In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
سه شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۳
بازگشت
اقتدار جمهوری اسلامی مرهون دفاع مقدس است

اقتدار جمهوری اسلامی مرهون دفاع مقدس است

شیراز - ایرنا - نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: موضع اقتداری که امروز جمهوری اسلامی از آن برخوردار است ،مرهون هشت سال دفاع مقدس و ایستادگی ملت ایران در برابر استکبار جهانی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد روز دوشنبه در اردوی فرهنگی دانش آموزان مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در شیراز افزود: قدرت دفاعی ایران ثمره رشد علمی است که از آغاز جنگ تحمیلی شکل گرفته است. 

 

نماینده تهران درمجلس شورای اسلامی گفت: امروز نیروهای مسلح ایران به سطح بالایی از دانش، تکنیک و بینش سیاسی دست یافته اند که می توانند پهپادهای متجاوز به حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار دهند یا آنها را در تور دفاعی خود گرفتار و به زمین بنشانند. 

 

ابوترابی فرد، از علم به عنوان سرمایه ای گرانبها یاد کرد و با توصیه دانش آموزان به آموختن علم و عمل به آن گفت: با علم و معرفت، شناخت خداوند و جهان هستی بخوبی میسر است و افزون بر این ترس از خدا و تقوای الهی در سایه معرفت و علم برای انسان به دست می آید. 

 

وی ادامه داد: بشری که امروز دنیا را به جهنم تبدیل کرده است علم دارد اما اخلاق ندارد و در حقیقت بشر منهای اخلاق، تهدیدی برای جهان محسوب می شود.

 

ابوترابی فرد، از دانش آموزان مددجوی کمیته امداد خواست از مشکلات زندگی ، نردبانی برای شتاب بخشیدن به روند علم اندوزی خود بسازند. 

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس در این آیین گفت: اجرای برنامه های آموزشی و فرهنگی در راس برنامه های این نهاد حمایتی در سراسر کشور قرار دارد. 

 

علی الهیاری، اردوگاه شهید ربانی شیراز را در زمره 22 اردوگاه خوب و فعال کمیته امداد در سراسر کشور دانست و گفت: در شش ماه اخیر دو هزار و 600 دانش آموز مددجوی این کمیته از سایر استان ها در این اردوگاه حضور یافتند . 

 

مدیرکل کمیته امداد استان فارس بیان کرد: هدفگذاری معاونت فرهنگی کمیته امداد مبتنی بر این است که حدود 100 هزار نفر از فعالیت های اردویی این کمیته بهره مند شوند .

 

الهیاری افزود: همچنین اعزام شماری از دانش آموزان مددجوی کمیته امداد برای زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) به مشهد مقدس از دیگر اهداف معاونت فرهنگی کمیته امداد است. 

 

مدیرکل کمیته امداد استان فارس گفت: کارگاه های آموزشی اردوهای فرهنگی با موضوع هایی مانند معنویت، سبک زندگی دینی، اعتقادات و احکام، آسیب شناسی ماهواره و آموزش هنر از دیگر برنامه های این معاونت به شمار می آید. 

 

الهیاری همچنین از طرح نهضت قرآنی به عنوان یکی دیگر از برنامه های فرهنگی کمیته امداد فارس یاد کرد و گفت: در قالب این طرح، هر فردی که یک جزء قرآن یا بیشتر حفظ کند از بسته های تشویقی برخوردار می شود.

 

وی ادامه داد: با هدف تشویق حافظان قرآن اسفند سال 92 جشن دو هزار نفری با حضور حافظان قرآن تحت پوشش کمیته امداد در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد. 

 

اللهیاری اظهار کرد: از آنجا که برنامه های ماهواره آسیب های جدی برای خانواده ها در پی دارد ، طرحی اجرا کرده ایم که خانواده هایی که یک دستگاه گیرنده ماهواره تحویل می دهند یک بسته تشویقی نقدی و یک دستگاه گیرنده دیجیتال هدیه می گیرند. 

 

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی برای سخنرانی در آیین بزرگداشت حضرت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) به شیراز سفر کرده است. این آیین عصر امروز (دوشنبه) در حرم مطهر این امامزاده جلیل القدر برگزار می شود.

تازه ترین اخبار