In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
بازگشت
همه ظرفیت ها باید صرف رونق تولید شود

همه ظرفیت ها باید صرف رونق تولید شود

قم ـ ایرنا ـ نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: آحاد جامعه باید همه توان و ظرفیت خود را برای رونق تولید در کشور به کار گیرند و دولت و مجلس نیز باید موانع را از میان بردارند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ˈسیدمحمدحسن ابوترابی فردˈ پنجشنبه شب در آیین گرامی داشت قیام 15 خرداد در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: مصرف صحیح منابع و صرفه جویی در استفاده از انرژی ها، ایران اسلامی را به یکی از قدرت های اقتصادی منطقه و جهان تبدیل خواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه 15 خرداد نماد پیوند ˈامام و امتˈ و ˈدین و سیاستˈ است، خاطرنشان کرد: یوم الله 15 خرداد در تاریخ انقلاب اسلامی یکی از روزهای بسیار حساس و تعیین کننده است. 

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی مهم ترین ویژگی در حرکت امام راحل(ره) را بندگی و اطاعت امر پروردگار دانست و گفت: اگر امام خمینی(ره) در 15 خرداد در برابر استکبار جهانی می ایستد، در راستای اطاعت خداوند متعال بوده و سیاست او جوشیده از دیانت اوست. 

 

وی یکی از نکات مهم و برجسته در مکتب سیاسی امام راحل(ره) را هدف قرار دادن جبهه استکبار و اهرم نظام سلطه یعنی شخص شاه عنوان کرد و افزود: امام خمینی(ره) هیچ گاه در برابر مستکبران غرب و شرق کوچکترین سازش از خود نشان نداد و همواره به مردم کاملا اعتماد و اعتقاد داشت. 

 

ابوترابی با بیان اینکه امام راحل(ره) همانند دیگر علما و مراجع عظام شیعه، بر ادامه نظام سیاسی اسلام در دوران غیبت امام عصر(عج) تاکید داشت، خاطرنشان کرد: درتفکر سیاسی حضرت امام(ره) فروپاشی نظام شاهنشاهی گام نخست و استقرار نظام سیاسی مبتنی بر رهبری فقیه جامع الشرایط گام دیگر بود. 

 

وی جدایی دین از سیاست را سرآغاز خدشه به نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست

 

و گفت: مسوولان در نظام اسلامی باید ارزش های اسلامی و انقلابی را با سبک زندگی و مدیریتی خود ممزوج کنند، زیرا که بی توجهی به ارزش ها موجب شکست در مواجهه و رویارویی با استکبار جهانی است. 

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی همچنین نقش مهم و موثر مردم و مسوولان در برطرف شدن گره ها و مشکلات اقتصادی در کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: ایستادگی و مقاومت در برابر تحریم ها، تهدیدات و زیاده خواهی دشمنان و توجه به نقش کلیدی مردم در همه عرصه ها، برای رسیدن به پیشرفت و تعالی اجتناب ناپذیر است. 

تازه ترین اخبار