In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
پنجشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۳
بازگشت
مدعیان حقوق بشر در عراق با دلار و سلاح امکان حضور تروریست ها را فراهم می کنند

مدعیان حقوق بشر در عراق با دلار و سلاح امکان حضور تروریست ها را فراهم می کنند

نائب رئیس مجلس با یادآوری رویکرد کشورهای غربی در استفاده استعماری از دیگر کشورها، گفت: مدعیان حقوق بشر در عراق با دلار و سلاح امکان حضور تروریست ها را فراهم می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجه الاسلام ابوترابی، نائیب رئیس مجلس شورای اسلامی، صبح امروز (پنج شنبه 20 شهریور) در نشست شورای اداری شهرستان پردیس، گفت: متاسفانه ساختار حاکمیتی متناسب با کشور تعریف نشده به طوریکه هم اکنون این مجموعه مجموعه ای بزرگ، پرهزینه و با بهره وری کم است و باید هر چه سریعتر اصلاح شود.

 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر متناسب شدن حجم حاکمیت با وظایف حاکمیتی، گفت: در شرایط کنونی تمام مسئولان در دستگاه ها به دنبال تامین منابع مالی هستند اما باید گفت که براساس آمارها در سال 92 کل بودجه عمومی کشور 140 هزار میلیارد تومان بود که از این مقدار حدود 120 هزار میلیارد تومان برای هزینه های جاری صرف شد که این اعتبارات به حقوق کارکنان اختصاص داده شده بود و تنها حدود 10 یا 15 هزار میلیارد تومان برای بودجه عمرانی کشور در نظر گرفته شده بود.

 

وی با اشاره به وضعیت پروژه های ناتمام در کشور، تصریح کرد: قطعا باید در این حوزه توازنی صورت بگیرد، یکی از اقدامات شهرداری ها در کشور بعد از تشکیل شوراهای شهر و روستا این بود که تناسبی میان هزینه های جاری و عمرانی شکل گرفت به طوریکه هم اکنون بودجه شهرداری تهران بیش از 15 هزار میلیارد تومان است که این اعتبار معادل کل بودجه عمرانی ایران است.

 

ابوترابی فرد ادامه داد: به طور حتم باید هزینه ها را کاهش داده و با ارتقای بهره وری در جهت مدیریت هزینه ها اقدام کنیم که متاسفانه در شرایط کنونی سطح این امور بسیار پایین است.

 

وی ادامه داد: این نکته که یک شهر در حاشیه تهران برای پذیرش مازاد مردم پایتخت تشکیل شود امر درستی است اما نباید این شهر به مکانی برای مهاجرت مردم از استانهای دیگر تبدیل شود البته در این رابطه باید نیازهای این شهر جدید و محاسبات جمعیتی و زیرساختی صورت گیرد.

 

نائب رئیس مجلس ادامه داد: در شرایط کنونی باید با مطالعه دقیق قدم برداشته شود و هیچ غفلتی پذیرفتی نیست همچنین تصمیمات باید مبتنی بر دانش و قابل دفاع باشد و مدیران نباید تحت فشار هیچ تصمیمی را اتخاذ کنند.

 

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس بر لزوم توجه دولت به مسائل زیرساختی به ویژه تامین منابع آبی شهرهای جدید تاکید کرد و گفت: فاضلاب در شهرسازی ها باید در اولویت اول دولت باشد، نمی شود شهرسازی امروز از نظر ظاهری براساس نگاه غربی و از نظر زیرساختی بسیار سطح پایین باشد.

 

 

 

شهرهای جدید التاسیس نیازمند مهندسی فرهنگی هستند

 

وی با تاکید بر اینکه مهندسی فرهنگی برای شهرهای جدید بسیار با اهمیت است، گفت: شهر پردیس باید با یک نقشه راه فرهنگی صحیح حرکت کند، لذا این امور نیازمند به همکاری همه مسئولان است، در شرایط کنونی یکی از مسائل اصلی کشور مصرف بی رویه است زیرا ما برای مصرف موارد علمی و اصولی نداریم .

 

ابوترابی فرد با اعلام اینکه هم اکنون سطح بهره وری آب در کشور تنها 40 درصد است، یادآور شد: در تهران نیز این آمار به 43 درصد می رسد که نشان می دهد که بیش از نیمی از منابع آبی تخریب می شود حال اگر در تهران سطح بهر وری از 43 به 44 درصد افزایش یابد حدود 900 مترمکعب آب صرفه جویی می شود.

 

وی با بیان اینکه فرهنگ کشور باید اصلاح شود افزود: چه مانعی دارد که شهر جدید پردیس به  نماد اخلاق در تمام امور تبدیل شود که قطعا تحقق آن نیازمند سرمایه گذاری فرهنگی و برنامه ریزی مسئولان است.

