In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۳
بازگشت
ایران باید بازار اقتصادی کشورهای منطقه را در دست بگیرد

ایران باید بازار اقتصادی کشورهای منطقه را در دست بگیرد

تهران - ایرنا - نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران از معدود کشورهای دارای 15 کشور همسایه است، گفت: ایران می تواند با بهره گیری از موقعیت ویژه این کشورها مانند ثروت یا پرجمعیت بودن، بازار اقتصادی منطقه را در دست بگیرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدحسن ابوترابی فرد» روز سه شنبه در نخستین کنفرانس صنعت پخش در سالن همایش های صدا وسیما افزود: تقاضاهای انبار شده اقتصادی در این کشورها، فرصتی برای ایران است و صنعت پخش نیز می تواند در این بین نقش «حلقه اتصال» را به این کشورها ایفا کند.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر نظام و مسوولان اجرایی امروز در اقتصاد مقاومتی به تولید توجه دارند، باید به حوزه پخش نیز توجه ویژه ای داشته باشند.

 

 

 

** کالاهای کشاورزی به موقع به دست مشتری نمی رسد

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه کالاهای کشاورزی با مشکل جدی روبرو هستیم و کالاها به موقع و با قیمت مناسب در اختیار مشتریان قرار نمی گیرد.

 

ابوترابی فرد افزود: مصرف کنندگان و تولیدکنندگان حوزه کشاورزی به دلیل این مشکل، در معرض آسیب جدی هستند و صنعت پخش می تواند این مشکل را رفع کند.

 

وی خاطرنشان کرد: اکنون کالاهای محدودی در کشور از طریق شبکه توزیع پخش می شود.

 

ابوترابی فرد گفت: باید به سمتی برویم که صنعت پخش، تمام کالاهای تولیدی را در اختیار مشتریان و مصرف کنندگان قرار دهد.

 

 

** لزوم رشد کیفی شرکت های پخش

 

نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تعداد شرکت های پخش سراسری از چهار شرکت در اوایل انقلاب، به یکهزار شرکت استانی، منطقه ای و سراسری رسیده و بدنبال این رشد کمی، باید به فکر رشد کیفی آنها نیز باشیم.

 

ابوترابی فرد گفت: خلق رقابت منطقی بین شرکت های متعدد صنعت پخش نقش مهمی در توسعه این صنعت دارد، اما نتوانسته ایم امکان رقابت صحیحی بین تولیدکنندگان و عرضه کنندگان کالا را فراهم آوریم.

 

وی با درخواست از شرکت های صنعت پخش برای ورود به عرصه بورس افزود: شرکتی که در بورس حضور ندارد نمی تواند در بازار اقتصادی آینده کشور نقش ایفا کند.

 

عضور کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با اشاره به نقش کلیدی ناوگان حمل و نقل مجهز و مطلوب در صنعت پخش گفت: برای رسیدن به این مطلوب باید جلساتی با وزارت راه و شهرسازی و نیز وزارت کشور برگزار شود.

 

ابوترابی فرد به تشریح نقش اخلاق در توسعه صنعت پخش پرداخت و افزود: این صنعت باید نماد مدیریت مبتنی بر اخلاق و دانش و علم باشد.

تازه ترین اخبار