In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۳
بازگشت
 مراجعه به آرای مردم بهترین روش برای رسیدن به شایسته سالاری است

مراجعه به آرای مردم بهترین روش برای رسیدن به شایسته سالاری است

قزوین- ایرنا- امام جمعه موقت قزوین، مراجعه به آرای مردم را بهترین راه و روش برای دستیابی به شایسته سالاری در جامعه برشمرد و گفت: در همین راستا اگر امروز از نعمت رهبری آگاه، عادل و عالم برخوردار هستیم، آن را ثمره مراجعه به رای مردم می دانیم.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین 'سید محمد حسن ابوترابی فرد' در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین با اشاره به این که آرای مردم در نظام اسلامی از احترام زیادی برخوردار است و بر همین اساس، مسوولان به طور مستقیم و غیرمستقیم با نظر و رای مردم انتخاب می شوند، افزود: با توجه به این مهم، مردم باید دقت کنند تا رای آنها با آگاهی و بینش داده شود تا نتایج مناسبی را برای جامعه اسلامی به همراه داشته باشد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اهمیت دین مبین اسلام به انجام مشورت در امور مختلف، اظهار کرد: باید در همه کارها مشورت و جویا شدن از نظرات دیگران را مورد توجه و دستور کار خود قرار دهیم.

وی، قشر جوان را بیش از سایر اقشار نیازمند استفاده از مشورت دانست و خاطرنشان کرد: جوانان نیز برای دستیابی به کامیابی و سعادت باید با والدین و افراد با تجربه و خیرخواه مشورت بگیرند، ضمن اینکه لازم است مدیران دولتی و خصوصی نیز برای موفقیت دستگاه یا بنگاه خود از مشورت کارمندان و نیروهای خود بهره ببرند.

امام جمعه موقت قزوین همچنین با تاکید براین که همه اقشار باید برای رشد علمی، فرهنگی و اقتصادی میهن اسلامی تلاش کنند، تصریح کرد: افزایش اقتدار ملی در سایه اقتصاد پویا که مبتنی بر تولید و مصرف صحیح و رشد علمی و اخلاقی و فرهنگی است، محقق می شود.

ابوترابی فرد با بیان این که کشورمان امروز در سایه مردم سالاری دینی و به رهبری صالح و فرمانده هوشمند کل قوا به امنیت و قدرت بالایی در سطح جهان دست پیدا کرده است،خاطر نشان کرد: نباید فراموش کرد با داشتن اقتدار است که می توانیم از حقوق خود دفاع کرده و کشوری پیشرفته داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به 19 آذر روز حقوق بشر، گفت: امروز شاهد پایمال شدن این حقوق توسط مدعیان دروغین حقوق بشر و دموکراسی هستیم اما امیدواریم روزی فرا رسد که زیر سایه حکومت امام ولی عصر(عج) در دنیای امروز بتوان حقوق همه انسان ها را زمین حفظ نمود.

ابوترابی فرد 16 آذر روز دانشجو را نیز تبریک گفت و افزود: جامعه علمی و دانشگاهی، پشتوانه ای بزرگ برای رشد و توسعه کشور محسوب می شوند و از جایگاه بسیار با اهمیتی برخوردار هستند.

امام جمعه موقت قزوین در ادامه بر توجه به رهنمودهای سفر رهبر معظم انقلاب به قزوین در سال 82 توسط مسوولان این استان تاکید کرد و گفت: باید از استاندار قزوین که نقشه راه مدیریتی خود را توجه به این موضوع و عمل به رهنمودهای معظم له قرار داده اند، قدردانی کرد.

ابوترابی فرد بر تلاش برای صیانت از منابع آبی توسط مردم و مسوولان تاکید کرد و ضمن دعوت جامعه به صرفه جویی در مصرف آب، کشاورزان را نیز به استفاده از تسهیلات مالی به منظور پیاده سازی شبکه آبیاری قطره ای در اراضی کشاورزی خود توصیه کرد و اظهار داشت: در حالی که با کمبود شدید آب روبرو هستیم، نباید با مصرف بی رویه، این نعمت فوق العاده ارزشمند و حیاتی را هدر دهیم بلکه باید از آن بدرستی استفاده کرده و قدر آن را بدانیم.

تازه ترین اخبار