 

نائب رئیس مجلس ادامه داد: من براساس وظیفه خود تلاش می کنم تا جلساتی با حضور مسئولان و اعضای کمیسیون عمران مجلس تشکیل شود تا مشکلات شهر جدید پردیس در آن بررسی و رفع شود.

 

وی با بیان اینکه تمام اقدامات و تصمیمات باید مبتنی بر علم و دانش باشد، گفت: قرآن تمام انسان ها را از حرکت بدون علم نهی کرده است زیرا هیچ راهی به جز توجه به علم نیست و اگر در راه های دیگر قدم برداریم مورد مواخذه قرار می گیریم از این رو باید اقدامات و تصمیمات اشتباهی که از گذشته گرفته شده را اصلاح کنیم و تصمیمات آینده را بدون پشتوانه علمی اتخاذ نکنیم.

 

ابوترابی فرد با تاکید بر اینکه حرکت بدون علم با هزینه بالا، بهره وری کم و تهدیدات جدی روبرو است تصریح کرد: تصمیم مبتنی بر علم هزینه را کاهش و بهره وری را افزایش می دهد لذا مسئولان باید در جهت اتخاذ تصمیمات مبتنی بر علم و دانایی تلاش کنند. از طرفی دیگر برای نشان دادن این موضوع و نقش تاثیرگذار آن می توان به ساخت قنوات در هزاران سال پیش اشاره کرد. از این رو شاهد هستیم که افراد در آن زمان با ساخت قنوات کمترین آسیب و بالاترین بهره وری و سود را برای محیط زیست و شهر خود ایجاد می کردند که این نشان دهنده به کارگیری علم و دانش در تمام امور است.

 

نائب رئیس مجلس ادامه داد: حال ما در شرایط کنونی به جای توجه به این تجارب مسکن و شهرها را جایی می سازیم که این قنوات را از بین برده و به آب مورد نیاز کشاورزان آسیب می زند که این موضوع نشان دهنده تفاوت دو عملکرد است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به نحوه ساخت شهر قزوین گفت: این شهر در میان باغ ها احداث شد همچنین برای تامین آب باغات اطراف شهر کانال هایی برای مهار سیلاب ها احداث و هم اکنون بهترین محصولات را ارائه می کند که این موضوع موجب ایجاد اشتغال و فواید بسیاری برای این مسئله شده است.

 

ابوترابی فرد با تاکید بر حفظ منابع آبی ، خاکی و جنگل ها گفت: اگر منابع سبز کشور را حفظ نکنیم این موضوع قطعا زمینه ساز بروز سیلاب و نابودی منابع می شود.

 

وی ادامه داد: خوشبختانه قدم های مثبتی در حوزه استفاده از علم برداشته شده البته قدم هایی هم دور از علم برداشته شده که آنها تهدیدی برای کشور است. از طرفی دیگر نظام سازی مبتنی بر اصول و قوانین یکی دیگر از اقدامات توجه به علم است که اگر این موضوع نبود نظام ما اینگونه مقتدر نبود و بعد از 35 سال شاهد هستیم که نظام جمهوری اسلامی با نشاط و طراوت است.

 

 

 

ایران امروز یک قدرت تعیین کننده در منطقه است

 

وی با اشاره به قدرت دفاعی ایران در منطقه گفت: امروز ایران یک قدرت تعیین کننده در منطقه است و اگر این موضوع وجود نداشت، نمی توانستیم در شرایط کنونی به فکر توسعه باشیم؛ از این رو آرامش و امنیت کنونی به ترویج قدم های علمی و نگاه تخصصی به مشکلات کشور است.

 

ابوترابی فرد با اشاره به رویکرد کشورهای غربی در استفاده استعماری از دیگر کشورها گفت: کشورهای غربی به دنبال منافع صد در صدی از دیگر کشورها هستند و در این راه به هیچ وجه  عقب نشینی نمی کنند بنابراین آنها (متعهدان آمریکایی) می خواهند که ضمن این موضوع دست در دست رژیم صهیونیستی بگذارند. از طرفی دیگر شاهد هستیم که مدعیان حقوق بشر در عراق با دلار و سلاح راه را برای حضور تروریست ها فراهم می کنند که اگر در این رابطه ایران نبود معلوم نمی شد که چه وضعیتی برای عراق پیش می آمد.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به پیشرفت های جمهوری اسلامی در عرصه علم و فن آوری گفت: این علوم تنها با سرمایه گذاری های نظام محقق شده از طرفی دیگر این سرمایه گذاری ها نماد حضور تمام اقوام مختلف در کشور است. البته ایران جزو چند کشور استثنایی است که اقوام مختلف در کنار همدیگر زندگی می کنند./

 

تازه ترین اخبار