In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
بازگشت
بازدید نائب رئیس مجلس از سد لاستیکی در دست احداث دهنه سر آستانه اشرفیه

بازدید نائب رئیس مجلس از سد لاستیکی در دست احداث دهنه سر آستانه اشرفیه

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای گیلان عصر روز جمعه بیست و ششم اردیبهشت ماه جاری حجت الاسلام ابوترابی فرد نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، با حضور در محل احداث سد لاستیکی دهنه سر آستانه اشرفیه از عملیات اجرایی این سد بازدید کرد.

در این بازدید که دکتر نجفی استاندار گیلان و مهندس جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، از سوی نمایندگان مجری و مشاور پروژه توضیحات لازم در خصوص اهداف ساخت سد لاستیکی دهنه سر، چگونگی روند عملیات اجرایی و میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه برای بازدید کنندگان ارائه شد.

 

بر اساس این گزارش سد لاستیکی دهنه سر که در ۳۰ کیلومتری شهرستان آستانه اشرفیه و بر روی رودخانه سید علی اکبری در دست احداث است، تاکنون ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و طبق برنامه ریزی های انجام شده در صورت تأمین اعتبار لازم طی شش ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

 

با احداث این سد که مخزن آن ۳۵۰ هزار متر مکعب گنجایش دارد، ضمن تنظیم سالیانه آب به میزان یک میلیون مترمکعب، بالغ بر هزار هکتار از اراضی شالیکاری منطقه دهنه سرآستانه اشرفیه از آب مطمئن کشاورزی برخوردار خواهد شد.

 

مبلغ برآورد اولیه اجرای این پروژه مهم در منطقه دهنه سر بالغ بر ۳۴ میلیارد ریال است که از محل اعتبارات آب منطقه ای گیلان هزینه می شود.

تازه ترین اخبار