In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
سه شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۳
بازگشت
بذر انقلاب با خون شهدای 17 شهریور آبیاری شد

بذر انقلاب با خون شهدای 17 شهریور آبیاری شد

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوریت در پناه اسلامیت معنا پیدا می‌کند، گفت: جمهوری اسلامی ایران بر دو اصل جمهوریت و اسلامیت بنا شده که اصل جمهوریت آن بیانگر این واقعیت است که نظام سیاسی یک کشور با حضور و مشارکت تعیین‌کننده مردم باید شکل بگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجه الاسلام ابوترابی، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت یوم‌الله 17 شهریور سال 57 گفت: از برگزارکنندگان این مراسم بزرگداشت تشکر می‌کنم. انقلاب اسلامی با الهام از تاریخ سیاسی ایران و تاریخ سیاسی روحانیت تربیت یافته در قلب قرآن و عترت و رهبری الهی بنیانگذار انقلاب اسلامی راه خود را از خرداد 42 آغاز نمود.

 

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بذر انقلاب اسلامی با نگاه فقاهتی امام راحل در 15 خرداد 42 با حضور جوانان متعهد به اسلام کاشته شد و با حمایت و پشتیبانی مردم در سایه و مدیریت امام خمینی (ره) آبیاری و راه آن برای تبدیل شدن به یک شجره پرثمر فراهم شد.

 

وی تصریح کرد: یکی از روزهای مهمی که در آبیاری شجره انقلاب اسلامی نقش مهمی داشت، روز عید فطر سال 57 بود که در آن روز بعد از برگزاری نماز به امامت آیت‌الله مفتح یک حرکت بالنده در تهران شروع شد. با شکل‌گیری این حرکت قدرتمند که حاصل از بصیرت سیاسی مردم بود، حرکت مردمی برای شکل‌گیری انقلاب آغاز شد.

 

ابوترابی‌فرد افزود: جوانان انقلابی که از مکتب عاشورا الهام گرفته بودند، بدون توجه به اعلام حکومت نظامی در تهران و 11 شهر بزرگ کشور در آن سال، در قیام مردمی شرکت کردند و این موضوع باعث شد چکمه‌پوشان رژیم ستمشاهی با چراغ سبز رئیس جمهور وقت آمریکا، مردم ایران را به خاک و خون بکشند.

 

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شاید یکی از بهترین تحلیل‌ها درباره این قیام برژینسکی یکی از مشاوران دولت آمریکا بود که می‌گوید واقعه خونین میدان ژاله باعث شد کشمکش‌ها و حرکت‌های مردمی پراکنده پایان یابد و یک حرکت بزرگ برای انقلابی بزرگ آغاز شود.

 

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با بیان اینکه بذر انقلاب با خون شهدای 17 شهریور آبیاری شد، بیان کرد: با قیام خونین 17 شهریور و مدیریت بنیانگذار انقلاب اسلامی، حرکت مردمی برای شکل‌گیری انقلابی باشکوه به صورت جدی تقویت شد.

 

وی ادامه داد: با ایثار شهدا و خانواده‌های معظم آنها ارکان دیکتاتوری نظام شاهنشاهی از بین رفت و به حکومت‌های شاهنشاهی که دو قرن شخصیت مردم مسلمان ایران را به بازی گرفته بودند و باعث شدند 50 درصد از جغرافیای ایران تجزیه شود، پایان داده شد.

 

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: دیروز روشنکفران غرب‌زده و سیاستمداران خودفروخته به غرب وارث انقلاب مشروطه شدند، امام بزرگوار با اتکا به خداوند سبحان و تکیه به مردم ایران نظام سیاسی مبتنی بر آموزه‌های قرآن و عترت بنا نمود و نظام جمهوری اسلامی را پایه‌گذاری کرد که این کار بسیار بزرگی است.

 

وی افزود: براساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر دو اصل جمهوریت و اسلامیت بنا شده است که اصل جمهوریت آن بیانگر این واقعیت است که نظام سیاسی یک کشور با حضور و مشارکت تعیین‌کننده مردم باید شکل بگیرد، بنابراین حضور مردم در پای صندوق‌های رأی به جمهوریت نظام معنا می‌دهد .

 

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ملت ایران در اوج تنگناهای اقتصادی و تحریم‌ها با الهام از رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی،‌ حماسه سیاسی خلق کردند و باعث شدند اقتدار سیاسی ایران برای چندمین بار در جهان به نمایش گذاشته شود و نباید مردم فراموش کنند حضور آنها در پای صندوق رأی نماد انسجام اسلامی و پیوند نظام با مردم است.

