In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
یکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳
بازگشت
دولت بودجه را با عقلانیت تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد

دولت بودجه را با عقلانیت تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد

رشت - نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت بودجه سال آینده کشور را با عقلانیت تقدیم مجلس شورای اسلامی کرده است

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین 'سید محمدحسن ابوترابی فرد' در مراسم زنده یاد محمدعلی آذربانی از نیکوکاران گیلانی که به مناسبت هفته وقف در رشت برگزار شد، افزود: بودجه سال 94 از سوی دولت، با حداکثر سه درصد رشد تقدیم مجلس شد، یعنی کاهش قیمت نفت، می تواند راه تحول در نظام بودجه ریزی را هموار کند.

 

وی با اشاره به ظرفیت های انباشته شده متراکم و فراوان ملت ایران تصریح کرد: باید تولید ثروت در دستور کار جدی دولت قرار گیرد.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آن زمان که با فروش نفت خام کشور را اداره کنیم، سپری شده و ما باید به کشوری مقتدر به لحاظ اقتصادی به معنی واقعی کلمه تبدیل شویم.

 

وی تصریح کرد: در یک بنگاه اقتصادی، 80 درصد نیروها در عرصه های بنیادی برای تحول علمی تلاش می کنند.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد با یادآوری حماسه آفرینی های دوران پرافتخار دفاع مقدس گفت: امروز تحریم های ظالمانه علیه کشورمان، فرصتی برای شکل گیری یک اقتصاد کارآمد است.

 

وی بیان داشت: ایران که از امکانات لازم برای دفاع از آسمان و دریای خود بی بهره بود و قدرت دفاع از مرزهای خویش را نداشت، امروز در سایه اقتدار دفاعی ملت، آسمانش امن ترین آسمان است.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: صاحبان فکر، سرمایه، تجربه، توده های مردم و کارآفرینان باید مدیریت پیشرفت ، تولید و ثروت را در کشور داشته باشند.

 

وی اضافه کرد: تبدیل جمهوری اسلامی در کوتاه ترین زمان به قدرتی اقتصادی مبتنی بر تولید کالا ، خدمات، دانش و علم از مهمترین مسایل و نیازهای کشور است.

 

*ایران به نماد اقتدار در منطقه تبدیل شده است

 

وی گفت: جایگاه فاخر علمی ، سیاسی و نظامی مبتنی بر مردمسالای دینی ، اقتدار دفاعی ، استقلال و عزت بخشی سیاسی مردم، ایران را به نماد اقتدار در منطقه و جهان تبدیل کرده است.

 

حجت الاسلام ابوترابی افزود: ملت مقتدر ایران اسلامی با رهبری هوشمند و شجاع ، نیروهای وفادار و صالح راه را برای دستیابی به این جایگاه تعریف می کنند.

 

وی اظهار داشت : گفت و گوی شش قدرت اقتصادی ، سیاسی و نظامی با نمایندگان ایران در یک سوی میز بدون ادبیات مستکبرانه دیروز، ثمره اقتدار ملت ماست.

 

*گیلان به نور انسان هایی با نماد انسانیت، درخشان است

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: استان گیلان به نور انسان هایی با نماد انسانیت درخشان است.

 

حجت الاسلام ابوترابی افزود : انسان های بزرگی همچون آیت الله ضیابری ، احسان بخش ، بهجت فومنی ، شهدا و سایر علمای این دیار، نماد انسانیت هستند.

 

وی با بیان ویژگی های شخصیتی عالم ربانی آیت الله بهجت فومنی اظهار کرد: نفس انسانی این روحانی جلیل القدر تا آخر عمرش به یک دروغ ، تهمت ، غیبت و یک لحظه غفلت از یاد خدا آلوده نشد.

 

وی ارتقاء مقام انسانی ملت ایران را از مهمترین دغدغه مقام معظم رهبری عنوان و تصریح کرد : انسانی می تواند در جامعه در مقام تکریم باشد که مقام انسانی خود را تکریم نماید و خودش را فراموش نکند.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: عقل پرورده شده با علم و ایمان، نقشه راه را برای انسان ها ترسیم می کند و انسان را به کمال می رساند.

 

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره زنده یاد آذربانی نیکوکار گیلانی اظهار داشت : بایستی از زندگی انسان هایی همچون آذربانی الگو بگیریم تا کشورمان را به کارخانه مولد ، کالا و خدمات تبدیل کنیم.

 

به گزارش ایرنا، hc زنده یاد 'محمدعلی آذربانی' نیکوکار گیلانی مدارس اهدایی، بناهای وقفی ساختمان و ... به یادگار مانده است.ک/2

تازه ترین اخبار