In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
دوشنبه ۱۳ امرداد ۱۳۹۳
بازگشت
گفتمان انقلاب اسلامی مبتنی بر ایمان و عقیده است

گفتمان انقلاب اسلامی مبتنی بر ایمان و عقیده است

مشهد – ایرنا- نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت : گفتمان انقلاب اسلامی مبتنی بر ایمان و عقیده است لذا افراد انقلابی باید ایمان خود را در سایه دانش و در پرتو عبودیت و بندگی مستحکم کنند.

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد عصر یکشنبه در مراسم آغاز اولین دوره آموزشی - تشکیلاتی ˈخط امامˈ ویژه مسوولین بسیج دانشجویی دانشگاه ها و دانشکده های سراسر کشور در صحن دارالهدایه حرم مطهر رضوی افزود : استحکام و ثبات ایمان با تضرع و بندگی خداوند ، یاری جستن از پیامبر اعظم (ص) و ائمه اطهار (ع) ،معرفت افزایی و کسب علم، مسیر می شود.

 

وی اظهار کرد: گفتمان انقلاب بر این پایه استوار است که انسان ها به درجه ای از نفس مطمئنه و ثبات ایمان برسند زیرا ایمان های با ثبات است که ریشه در اعماق زمین دارد و پشتوانه ترک معصیت و گناه در جامعه به شمار می رود.

 

وی گفت : ایمانی که ریشه های محکم علمی و معرفتی دارد در گذر زمان بدون تغییر می ماند که مصداق آن را می توان در شخصیت گرانقدر مولای متقیان حضرت (ع) جستجو کرد که در آن وجود شریف هرگز تغییر از ثبات در ایمان رخ نداد و تا آخرین لحظه دچار تغییر نشد.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد افزود : این ثبات و استحکام در ایمان و شخصیت را در زندگانی امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی به خوبی می تواند مشاهده نمود به طوری که گذر زمان در آن خللی وارد نکرد.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت : رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس نیز از ایمان و شخصیت با ثباتی برخوردار بودند زیرا آنها همواره خود را در جبهه مقدس ایمان می دیدند و این نگاه و دید این افراد بود که نمی توان نمونه ای از این رزمندگان را در تاریخ جنگ های دنیا مشاهده کرد.

 

وی به شجره ، حیات و کلمه طیبه در قرآن کریم اشاره کرد و گفت : ریشه ثابت و مستحکم ، اخلاق و عمل صالح از ویژگی های شجره طیبه است که خداوند به آن اشاره کرده است و ریشه های این درخت که از آن به عنوان ایمان یاد شده از عمق زیادی برخوردار بوده و شاخه های آن که اخلاق را در بر می گیرد نیز سر به آسمان کشیده و بسیار رفیع است .

 

در دوره آموزشی ، تشکیلاتی ˈ خط امامˈ بیش از یک هزار نفر از مسوولین بسیج دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور و جانشینان خواهر بسیج دانشجویی حضور دارند.

 

دوره های آموزشی خط امام طی سه دوره مجزا از 12 مرداد ماه آغازشد و تا ششم شهریور در مشهد ادامه خواهد داشت

تازه ترین اخبار