In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
بازگشت
شهدای زینبیه گواه دین مداری و ولایت مداری ملت ایران هستند

شهدای زینبیه گواه دین مداری و ولایت مداری ملت ایران هستند

تبریز - ایرنا - نایب رییس مجلس شواری اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای زینبیه و ثارالله تاکید کرد: شهدای زینبیه نماد دین مداری و ولایت مداری ملت ایران هستند.

حجت الاسلام علی اکبر ابوترابی فرد روز شنبه با حضور در پنجمین یادواره شهدای زینبیه و ثارالله، با بیان اینکه تاریخ ایران پر از رویدادهای عزت آفرین است، افزود: هشت سال دفاع مقدس و تقدیم هزاران شهید در راه حفظ استقلال و عزت کشور یکی از بزرگترین رویدادهای تاریخی ایران است.

وی خاطرنشان کرد: مدعیان حقوق بشر با حمایت اطلاعاتی عراق، مردم ما را در داخل خاک ایران مورد تهاجم قرار داده و جنگ طولانی هشت ساله را بر کشور تحمیل کردند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی سلب امنیت مردم در داخل شهرها را از دیگر توطئه های استکبار جهانی در دوران شکل گیری انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: سلحشوری های رزمندگان آذربایجان در عملیات کربلای 5 و لشکر پر افتخار عاشورا از جمله رویدادهای فراموش ناشدنی است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینکه اقتدار و عزت کشور ریشه در همبستگی ملی و انسجام اسلامی دارد، گفت: اقتدار دیگر کشورهای اسلامی و پیروزی نیروهای مقاومت فلسطین طی روزهای اخیر برگرفته از همبستگی و انسجام اسلامی است.

وی هویت قرآنی و دینی انقلاب اسلامی را عامل شکل گیری جنگ تحمیلی با هدف نابودی انقلاب و محو نام ایران از کره خاکی دانست و افزود: یکپارچگی و وحدت ملت، ایران را به سرزمینی مقتدر در جهان تبدیل کرده است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: هیچ کشوری آمادگی مقابله با چنین تهدید بزرگی را نداشت، اما ایستادگی مردم ایران از جمله آذربایجان و تقدیم هزاران شهید، هنر ایرانی و غیرت آنان را در مقابل دشمنان به نمایش گذاشت.

نایب رییس مجلس نهم جنگ فرهنگی دشمن را در راستای سلب آراستگی دختران و زنان به چادر و روی گردانی جوانان از باورها و اعتقادات دینی عنوان کرد و افزود: شهدای زینبیه و ثارالله با عفاف و حجاب خود و پشتیبانی از جبهه های حق علیه باطل در آن زمان دشمنان را ناکام گذاشتند.

وی تهدیدات دشمنان را فرصت مناسبی برای پیشرفت دانست و گفت: ملت ایران تحریم اقتصادی را که برای نابودی چرخه اقتصاد ایران و تسلیم شدن مسوولان است، به فرصتی برای شکوفایی اقتصادی و اقتدار سیاسی و حرکت به سمت جلو تبدیل کرده است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد وحدت ملی جریان های سیاسی در سایه ولایت مداری را عامل اصلی دست یابی به قله های پیشرفت عنوان کرد و افزود: ایران از تمام پتانسیل های علمی، سیاسی، اقتصادی و نظامی مبتنی بر مردم سالاری برخوردار است.

نایب رییس مجلس نهم همچنین بر لزوم مصرف بهینه و تولید کالاهای با ارزش ملی تاکید کرد و گفت: معجزه کالاهای تولیدی آذربایجان همچون فرش در سایر زمینه ها نیز می تواند محقق شده و در این صورت فقر و بیکاری معنایی نخواهد داشت.

مدرسه زینبیه و ثارالله در 12 بهمن ماه سال 65 حوالی ساعت 10 و نیم صبح در حالی که دانش آموزان خود را برای جشن شروع دهه فجر انقلاب اسلامی آماده می کردند، آماج حمله هوایی دشمن قرار گرفته و از این دو مدرسه 38 دانش آموز شهید و 100 تن زخمی شدند.

شهرستان میانه با بیش از 185 هزار نفر جمعیت در جنوب شرقی تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی قرار گرفته و شهر میانه مرکز این شهرستان است.

تازه ترین اخبار