In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
بازگشت
شهدا نماد برجسته شجره طیبه قرآنی با ریشه قوی و مستحکم هستند

شهدا نماد برجسته شجره طیبه قرآنی با ریشه قوی و مستحکم هستند

زاهدان- ایرنا- نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: شهدا نماد برجسته شجره طیبه قرآنی با ریشه قوی و مستحکم هستند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد در یادواره 85 شهید مسجد ابوذرغفاری زاهدان افزود:منظور از شجره طیبه انسان مومن و به کمال رسیده است، شجره طیبه قرآنی ریشه های قوی و مستحکم دارد و گاهی قلب کوهها را می شکافد و در دل زمین حرکت می کند.

وی افزود:ریشه در حین قدرتمندی و ثبات، حرکت دارد و این حرکت استحکام بیشتری به آن می دهد و رمز افزایش اقتدار شجره طیبه پایداری آن است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شهدا، رزمندگان، جانبازان و آزادگان سرفراز کلمه طیبه هستند و اصل ثابت و ریشه مستحکم دارند و کسانی که در مسیر شهدا حرکت می کنند بر درجات ایمانشان افزوده می شود.

وی بیان کرد: دومین ویژگی شجره طیبه آن است که شاخ و برگ آن رو به آسمان است و زیبایی عالم نیز به دلیل وجود همین درختان سبز ایمان است.

وی افزود: اگر امروز دنیای اسلام را با نام جبهه مقاومت می شناسند و اگر حزب الله نماد مقاومت است برای این است که اخلاق بر آمده از ایمان دارد، اگر مقاومت فرزندان امام نبود و ایستادگی تربیت یافتگان مکتب امام نبود امروز شاهد ذلت و ناتوانی و اعلام شکست رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت اسلامی با رهبری حزب الله لبنان نبودیم.

وی ادامه داد: اگر جوانان غیور مسلمان، رزمندگان عزیز و شهدا و جانبازان نبودند امروز ایران اسلامی در اوج اقتدار نبود.

وی ادامه داد: اگر مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در مسیر شهدا نبودند امروز در کنار دو کشور ناامن این همه امنیت وجود نمی داشت، اگر فرزندان شیعه و سنی پاسدار خون شهدا نبودند امروز سیستان و بلوچستان نماد وحدت و یکپارچگی اسلامی نبود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با تاکید بر پرهیز از اسراف گفت: بیش از 100 سال است که نفت استخراج و صادر می کنیم و در برخی مقاطع 600 تا 700 میلیارد دلار در آمد حاصل از نفت بود.

وی اضافه کرد: درست است که امروز یک میلیون و 300 هزار بشکه نفت تولید و صادر می شود اما بیش از چهار میلیون بشکه در کشور مصرف می شود، اگر این منابع به درستی استفاده می شد امروز با پایین آمدن قیمت نفت متضرر نمی شدیم.

وی اظهار کرد: ذخایر ارزی امروز باید جمهوری اسلامی ایران را به قدرتی تبدیل می کرد که کمترین آسیب از کاهش قیمت نفت وارد نمی شد.

وی افزود: هزینه جاری مملکت در سال 90 حدود 100 هزار میلیارد تومان بود که در سال 93 هزینه جاری جمهوری اسلامی به 150 هزار میلیارد تومان رسیده اما هیچ تغییری و رضایتی در زندگی مردم بوجود نیامده است.

وی ادامه داد: مصرف انرژی در ایران هشت برابر اروپا است با این تفاوت که عمده مصرف اروپاییان برای تولید است و عمده مصرف ما برای مصرف روزمره زندگی است، دلیلش این است که پایه اقتصاد در کشور بر اصل صحیحی استوار نشده است.

نایب رییس مجلس تصریح کرد: اسراف کنندگان برادر شیاطین هستند، ایران باید به کارگاه تولید با بالاترین کیفیت تبدیل شود، تولید مبتنی بر علم و تولید دانش بنیان باید در ایران اسلامی حاکم شود.

به گزارش ایرنا، آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان نیز در این مراسم اظهار داشت: شهدا گواه بر لطف خداوند هستند گرچه به ظاهر همچون سایر انسانها از جمع ما رفته اند اما به لطف الهی راه مورد نظرشان تابان و پرفروغ است و در جمع ما جاودانه هستند.

دکتر حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی نیز با برشمردن برخی مشکلات منطقه گفت: مشکل اصلی مردم نبود اشتغال و بیکاری ،آنهم بیکاران با سواد است.

وی افزود: کارها و طرحهای زیادی مانند راه آهن، گاز و غیره آغاز شده اما این طرحها دراز مدت است و اکنون به طرحهای کوتاه مدت برای ایجاد اشتغال نیاز داریم.

وی ادامه داد: در این استان هیچ جاذبه ای برای سرمایه گذاری وجود ندارد.

مراسم یادواره شهدا مسجد ابوذر غفاری زاهدان با حضور علما، فرماندار زاهدان، مدیران دستگاههای اجرایی و قشرهای مختلف مردم شیعه و سنی پنجشنبه شب در محل این مسجد برگزار شد.

تازه ترین اخبار