریال را نباید بی جهت هزینه کرد گفت: منابع را باید آزاد کرد و از مسیر صحیح به رشد اقتصادی دست یافت و هر منبعی که وارد اقتصاد می شود باید سوال شود که این پول از کجا آمده است آیا از محل فروش نفت بوده و یا از طریق مالیات بدست آمده است؟

وی با بیان اینکه مسکن مهر پیشرفت کرد اما کسی نپرسید منابع آن از کجا آمد، اضافه کرد: با مدیریت هزینه ها باید روش ها را اصلاح کرد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد افزود: منابع آزاد شده را باید به سمت تولید مبتنی بر دانش هدایت کرد تا راه برای بازار تولید، ارایه خدمات با کیفیت و بازار مطمئن در داخل و خارج از کشور فراهم شود.

وی اضافه کرد: به جای مصرف باید بهره وری مورد توجه قرار گیرد چرا که بهره وری در کشور در سطح دردناکی قرار دارد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد تاکید کرد: دولت و مجلس برای افق روشن اقتصادی باید سطح درآمد مردم را افزایش دهند اما این افزایش درآمد نباید با افزایش یارانه ها همراه باشد بلکه باید تولید مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین یکی از ویژگی های مدیریت امام راحل(ره) را نگاه به اولویت ها عنوان کرد و گفت: امام خمینی (ره) متناسب با زمان و شرایط موجود، اولویت را مورد توجه قرار می داد.

نائب رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز اقتصاد، اولویت اول کشور تعریف شده است و باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد که تاکنون توجه کافی به آن نشده است.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب دانش هسته ای را اولویت قرار دادند و نقشه راهی برای آن تعریف کردند که اکنون در این جایگاه قرار گرفتیم.

وی اظهار کرد: اکنون هیچ هوشمندی در حضور مقتدرانه ایران در کلوپ هسته ای جهان تردیدی ندارد.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: نقش امام خمینی (ره) در خلق انقلاب اسلامی بی بدیل و استثنایی بوده و برای تداوم این راه باید از ویژگی ها و خصایص امام راحل(ره) الگو گرفت .

حجت الاسلام اضافه کرد: در کنار ویژگی شخصی امام راحل(ره) که آراسته به گوهر ایمان، فضایل اخلاق و عمل صالح بودند ایشان جان خود را به نور علم، حکمت، عرفان و فقه نورانی کردند و هر یک از مدیران باید این ویژگی ها را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی اظهار کرد: امام راحل از یک مدیریت کارآمد و تحول آفرین برخوردار بود و اگر این ویژگیها با گوهر گرانبهای مدیریت همراه نمی شد انقلاب اسلامی پدید نمی آمد.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین عناصر در مدیریت امام خمینی (ره) تبیین و تعریف روشن هدف بود و ایشان هدف را در قله و در بالاترین سطح از واقعیت و تحقق با الهام از آموزه های دینی تعریف می کردند.

وی با بیان اینکه مدیرانی که هدف های پست و کوچک را تعریف می کنند به طور یقین تحول آفرین نیستند اضافه کرد: امام راحل بر این باور بودند که نظام مدیریت حاکم بر جهان باید تغییر کند و قدرت این تغییر در ایشان و ملت ایران با الهام از آموزه های اسلام وجود داشت که تحقق پیدا کرد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: کسانی که می خواهند در مدیریت کشور تحول آفرین باشند باید به اعتقادات و باورها و اهداف بالا ایمان داشته باشند.

وی افزود: اهداف والای امام راحل که مورد توجه رهبر معظم انقلاب نیز هست به عنوان تکیه گاه مقتدری برای ملت عراق، سوریه، لبنان و ملل مسلمان منطقه تعریف شده است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: مدیریت راهبردی امام خمینی (ره) استفاده از همه ظرفیت ها برای رسیدن به هدف بود و امام راحل از همه ظرفیت های ملی برای رسیدن به هدف بهره می گرفت.

وی اظهار کرد: مدیران موفق باید از قدرت لازم برای بهره گیری از همه ظرفیت ها و فرصت ها برخوردار باشند و آنها را برای رسیدن به اهداف والا به خدمت گیرند.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران باید با تبدیل کردن تهدید ها به فرصت ، تشکیل اتاق فکر، مشورت و استفاده از صاحبنظران و مدیریت صحیح برای رسیدن به اهداف تلاش کنند.

شورای اداری شهرستان همدان در پنجمین روز از دهه مبارک فجر با حضور فرماندار همدان، نمایندگان مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان، دهیاران و بخشداران شهرستان همدان برگزار شد.

تازه ترین اخبار