In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۳
بازگشت
با نظام سلطه فقط باید با زبان قدرت سخن گفت

با نظام سلطه فقط باید با زبان قدرت سخن گفت

نایب رئیس مجلس ضمن تأکید بر این مطلب که نظام اسلامی خواستار رسیدن به قدرت در همه عرصه‌ها است، گفت: با نظام سلطه فقط باید با زبان قدرت سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، پیش از ظهر امروز در نخستین یادواره 33 شهید پدافند هوایی شهید نصراصفهانی استان اصفهان گفت: اسلام در اندیشه تربیت انسان قدرتمند است و اوج این اقتدار در اتصال به قدرت الهی است.

 

وی بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی با الهام از آموزه‌های دینی در اندیشه افزایش اقتدار خود در همه عرصه‌ها است بر همین مبنا با استفاده از دو گوهر گران‌بها، ایمان و علم استفاده می‌کند.

 

نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دانش پایه اصلی اقتدار و قدرت است و با تبدیل علم به فناوری و توسل به آن می‌توان به قله‌های بلندتری از اقتدار رسید.

 

وی افزود: تبدیل شدن به مرجعیت علمی در دنیایی که با سرعت و شتاب فوق‌العاده‌ای در عرصه دانش حرکت می‌کند یک آرمان بلند است و این آرمان از سوی رهبر معظم انقلاب تعریف شده است.

 

ابوترابی‌فرد اذعان کرد: ما امروز حرف نخست را در استقلال سیاسی جهانی می‌زنیم چرا که اگر نیروی انسانی در رسیدن به این جایگاه بالا مد نظر است انقلاب اسلامی در طول سه دهه گذشته در عرصه تربیت نیروی انسانی عالم بلندترین قدم‌ها را برداشته است.

 

وی اذعان کرد:‌ رسیدن به قدرت در همه عرصه‌ها هدف جمهوری اسلامی ایران است. اما ایران قدرت را برای تحقیر دیگران و کشورگشایی نمی‌خواهد بلکه قدرت در نظام اسلامی تنها ابزاری برای ایستادگی در برابر زیاده‌خواهان است.

 

نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی تأکید کرد:‌ با نظام سلطه که بنیانش بر اساس زیاده‌خواهی شکل گرفته است فقط باید با زبان قدرت سخن گفت و این آموزه قرآنی است که به مسلمانان سفارش شده است.

 

ابوترابی فرد بیان کرد: قدرت یکی از آرمان‌های بلند انسانی است، انسان عاقل در اندیشه افزایش قدرت خویش است، خداوند سبحان بر این خواست فطری بشر مهر تأیید زده است.

 

وی افزود: بر این اساس راه رسیدن به قدرت را فرا روی بشر تعریف کرده است و افق‌های بلند قدرت را برای انسان تعریف کرده است.

 

نایب ‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انسان‌هایی که جان و روحشان به نور ایمان نورانی نیست، دایره قدرت را محدود می‌پندارند و حداکثر در یک فضای قدرت مادی در این عالم طبیعت جست‌وجو می‌کنند.

 

 

 

*‌عزم و اراده رهبری بر اوج‌گیری در علم و ایمان در دنیای اسلامی است

 

وی متذکر شد: رهبر معظم انقلاب عزم و اراده خود را در اوج‌گیری علم و ایمان در نظام اسلامی و دنیای اسلام قرار داده‌اند و بدون شک آراسته شدن مسلمانان به علم و ایمان، افتخارآفرین و اقتدارآفرین است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: دشمنان دقیقاً علم و ایمان جهان اسلام را مورد تهدید قرار داده‌اند، آنان نگران رشد علمی و ارتقای معنویت و اخلاق در جامعه هستند، تردیدی نکنید موضوع هسته‌ای اگر به یک جدال میان نظام اسلامی و نظام سلطه تبدیل شود، نظام اسلامی با اقتدار دشمن را وادار به عقب‌نشینی می‌کند.

 

 

 

*‌پدافند هوایی اولویت نخست نیروهای مسلح است

 

 

 

وی ضمن اشاره به قبول دشمنان مبنی بر ایران اسلامی هسته‌ای گفت: یکی از مظاهر اقتدار ایران در سایه علم و ایمان همین پذیرفتن ایران اسلامی هسته‌ای است.

