In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۳
بازگشت
شهدا در رفیع ترین قله حیات انسانی هستند

شهدا در رفیع ترین قله حیات انسانی هستند

ایلام - ایرنا - نایب رییس مجلس شورای اسلامی در کنگره شهدای دانشجوی استان ایلام گفت: رفیع ترین قله حیات طیبه انسانی متعلق به شهدای والا مقام است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین 'محمدحسن ابوترابی فرد' عصر سه شنبه با اشاره به آیه قرآنی (ولا تحسبن الذین قتلو فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون) اظهار کرد: پیام و مخاطب این آیه شریفه انسان و جامعه انسانی است تا زمینه تشکیل جامعه ای پویا و بالنده فراهم شود.

وی افزود: موجود زنده دارای علائمی است که نخستین ویژگی این مخلوق داشتن حیات است که دارای رشد و پویایی و بالندگی بوده و برای ادامه حیات خود قدرت جذب نیازها و دفع تهدیدها را دارد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: حیات مورد نظر قرآن کریم حیات انسانی است و برخی انسان ها ممکن است تنها از حیات مادی و حیوانی برخوردار باشند.

ابواترابی ادامه داد: لازمه رسیدن به حیات انسانی فهم دین و آراسته شدن به آموزه های الهی است.

وی تاکید کرد: انسان ها به همان اندازه که از تعالیم دینی بهره برده باشند، از حیات انسانی برخوردار خواهند شد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: شهدا دارای بالاترین مرتبه حیات مورد نظر قرآن کریم هستند و با تقدیم ارزشمندترین دارایی خود که همانا خون است، به مقام والای قرب الهی دست یافتند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد اضافه کرد: حیات شهدا نزدیک به حیات پروردگار است و در قله رفیع حیات طیبه قرار دارند.

وی گفت: حیات عقلانی نخستین مرحله رسیدن به حیات انسانی است و به میزانی که عقل در وجود او حکومت می کند از حیات انسانی بهره مند خواهد شد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کار ، فعل و عمل دانشجویان باید همراه با پشتوانه عقلانی باشد و در تمامی مراحل تحصیل پیوسته رعایت مسائل عقلی را مد نظر قرار دهد.

ابوترابی فرد افزود: بنا بر دیدگاه حضرت علی (ع) اگر کسی امور زندگی خود را بر اساس اصول عقلانی دنبال نکند، از حیات انسانی برخوردار نیست.

وی ویژگی دوم حیات انسانی را دارا بودن مزیت علمی افراد دانست و ادامه داد: خداوند انسانی را در مرتبه والای حیات می داند که عقل و علم را به همراه یکدیگر داشته باشد و از جهل و نادانی دوری گزیند.

نایب رییس مجلس از دانشجویان خواست به علومی که به اصلاح اخلاق ، اعمال و رفتار جامعه کمک کند متخلق باشند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد تاکید کرد: علمی که در سایه عمل صالح بدست آید، در مرتبه بالای علوم بوده و کسانی که در این مسیر گام بردارند خداوند متعال درهای علوم مختلف و برکات خود را بر روی آنها باز می کند.

وی افزود: حضور آگاهانه ملت ایران در صحنه های مختلف نشان دهنده زنده و پویا بودن مردم است که نمونه بارز آن را می توان در راهپیمایی بزرگ اربعین به خوبی مشاهده کرد.

رییس دانشگاه ایلام نیز در این کنگره ولایت مداری و عشق و علاقه وافر به ائمه اطهار علیهم السلام را از ویژگی های بارز مردم ایلام دانست و یادآور شد: مردم این دیار در دوران دفاع مقدس با تقدیم ده ها شهید و جانباز دین خود را به نظام و انقلاب ادا کردند.

'علی صحرایی' تاکید کرد: امروز کارگزاران نظام باید در تخصیص منابع و بودجه با نگاه ویژه مسائل و مشکلات این استان را در نظر بگیرند.

16 نفر از دانشجویان دانشگاه ایلام در دوران دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

تازه ترین اخبار