In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۲
بازگشت
بیت ابوترابی بیت شرافت، سیادت، عظمت، جهاد و شایستگی است

بیت ابوترابی بیت شرافت، سیادت، عظمت، جهاد و شایستگی است

آیت الله نوری همدانی خطاب به حجت الاسلام ابوترابی گفت: بیت شما بیت شرافت، سیادت، عظمت، جهاد و شایستگی است.

آیت الله نوری همدانی خطاب به حجت الاسلام ابوترابی گفت: بیت شما بیت شرافت، سیادت، عظمت، جهاد و شایستگی است.

 

آیت الله نوری همدانی در دیدار با حجت الاسلام ابوترابی نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شناخت کاملی از وی، بیتش و ابوی و اخوی وی دارد، اظهار داشت: از زمان آیت الله بروجردی که ابوی شما در قم بودند با ایشان مجالست داشتیم و با اخویتان نیز همنشین بودیم.


وی اظافه کرد: در قزوین که به خدمت شما رسیدیم، اخلاق شما ارادت ما را بیشتر کرد.


آیت الله نوری همدانی شرایط فعلی جهان و موقعیت جمهوری اسلامی ایران را حساس توصیف کرد و اظهار داشت: پس از انقلاب اسلامی و آغاز فرآیند بیداری، تمامی دشمنان مجهز شدند تا انقلاب اسلامی را بکوبند و لذا ما باید با اقداماتمان تمامی کارهایشان را قیم کنیم.


این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به برخی اقدامات سایت‌ها و شبکه‌های خارجی علیه تشیع، اسلام و نظام اسلامی اظهار داشت: سایت الجزیره در این خصوص اقدامات فراوانی انجام داده در حالی که قطر به عنوان کشوری کوچک پول نفت و گاز را برای نوکری صهیونیست‌ها و آمریکا صرف می‌کند.


وی در همین ضمینه به تحقیر عجم و ایران در این زمینه اشاره کرد و افزود: با توجه به تمامی این مسائل امروز در شرایط حساسی قرارداریم و باید همه درک کنند که این دوره از انتخابات حساس‌تر است.

آیت الله نوری همدانی تشریح وضع سیاسی جهان برای مردم و درک حساسیت مطلب توسط آنان را گامی در این راستا عنوان کرد و گفت: وضع دنیا با توجه به بحث بیداری اسلامی حساس شده است و مستکبران قصد دارند شرایط را به نفع خود برگردانند.


این مرجع تقلید مسائل اقتصادی کشور را نیز مورد بحث قرار داد و با بیان اینکه با توجه به ظرفیت‌های کشور باید حماسه‌ای خلق شود که پاسخگوی نیازهای مردم باشد اضافه کرد: مردم امتحان خود را پس داده‌اند، پس از فتنه‌ی ۸۸ من به ۱۱ استان سفر کردم و دیدم که مردم آماده و علاقه‌مند به مقام معظم رهبری اند.

 

آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از اظهارات خود تشتت و تعدد کاندیداهای انتخاباتی ریاست جمهوری را موجب سرگردانی مردم و تقسیم شدن رأی‌ها ارزیابی کرد و اظهار داشت: ائتلاف برای پیشرفت و ائتلاف ۵نفره اعلام کرده‌اند که در نهایت یک‌نفر را برای کاندیداتوری معرفی می‌کنیم که این امر مثبت است. افراد با اخلاص وارد صحنه شده‌اند و ما رئیس جمهوری می‌خواهیم که از نظر ولایت‌مداری و روحی و فقهی و درک حساسیت داخل و خارج در سطح بالایی باشد.


وی با توصیه به انتخاب یک تن از میان ائتلاف‌ها  به عنوان  کاندیدای نهایی خاطر نشان کرد: شما که اخلاص و نیت پاک دارید متواضعانه یک نفر را از میان خود انتخاب کنید و به مردم نیز بگویید، برای خلق حماسه این مسئله لازم است.


پیش از اظهارات آیت الله نوری همدانی، حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد گفت: نگاه ما این است که مشکلاتی که امروز داریم در برابر ظرفیت‌هایمان ناچیز است چرا که ظرفیت‌های نظام استثنایی است و ما از قدرت برتر و ثبات سیاسی کم‌نظیری برخورداریم.


عضو هیئت عالی حل اختلاف قوا گفت: جایگاه ملت ایران به عنوان ملتی متدین ، انقلابی و ایستاده در کنار اهداف نظام به عنوان سرمایه‌ای بزرگ است ومرجعیت و روحانیت پشتوانه‌ای عظیم برای حرکت پرشتاب نظام است.


نائب رئیس مجلس در همین زمینه ثروت‌های مادی و مواهب طبیعی کشور را مورد اشاره قرارداد و با یادآوری تربیت‌نیروهای عالم و متعهد در سال‌های پس از انقلاب خاطر نشان کرد : اگر از این ظرفیت‌ها استفاده شود چالش‌های سیاسی و اقتصادی ما حل می‌شود.


وی افزود :اگر یک مقدار سیاست‌های ما در عرصه‌های مختلف اصلاح شود و از این ظرفیت به درستی استفاده کنیم موقعیت برجسته‌ی کشور به سرعت می‌تواند با وحدت ملی و انسجام حداکثری جایگاه اصلی خود را پیدا کند.

 

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی همسو بودن گفتمان دولت با گفتمان نظام و مبتنی بودن آن بر علم و اخلاق را لازمه‌ی تحقق این مسئله برشمرد و گفت: با توجه به این شرایط به سرعت می‌توانید جایگاه فاخر خود را بدست آوریم و حضور نیروهای صالح و انقلابی راه را برای استفاده از ظرفیت‌های کشور فراهم می‌کند.


حجه الاسلام ابوترابی در پایان حضور خود برای دیدار با آیت الله نوری همدانی را برای عرض ادب و استفاده از نقطه‌نظرات این مرجع عالی‌قدر عنوان کرد. 

تازه ترین اخبار