In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
سه شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۳
بازگشت
نگاه مجلس در حمایت از مدیریت شهری یک نگاه فراگیر است

نگاه مجلس در حمایت از مدیریت شهری یک نگاه فراگیر است

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری نقش شوراهای اسلامی شهر و روستا در ارتقای مردم‌سالاری و مشارکت مردم در مدیریت کشور، گفت: نگاه مجلس در حمایت از مدیریت شهری یک نگاه فراگیر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجه الاسلام ابوترابی، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی امروز ( سه شنبه 24 تیر) در هشتادویکمین نشست علنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شکل‌گیری شوراهای اسلامی در ارتقای مردم‌سالاری و مشارکت مردم در مدیریت کشور نقش ویژه‌ای دارند، گفت: شوراهای اسلامی در افزایش مشارکت مردم و ارتقای سطح خدماتی که در مدیریت کلان کشور به ویژه در کلانشهرها و به‌خصوص تهران ارائه می‌شود نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه قطع رابطه هزینه‌های عمرانی و جاری کشور از درآمدهای حاصل از نفت راه نجات کشور است، افزود: تا این واقعیت نجات‌دهنده تحقق نیابد، مدیریت کشور اصلاح نمی‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها به‌خصوص در کلانشهرها در راستای قطع ارتباط هزینه اداره کشور از درآمدهای حاصل از نفت می‌توانند یک مدل قابل اطمینان فراروی مدیریت کشور باشند، تصریح کرد: امروز وقتی بودجه 15 هزار میلیارد تومانی شهرداری‌ها را تعریف می‌کنید یعنی جایی برای درآمدهای حاصل از نفت وجود ندارد که پیام این امر به مدیران کشور این است که می‌توان کشور را بدون نفت اداره کرد.

 

 

 

فروش تراکم درشهرداریها راهکارایجاد درآمدهای مشروع نیست

 

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر تهران، تاکید کرد: هنوز فاصله بسیار معناداری بین شما و مدیران کشورها و شهرهای به‌اصطلاح توسعه یافته در تعریف راه‌های مشروع افزایش درآمد وجود دارد و شما هنوز نتوانستید در این راستا قدم‌های موثر بردارید.

 

ابوترابی‌فرد با یادآوری اینکه بودجه 15 هزار میلیارد تومانی شهرداری‌ها رقمی برابر عملکرد کلی بودجه عمرانی کشور در سال 92 است، افزود: با همفکری و استفاده از تجارب موفق دیگران در راه تعریف افزایش درآمدهای مشروع و درست که شهرداری‌ها هم می‌توانند در این رابطه نقش‌آفرینی کنند، تلاش کنید.

 

وی گفت:‌ فروش تراکم در شهرداری‌ها جزو راه‌های ایجاد درآمدهای مشروع نیست و می‌توان به سمت درآمدهای کاملا پایدار، مشروع و گره‌گشا حرکت کرد و در این راستا مدل‌سازی کنید.

 

 

 

نبود بهره وری در مدیریت کلان کشور در بالاترین سطح ممکن

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه وقتی درآمدهای بادآورده مانند درآمدهای نفتی اینگونه بی‌حساب باشد، هزینه‌ها هم بی‌حساب خواهد شد، تصریح کرد:‌ در این وضعیت سطح بهره‌وری به معنای واقعی کلمه کاهش می‌یابد و اینچنین است که در مدیریت کلان کشور شاهد نبود بهره‌وری در بالاترین سطح ممکن هستیم.

 

ابوترابی‌فرد افزود: در مدیریت شهر تهران بهره‌وری را به‌عنوان یک اصل عینیت ببخشید و راه را برای ایجاد تحول و ارتقای بهره‌وری هموار کنید.

 

وی شورای اسلامی شهر را نهاد کلیدی و ناظر بر عملکرد شهرداری‌ها عنوان کرد و گفت: ارتباط تنگاتنگ این شورا با شهرداری‌ها در تشخیص اینکه هزینه‌ها کجا صورت می‌گیرد و چه جایی باید بهره‌وری را ارتقا داد، بسیار موثر است.

 

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر تهران گفت: به‌عنوان یک بازوی کارآمد و توانا مدیر اجرایی شهر را در ارتقای بهره‌وری کمک کنید چرا که نقد صحیح و سازنده شما می‌تواند گره‌گشا باشد.

 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نهم افزود: علاوه بر تغییر رابطه معنادار هزینه‌های جاری و عمرانی باید هزینه‌های عمرانی در بالاترین سطح از بهره‌وری اجرایی شود.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه قطعاً تعامل و ارتباط مجلس شورای اسلامی و نهاد شوراهای اسلامی شهر و روستا بسیار گره‌گشا است، تصریح کرد: نگاه مجلس در حمایت از مدیریت شهری یک نگاه فراگیر است، دغدغه عموم همکاران ما این است که در تصویب بودجه سالانه از حوزه‌هایی که به مدیریت شهری ارتباط دارد، حمایت و پشتیبانی کنیم. 

تازه ترین اخبار