In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۳
بازگشت
مردم رفتار روحاني رافراموش نميكنند

مردم رفتار روحاني رافراموش نميكنند

حجت‌الاسلام ابوترابي در جمع روحانيون و مداحان اعزامي بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي، رفتار آن‌ها را در نظر مردم بسيار با اهميت دانست و افزود: گاهي ممكن است مردم حرف روحانيون را يادشان برود؛ ولي رفتار روحانيون اگر سالهاي سال نيز بگذرد فراموش نمي‌كنند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به كربلاي معلي جلسه روحانيون و مداحان كاروانها با حضور حجت الاسلام والمسلمين ابوترابي فرد نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي در محل بعثه مقام معظم رهبري در عراق برگزار گرديد.

 

حجت الاسلام والمسلمين ابوترابي فرد با تبريك به مناسبت حلول ماه شعبان، توفيق زيارت ائمه را نعمتي غيرقابل توصيف دانست و گفت: سفر به عتبات عاليات فرصت بسيار مناسبي است تا انسان از اين فرصت بالاترين بهره و استفاده را در راستاي اصلاح نقش و جان و دل خويش ببرد.

 

وي با اشاره به اينكه لازم است همه روحانيون و مداحان قدر اين فرصت پيش آمده را بدانند خاطرنشان كرد: براي زائرين خود نيز اهميت اين نعمت را تببين كنيد و از خداوند متعال بخواهيد اين نعمت را مكررا برايتان ارزاني بفرمايد و با توبه نصوح و با كوله باري از نعم الهي از اين سفر برگرديد.

 

ابوترابي كربلا را وادي بسيار مقدسي دانست كه بسياري از علما آغاز راهشان از اين وادي بوده با بيان روايتي از زندگي حضرت آيت الله بهجت گفت: روزي آقاي بهجت به من فرمودند هنگامي كه به كربلا مشرف شدم، هنوز به بلوغ جسمي نرسيده بودم. در نماز جماعت حرم شركت مي‌كردم و به واسطه ازدحام جمعيت مكاني براي روشن نمودن شمع بود كه در آنجا اقتدا مي‌كردم. در آن سن و نماز مكاشفاتي داشتم و به دليل صغر سن فكر مي‌كردم همه در حال نماز چنين حالتي دارند.

 

وي افزود: آقاي قاضي هم فرموده بودند اولين مكاشفه در حرم امام حسين (ع) برايم روي داد.

 

نائب رئيس مجلس يكي از آفات قرار گرفتن در لباس روحانيت را اين مسئله دانست كه ممكن است توجه به ديگران، انسان را از توجه به خود غافل كند و تصريح كرد: آيت الله بهجت در اين زمينه فرمودند اگر نصيحت يا نكته اي مي‌گوييد اولين مخاطب خودتان باشيد و انگار داريد براي خودتان صحبت مي‌كنيد.

 

وي با بازگو كردن روايت ديگري از زندگي آيت الله بهجت گفت: آيت الله بهجت مي‌فرمودند من اجازه داشتم همه نامه‌هاي آيت الله قاضي را بخوانم. روزي نامه اي را خواندم كه يكي از دوستان كه با هم در نجف بوديم و حال به پاكستان رفته بود، گزارش مفصل و طولاني از خدمات و فعاليت هايشان در آن كشور داده بود و از حاج آقاي قاضي ارائه طريق كرده بود.

 

وي ادامه داد: آيت الله بهجت مي‌فرمودند: مرحوم قاضي در ذيل نامه تنها نوشته بودند، «برگرد به نجف. اصلاح نفس از اصلاح ديگران مقدم است.»

 

ابوترابي فرد، اصلاح جامعه رو منوط به اصلاح نفس دانست و گفت: حتي اگر به فكر اصلاح ديگران هم باشيم، راهي به جز اصلاح نفس نداريم چرا كه هر كسي به ميزان اصلاح نفس مي‌كند جامعه را اصلاح مي‌كند و هر كسي به ميزاني كه نوراني مي‌شود، جامعه را نوراني مي‌كند.

 

وي در پايان رفتار روحانيون و مداحان را در نظر مردم بسيار با اهميت دانست و افزود: مردم حرف روحاني را يادشان مي‌رود ولي رفتار روحاناگر سالهاي سال نيز بگذرد فراموش نمي‌كنند.

تازه ترین اخبار