In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳
بازگشت
دیدار ابوترابی فرد با سران طوایف سنی و شیعه عراق

دیدار ابوترابی فرد با سران طوایف سنی و شیعه عراق

تهران - ایرنا - نایب رییس مجلس شورای اسلامی با جمعی از اعضای شورای شهر و سران عشایر شیعه و سنی شهر مدائن عراق و تولیت حرم «سلمان فارسی» دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش ایرنا از ستاد بازسازی عتبات عالیات، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدحسن ابوترابی فرد» در این دیدار که با حضور اعضای ستاد بازسازی عتبات عالیات همراه بود، گفت: وحدت اقوام، پیروان ادیان و مذاهب مختلف در عراق، مهمترین عامل مبارزه و غلبه بر گروه های تکفیری تروریستی است.

 

وی به مناسبات دوستانه و برادرانه میان دو کشور اشاره کرد و افزود: قرابت فرهنگی و دینی عامل مهمی در توسعه همه جانبه همکاری های برادرانه جمهوری اسلامی ایران و عراق است که باید از آن به نفع دو ملت استفاده کرد، از طرفی دیگر رایزنی های رو به گسترش مقامات دو کشور نویدبخش فصل نوینی در تاریخ روابط دو کشور است.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به نقش مرجعیت عراق در مبارزه مردم این کشور با گروه های تروریستی تصریح کرد: نقش مرجعیت عراق در مبارزه و متحد و منسجم کردن مردم با گروه های تروریستی بر کسی پوشیده نیست. همچنین جمهوری اسلامی ایران با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب همچنان در کنار مردم عراق در مبارزه علیه تندروی و افراطی گری ایستاده است.

 

تولیت حرم سلمان فارسی و برخی سران طوایف نیز در این دیدار با اشاره به نقش شخصیت هایی چون سلمان فارسی در وحدت میان مسلمانان تاکید کردند که تاریخ نشان داده که علما و رهبران دینی نقش متمایز و موثری در ایجاد وحدت و همدلی میان مسلمانان دارند و در دوران معاصر نیز وحدت ایجاد شده میان پیروان ادیان و مذاهب مختلف در جمهوری اسلامی ایران و عراق بر مبنای همین محور است.

 

آنان ضمن قدردانی از همکاری جمهوری اسلامی ایران با دولت و ملت عراق در مبارزه با تروریسم اعلام کردند: دولت و ملت عراق یقینا قدردان دوستان و برادران خود که در تنگناها در کنار آنها بوده اند خواهد بود.

 

در این جلسه همچنین از تلاش های صورت گرفته برای بازسازی حرم های مطهر ائمه معصوم(س) و حرم سلمان فارسی توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات که به تازگی آغاز شده، قدردانی به عمل آمد.

 

براساس این گزارش، تولیت حرم سلمان فارسی به همراه هیاتی از علما و سران طوایف اهل سنت وشیعه عراق در سفر خود به ایران از شهرهای مختلف تهران، اصفهان، قم و مشهد بازدید کردند.

 

تازه ترین اخبار