In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
چهارشنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۳
بازگشت
اقدامات خصمانه غرب در اعمال تحریم ها علیه ایران بیهوده است

اقدامات خصمانه غرب در اعمال تحریم ها علیه ایران بیهوده است

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه اقدامات خصمانه غرب و امریکا در اعمال تحریم ها علیه ایران بیهوده است، گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران با درنوردیدن تحریم ها در شرایط مناسب اقتصادی و اجتماعی و همبستگی و انسجام قرار دارد.

به‌ گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجه الاسلام ابوترابی، نائب رییس مجلس شورای اسلامی روز گذشته (یکشنبه 19 مرداد) با الگریداس سیساس نایب رئیس مجلس لیتوانی و هیأت همراه دیدار و گفت و گو کرد.

 

ابوترابی فرد در ابتدای این دیدار با اشاره به نقش تعیین کننده پارلمان ها در زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نسبت به استفاده از ظرفیت های موجود در جهت تحکیم و گسترش روابط فی مابین اعلام آمادگی کرد.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به نقش حائز اهمیت رفت و آمدهای هیأت های خارجی در انعکاس واقعیات جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز برخلاف اراده نظام سلطه و قدرت های بزرگ خصوصا آمریکا که در جهت تحقق اهداف خود تمامی ابزارهای سیاسی اقتصادی و رسانه ای را به کار گرفته است تا ایران در تنگناهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی قرار دهد، جمهوری اسلامی ایران در یک موقعیت بسیار خوب و در فضای تبدیل شدن به یک قدرت خوب اقتصادی حرکت می کند.

 

وی در ادامه اقدامات خصمانه غرب و امریکا در اعمال تحریم ها علیه ایران را بیهوده دانست و گفت: جمهوری اسلامی با اراده امریکا و متحدان اروپایی اش و در تناقض با قواعد و مقررات بین المللی به ویژه معاهده NPT، مورد تحریم های ظالمانه قرار گرفت و این در حالی است که در خاورمیانه رژیم صهیونیستی بدون اعتنا به این معاهده و قواعد بین المللی و با در اختیار داشتن زرادخانه های هسته ای مورد حمایت کامل اروپا و آمریکا است.

 

وی افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران با درنوردیدن تحریم ها در شرایط مناسب اقتصادی و اجتماعی و همبستگی و انسجام قرار دارد.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با دوگانه دانستن رفتارهای غرب و امریکا نسبت به مسائل سیاسی و اقتصادی جامعه جهانی خاطرنشان کرد: نمی توان نسبت به نگاه دوگانه به موضوع حقوق بشر در برابر جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در قتل عام و کشتار زنان و کودکان بی گناه و افراد غیر نظامی، تخریب ها و اماکن مذهبی و دینی و مدارس با ادعای دفاع از حقوق بشر بی تفاوت بود.

 

وی افزود: در فضای امروز جهان نمی توان ملتی را به دلیل دفاع از امنیت خود مورد سرکوب قرار داد و در مقابل سکوت بلکه حمایت قدرت های بزرگ در برابر این ظلم های آشکار پذیرفته نیست.

 

در ادامه این دیدار الگریداس سیساس نایب رئیس مجلس لیتوانی با اشاره به پیشینه مثبت روابط میان ایران و لیتوانی نسبت به توسعه و تعمیق مناسبات به ویژه در بعد پارلمانی اعلام آمادگی کرد.

 

نایب رئیس مجلس لیتوانی در ادامه با ابراز امیدواری از ثمربخشی مذاکرات ایران و گروه موسوم  به 1+5 و اتمام تحریم های جهانی علیه ایران خاطرنشان کرد: امیدواریم نتایج گفت وگوهای ایران و 1+5 سرانجام خوشایندی داشته باشد چرا که نتایج این مذاکرات نه تنها برای ایران بلکه برای کشورهایی که با ایران همکاری می کنند مفید خواهد بود.

 

وی گفت: اتخاذ رویکرد دوگانه در هیچ شرایطی خصوصا زمانی که کشتار شهروندان و غیر نظامیان اتفاق افتاده است صحیح و عادلانه نیست.

 

وی همچنین با محکوم کردن حملات تروریستی در نقاط مختلف منطقه تنها راه حل معضلات و مناقشات بین المللی را راه حل مبتنی بر بحث و گفت و گو دانست./

 

تازه ترین اخبار