In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۲
بازگشت
قدرت در جهان امروز در اختیار کسانی است که با انسانیت و عدالت فاصله دارند

قدرت در جهان امروز در اختیار کسانی است که با انسانیت و عدالت فاصله دارند

کسانيکه ديروز دستشان به خون ارامنه آلوده شده، امروز دستشان به خون برادران و خواهرانمان در سوريه آلوده مي باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی حجه الاسلام ابوترابی، وی شب گذشته با حضور در مجتمع فرهنگی اجتماعی ارامنه‌ی تهران در مراسمی که به مناسبت بیست و چهار آوریل سالگرد کشتار ارامنه توسط دولت عثمانی برگزار شده بود شرکت کرد.

 

نائب رئیس مجلس در این مراسم با بیان اینکه کسانی که دیروز دستشان به خون ارامنه آلوده شده، امروز دستشان به خون برادران و خواهرانمان در سوریه آلوده می‌باشد، خاطر نشان کرد: کسانی که در فلسطین جنایت کردند و باعث کشتار مردم و آواره  شدن میلیون‌ها نفر شدند، هم‌اکنون مورد دفاع قدرتمندان هستند، متأسفانه قدرت در دست کسانی است که بر سلاح تکیه دارند و با انسانیت و عدالت جز در لفظ و کلام ارتباطی ندارند.

 

نائب رئیس مجلس در ادامه با اشاره به فرمان حضرت علی علیه السلام به مالک اشتر در مورد رعایت حقوق تمامی انسان‌ها گفت: این پیام از طرف شخصیتی است که نویسنده‌ی مسیحی لبنانی او را صدای عدالت انسانی نامیده است. امیدواریم همه‌ی ما به این آموزه‌های انسان‌ساز و پاسدار کرامت و رفتار بشر متعهد باشیم.

 

عضو هئیت عالی حل اختلاف قوا با یادآوری این نکته که اگر قدرت سیاسی، نظامی و ثروت با ارزش‌های متعالی انسانی و الهی همراه نشود جنایات هولناکی مانند نسل کشی خواهران و برادران مسیحی و ارمنی ما را به همراه خواهد داشت، اضافه کرد: آنچه می‌تواند قدرت را مهار کند ارزش‌های متعالی دینی است؛ اگر حضرت مسیح و یا پیامبر اعظم در جهان حکومت کنند، هیچ ظلمی دیده نمی‌شود و هیچ حقی ضایع نمی‌گردد.

ابوترابی اضافه کرد: در ایران اسلامی باید دست در دست هم دهیم و در سایه‌ی معارف آسمانی و آموزه‌های حیات بخش دین اسلام حرکت کنیم. از نگاه انبیاء الهی از بین بردن یک نسل با کشتن یک انسان تفاوتی ندارد چرا که هر دو گناهی نابخشودنی است.

 

وی در پایان گفت امیدواریم پیروان ادیان الهی دست در دست هم برای ساختن ایرانی آباد و مبتنی بر ارزش‌های الهی و انسانی در یک جبهه و یک راه حرکت کند.

 

در این مراسم سفیر ارمنستان در ایران نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس و شمار زیادی از اقلیت‌های دینی حضور داشتند. در این مراسم پیش از صحبت‌های حجه الاسلام ابوترابی، کلیپی از کشتار ارامنه در سال ۱۹۱۵ پخش شد. پس از سخنرانی حجه الاسلام ابوترابی وی مورد تشویق و همراهی ارامنه‌ی حاضر در این مراسم گردید و کتابی نیز در مورد ارامنه به وی اهداء شد.

تازه ترین اخبار