 

وی گفت: اسلامیت رکن دیگر نظام جمهوری اسلامی است. در این نظام ولی فقیه اسلام‌شناس، مدیر، مدبر، شجاع، بی‌اعتنا به دنیا در مقابل نظام سلطه ایستادگی کرده و باعث شده است انقلاب روز به روز مستحکم‌تر شود و نباید فراموش کرد اگر فقیهی اسلام‌شناس و عادل رهبری مردم را برعهده نمی‌گرفت امکان نداشت به این موفقیت‌های بزرگ دست پیدا کنیم.

 

ابوترابی‌فرد افزود: جمهوریت در پناه اسلامیت معنا یافته است، با نگاه به برخی از کشورها همسایه متوجه می‌شویم با اینکه نظام آنها جمهوری اسلامی است، اما کمترین بهره را از این دو رکن اساسی نمی‌برند، اما حضور رهبری فقیه و شجاع و عادل باعث شده که انقلاب اسلامی در جهت نیل به اهداف اسلام پیش برود.

 

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با اشاره به اینکه در سال‌های دفاع مقدس مردم ایران در برابر ارتش مجهز صدام ایستادگی کردند،‌ تصریح کرد: به دلیل مدیریت و رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری، امروز قدرت‌های به اصطلاح بزرگ نمی‌توانند جسارت کوچکترین تعرضی به کشورمان را داشته باشند.

 

نایب‌رئیس مجلس با بیان اینکه یکی از مقامات ارشد آمریکایی اعلام کرد که قدرت دفاعی ایران، قدرت نظامی آمریکا را در خاورمیانه مهار کرده است، گفت: ایران به قدرتی برتر و بازدارنده در جهان تبدیل شده و علاوه بر اقتدار نظامی ایران امروز از بیشترین امنیت برخوردار است.

 

وی ادامه داد: در اوایل انقلاب تنها 180 هزار دانشجو که عمدتاً در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل بودند در کشور وجود داشت، اما در حال حاضر از جمعیت میلیونی دانشجو برخوردار شده‌ایم و در حوزه تولید علم و دانش در منطقه مقام اول را کسب کرده‌ایم، نقشه راه علمی کشور بدین صورت است که باید کمتر از 50 سال به یک مرجع علمی در دنیا تبدیل شویم.

 

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه مسیر اقتدار کشور از راه دستیابی به دانش و فناوری عبور می‌کند، گفت: امروز به فضا راه یافته‌ایم و در زمینه هسته‌ای پیشرفت مطلوبی داشته‌ایم، بنابراین وظیفه و رسالت دولت،‌ مجلس، تمامی نهادها و مردم این است که با الهام از خون شهدای 17 شهریور 57 و همچنین شهیدان دوران دفاع مقدس برای پیشرفت کشور تلاش کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه اسلامیت نظام با حضور ولی‌فقیه معنا پیدا می‌کند، گفت: انقلاب ایران باعث شده ملت‌های مسلمان دیگر نیز پیشرفت کنند،‌ به طور مثال آمریکا با دو لشگر زرهی و هزینه‌های یک تریلیون دلاری با ذلت عراق را ترک کرد و امروز عراق به یک متحد سیاسی جمهوری اسلامی تبدیل شده است. نکته دیگر اینکه مسلمانان در جنگ 6 روزه رژیم صهیونیستی با کشورهای سوریه، مصر و اردن شکست خوردند، اما امروز در جنگ‌های مختلف مسلمانان در لبنان و غزه پیروز می‌شوند و لبنان به نماد مقاومت اسلامی تبدیل شده است.

 

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سوریه آرمان‌های رهبر معظم انقلاب پیروز است و اقتدار جمهوری اسلامی هسته‌ای باعث شده است که ابهت تمامی ابرقدرت‌ها بشکند و از ابرقدرت‌های غرب جز نامی باقی نماند. یکی از وزیران سابق آلمان می‌نویسد اقتصاد آمریکا در حال شکنندگی است، به طور مثال امروز حدود 400 میلیارد دلار از اوراق قرضه آمریکایی‌ها در دست چین است. یکی از تحلیل‌‌گران سیاسی دنیا نیز گفته است آمریکایی که نمی‌تواند در غزه و لبنان پیروز شود چگونه می‌خواهد در مقابل چین و روسیه موفق شود که اینها حکایت از شکست‌ نظام سلطه به سرکردگی آمریکا است.

 

ابوترابی‌فرد یادآور شد: بنابراین مردم ایران باید با پیروی از دستورات مقام معظم رهبری تلاش کنند و بدانند که پیروزی با مسلمانان است./

تازه ترین اخبار