In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۲
بازگشت
در مدیریت اسلامی آحاد مردم مشمول رحمت هستند

در مدیریت اسلامی آحاد مردم مشمول رحمت هستند

نامزد یازدهمین دوره ی انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: نباید ارتباطات قومی و قبیله‌ای و جناحی در نوع نگاه به مردم و رسیدگی به مشکلاتشان لحاظ شود.

نامزد یازدهمین دوره ی انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: دسته‌بندی‌ها در نگاه عام به مردم، نگاه درستی نیست و در مدیریت اسلامی آحاد مردم مشمول رحمت هستند و نباید ارتباطات قومی و قبیله‌ای و جناحی در نوع نگاه به مردم و رسیدگی به مشکلاتشان لحاظ شود.

 

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع فرهیختگان استان قزوین اظهار کرد یکی از تصمیمات کلیدی و محوری که امام بزرگوار اتخاذ کردند و نظریه پرداز آن بودند آفرینش نظام جمهوری اسلامی بود که در دو رکن جمهوریت و اسلامیت قرار دارد و این نشان از اندیشه‌خلاق و تفکر عمیق ایشان دارد که اگر این نظام اسلامی نبود قطعاً حضور مردم در تعیین سرنوشت خویش به این گستردگی و صلابت نبود.


عضو هئیت عالی حل اختلاف قوا با بیان اینکه جمهوری اسلامی یک دستاورد بزرگ در تاریخ اسلام به شمار می‌رود افزود: جمهوریت این نظام موجب شده که مردم چه در حضور در انتخابات و چه در انتخاب فرد اصلح نسبت به آینده‌ی انقلاب احساس مسئولیت کنند و بی تفاوت نباشند.


نامزد یازدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: همگان باید در انتخابات  ،گسترده‌ترین و سازنده‌ترین حضور را به نمایش بگذاریم و حضوری پر صلابت داشته باشیم تا جمهوریت به عنوان یک درخت تنومند پرورش یابد و از میوه‌ی آن همگان بهره‌مند شوند.


ابوترابی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین صلاحیت‌های یک رئیس جمهور این است که به معنای واقعی به گفتمان نظام اسلامی باور عمیق داشته باشد و عدم اعتقاد به این گفتمان خیانت بسیار بزرگی محسوب می‌شود و نباید چنین کسانی در این جایگاه قرار بگیرند .

 

وی با اشاره به اینکه در عرصه‌ی سیاست خارجینیز گفتمان تعریف‌شده‌ی نظام مبتنی بر اصول و مبانی اسلامی، وحدت و ضرورتانسجام اسلامی، ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار و دفاع ازمظلوم در مقابل ظالم می‌باشد خاطر نشان کرد: بر خلاف آنچه عده‌ایمی‌گویند امروز ما در بالاترین سطح اقتدار و امنیت هستیم و دشمنجسارت تعرض به مرزهایمان را ندارد به دلیل حضور ما در کنار ملت‌های مظلومو مسلمان است و قبل از اینکه ما حافظ مرزهایمان باشیم، ملت‌های مسلمانحافظ مرزهایمان هستند که این دستاورد عظیم با نگاه راهبردی رهبر معظمانقلاب بدست آمده است.


وی در ادامه‌ اظهار کرد: مگر می‌شود نظامی که در عرصه‌ی سیاسی بهیک قطب در فضای منطقه و بین‌المللی تبدیل شده است، در عرصه‌ی اقتصادینتواند به عنوان یک قدرت، مطرح شود، ولی متأسفانه در طول سالیان اخیرگام‌های اصولی برای رسیدن به قطب اقتصادی در شأن نظام جمهوری اسلامی
برداشته نشده است، زیرا نگاه‌های بخشی و پروژه‌ای کشور را به یک قدرتاقتصادی تبدیل نمی‌کند و راه‌گشای مشکلات اقتصادی مردم نیست.

 

وی تأکید کرد: باید مدیریت درست هزینه‌ها را در دستور کار قراردهیم و بودجه‌ی عملیاتی تخصیص یافته برای سازمان‌ها باید با تعریف درست از سازمان و هزینه‌های واقعی برای انجام وظایف آنها در دستور کار دولت و مجلس قرار گیرد.

 

 

نامزد یازدهمین دوره ی ریاست جمهوری افزود: اگر به اقتصاد پویا فکر می‌کنید باید در کشوری که بالاترین درآمد ارزی را از فروش مواهب الهی مانند نفت و گاز و غیره دارد اقتصاد بسیار بهتری داشته باشیم و ما می‌توانیم بخش بزرگی از درآمد ارزی را به صندوق ارزی انتقال دهیم تا با سرمایه‌گذاری آن در تولید و اشتغال بسیاری از مشکلات از جمله مشکلات ارزی را حل کنیم.


نائب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: منابع مالی کشور عمدتا در شبکه‌ی بانکی است و باید این منابع را در راستای تولید کالا و خدمات هدایت کنیم، که متاسفانه‌ این مسیر نیز در طول این سالیان سیر نزولی داشته است و باعث کاهش تولید ناخالص داخلی شده است.


ابوترابی تصریح کرد: گفتمان دولت در عرصه‌ی اقتصاد باید گفتمان ملی و نظام اسلامی باشد و باید با نگاه به چشم انداز توسعه و برنامه‌ی پنجم حرکت کنیم تا نتایج بسیار بهتری حاصل شود تا شاهد تحول در همه‌ی عرصه‌های اقتصادی باشیم.


وی افزود: رئیس دستگاه اجرایی به دلیل اختیارات زیاد که قانون اساسی به دولت داده است مسئول اصلی انجام گفتمان نظام اسلامی است و باید شعارهای قرآن و آموزه‌های دین را در عرصه‌ی مدیریت اجرایی کشور در دستور کار قرار دهد.


عضو هیئت عالی حل اختلاف قوا همچنین گفت: دسته‌بندی‌ها در نگاه عام به مردم، نگاه درستی نیست و در مدیریت اسلامی آحاد مردم مشمول رحمت هستند و نباید ارتباطات قومی و قبیله‌ای و جناحی در نوع نگاه به مردم و رسیدگی به مشکلاتشان لحاظ شود.


وی با بیان اینکه دولت باید توسط شاهرگ‌های متخصص و با ایمان در بالاترین سطح با سلسله‌ی مدیرت کشور ارتباط داشته باشد تأکید کرد: رئیس جمهورنباید به حوزه‌ی کاری زیردستان خود و یا دستگاه‌های دیگر وارد شود و در کار آنان دخالت کند و همچنین نباید وزارتخانه‌ای را به دست وزیری بسپارد که صلاحیت لازم برای انجام این کار را ندارد و بهترین و اصلح‌ترین انتخاب را باید داشته باشد.


نامزد یازدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: اگر ملت ایران در انتخابات دست به انتخاب فرد اصلح بزنند بستر ارائه‌ی خدمت به کل جامعه فراهم خواهد شد.

تازه ترین اخبار