In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
سه شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۳
بازگشت
تحریم های جدید برای جبران شکست سیاست های کاخ سفید است

تحریم های جدید برای جبران شکست سیاست های کاخ سفید است

شیراز - ایرنا- نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: تحریم های جدید آمریکا علیه شرکت ها و اشخاص ایرانی برای جبران شکست سیاست های کاخ سفید در منطقه است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد روز دوشنبه درحاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در اردوگاه شهید ربانی شیراز افزود: تحریم های جدید نه تنها دستاوردی برای واشنگتن به دنبال نخواهد داشت بلکه موضع آمریکا در مذاکرات ایران و گروه 1 + 5 را تضعیف خواهد کرد. 

 

وی گفت: امیدواریم تیم مذاکره کننده با ایستادگی بر اصول در مذاکرات از منافع جمهوری اسلامی ایران حفاظت کند. 

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تحولات اخیر منطقه با شکست های بزرگی برای رژیم صهیونیستی و آمریکا و مزدوران این کشور همراه بوده است و آنها سیلی های سختی را از انقلاب اسلامی خورده اند. 

 

ابوترابی فرد ادامه داد: پیروزی مردم غزه پس از 51 روز جنگ واقعی به معنای کلمه و در شرایط نابرابر و دستیابی مقاومت به اهداف تعیین شده و ناکامی غرب، آمریکا و رژیم صهیونیستی در سوریه، از جمله این شکست ها است. 

 

وی افزود: طرح پیش بینی شده آمریکایی ها در عراق این بود که گروه داعش بغداد را تصرف کند که با حمایت ایران از مردم عراق، این طرح ناکام ماند و در عوض، راه برای شکل گیری یک دولت قدرتمند در عراق هموار شده و گروه داعش در انزوای کامل قرار گرفته است. 

 

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سووالی درباره این که آیا طرح استیضاح وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به دلیل آنچه برخی نمایندگان مجلس سخنان وی درباره پهنای باند اینترنت می گویند به هیات رییسه مجلس ارایه شده است؟ گفت: درخواست استیضاحی مطرح نشده است. 

 

ابوترابی فرد در پاسخ به سووالی درباره احتمال استیضاح وزیر نفت در مجلس به خاطر قرارداد کرسنت نیز اظهار کرد: موضوعات مرتبط با این قرارداد در شورای عالی امنیت ملی در دست بررسی است. 

 

وی در پاسخ به سووالی درباره عملکرد دولت در حوزه فرهنگ، مسوولیت مشترک قوای سه گانه در این حوزه را یادآور شد و گفت: اگر مقصود از عملکرد فرهنگی، ارزیابی اقدامات صورت گرفته برای ارتقای سطح اخلاق، دینداری و پیوندهای اجتماعی در جامعه باشد، باید بگویم که مجموعه دست اندرکاران در این زمینه گام های بلندی برنداشته اند و باید تجدید نظر جدی در این عرصه صورت گیرد. 

 

وی افزود: باید به مقوله فرهنگ به صورت صحیح نگاه کرد و با برنامه ریزی درست، ارتقای سطح اخلاق و بنیان های دینی و اعتقادی در جامعه در دستور کار قرار گیرد و همه نهادها باید در این حوزه تلاش کنند و قوای سه گانه مسوولیت مشترک دارند و باید با برنامه مشترک گام بردارند تا به نتیجه مطلوب برسند. 

 

ابوترابی فرد با بیان این که مبانی دینی و اعتقادی در جامعه نهادینه شده است، گفت: این شرایط فرصت گرانقدری را فراروی مسوولان جامعه قرار می دهد که این ظرفیت را ارتقا بخشند و جامعه را در برابر آسیب های اخلاقی و اعتقادی مستحکم کنند. 

 

این نماینده مجلس گفت: ارتقای سطح مدیریت از جمله گام هایی است که باید برای رشد و اعتلای فرهنگ در جامعه شکل گیرد. 

 

وی ادامه داد: مدیریت کشور باید مبتنی بر دانش، عقلانیت و اخلاق باشد و باید با شایسته سالاری سطح مدیریت را در جامعه ارتقا دهیم و در این میان نباید شایسته سالاری از منظر و نگاه سیاسی و جناحی و نگاه الهام گرفته از روابط باشد بلکه براساس شاخص های مدیران صالح باشد. 

 

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران صالح راه را برای ارتقای فرهنگ و رشد و پیشرفت اقتصادی جامعه می گشایند. 

 

ابوترابی فرد برای سخنرانی در آیین بزرگداشت حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) به شیراز سفر کرده که این آیین قرار است عصر دوشنبه در حرم مطهر این امامزاده جلیل القدر برگزار شود. 

تازه ترین اخبار