 

ابوترابی‌فرد یادآور شد: اگر امروز ایران با اتکا به علم و ایمان در مقام عمل به گنبد آهنین تبدیل شده است، با الهام از سیاست‌های راهبردی رهبر معظم انقلاب است که پدافند هوایی را اولویت نخست نیروهای مسلح قرار داده‌اند.‌

 

 

 

*‌آسمان ایران امن‌ترین منطقه پروازی است

 

 

 

وی اضافه کرد: اولویت نخست قرار دادن پدافند هوایی موجبات افزایش اقتدار جمهوری اسلامی ایران شده و این مهم در سایه توسعه علمی و تبدیل علم به فناوری و بهره‌مندی از تجارب علمی و دانشگاهی تحقق یافته است.

 

نایب ‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر آسمان ایران به امن‌ترین منطقه هوایی در پرتلاطم‌ترین منطقه جهان (خاورمیانه) مبدل شده است و می‌تواند به هواپیمای ایساف در نزدیکی مرزهای ایران هشداری جدی دهد و مجبور به فرود اضطراری کند، حاصل پیوند علم و ایمان در پدافند هوایی است.

 

وی عنوان کرد: ظرفیت والای پدافند هوایی در ماه‌های اخیر و حتی سال‌های اخیر در نشاندن هواپیماهای بدون سرنشین دشمن و هواپیماهای جاسوسی آمریکایی و اسرائیلی بر همگان مشخص شده است.

 

ابوترابی‌فرد متذکر شد: جمهوری اسلامی ایران در تمام عرصه‌ها به دنبال قله‌های قدرت است، ایران در اندیشیدن رسیدن به مرجعیت علمی دنیا است و ظرفیت و امکانات این مهم را از هر نظر دارا است.

 

 

 

وی تصریح کرد: ایران باید در عرصه تبدیل شدن به فناوری و دستیابی به فناوری نوین به یک قدرت پیشتاز تبدیل شود، امروز قدرت بشر در سایه دستیابی به دانش میسر می‌شود.

 

 

 

*‌ استفاده بایسته از موقعیت تحریم‌ها برای نظام اقتدار به همراه دارد

 

 

 

نایب ‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: ایران باید به یک اقتصاد بزرگ مبتنی بر تولید، با بهترین کیفیت و کمترین قیمت تبدیل شود و برای تبدیل شدن به چنین قدرتی، تمام ظرفیت‌ها موجود است.

 

وی تاکید کرد: به اذعان دوست و دشمن موقعیت ژئوپلتیک ایران بی‌نظیر و منحصر به‌فرد بوده و راه رسیدن به قدرت، استفاده بایسته و شایسته از موقعیت تحریم است.

 

ابوترابی‌فرد افزود: تحریم موقعیتی بود که دشمن به منظور توقف چرخنده‌های اقتصادی و حرکت سیاسی نظام ایران به کار بست اما به هدف شومش نرسید و اقتصاد و سیاست ایران راه خود را پیش گرفت و در نهایت دشمن را از موضع ضعف، پای میز مذاکره نشاند.

 

وی ادامه داد: دشمن اکنون با قبول ایران اسلامی هسته‌ای پای میز مذاکره می‌نشیند چرا که راهی جز مذاکره ندارد و می‌داند که با ایران مقتدر نمی‌توان با ادبیات مبتنی بر دیکتاتوری سخن گفت.

 

نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام، دشمنان انقلاب و دشمنان منافع ملت‌های دنیا، با استعمار نوین در اندیشه تداوم تبهکاری‌های خود هستند و باید با آنان با زبان قدرت سخن گفت، بنابراین افزایش قدرت در همه عرصه‌ها برای نظام اسلامی واجب است.

 

 

 

وی بیان کرد: حضور رهبر معظم انقلاب به عنوان سکان‌دار نظام اسلامی و جهان اسلام بر خواسته از دو اصل مسئولیت الهی و انجام وظیفه و سپس ایستادگی مردم در پشت ایشان است و در واقع حمایت و پشتوانه مردمی، سبب حضور مقتدارانه رهبری در رأس حاکمیت اسلامی در جهان شده است.

 

 

 

ابو‌ترابی‌فرد در پایان گفت: نقطه کلیدی قدرت، قدرت الهی، در مدیریت صحیح نهفته است که این امر باید مدنظر ما برای رسیدن به قله‌های قدرت در عرصه‌های متعدد باشد.

تازه ترین اخبار