In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
سه شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
بازگشت
کردستان نماد اقتدار و امنیت دنیای اسلام است

کردستان نماد اقتدار و امنیت دنیای اسلام است

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کردستان در دوران جنگ دفاع مقدس نماد ناامنی در منطقه جنوب غربی آسیا بود، گفت: خوشبختانه امروز نماد امنیت و اقتدار در دنیای اسلام است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: کردستان دیار شهدا و علمای دلباخته به ساحت مقدس دین اسلام است و 5 هزار و 400 شهیدی که جان خود را تقدیم کرده اند، اسلام را از توطئه های دشمنان حراست کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد، در مراسم گرامیداشت پنجمین سالگرد سفر تاریخی مقام معظم رهبری به استان کردستان، که در مسجد جامع سنندج برگزار شد، اظهار کرد: کردستان دارای علمای بزرگی بوده و هست که در راه دین استقامت کرده اند و همواره ندای وحدت را سر داده اند.

 

وی افزود: نقشه راه امت اسلام برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت و دستیابی به نقطه های عزت آفرین از امنیت، اقتدار، شکوفایی و پیشرفت در آیات قرآن تبین شده است.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هویت اسلامی و دینی ما اقتضا می کند که برنامه های حیات بخش دین را بشناسیم و با حرکت کردن در آن مسیر خود را تحت تربیت دینی قرار دهیم؛ لذا نخستین راه رسیدن به سعادت و عزت، شناخت نقشه راه و برنامه حرکت و سلوک است.

 

وی با اشاره به اینکه انسان بدون برنامه صحیح و جامع نمی تواند در مسیر سعادت دنیا و آخرت گام بردارد، تاکید کرد: برنامه صحیح و نقشه راه، نخستین اقدامی است که باید انسان هوشمند، در حیات فردی، اجتماعی و سیاسی خود داشته باشد.

 

ابوترابی فرد گام دوم در رسیدن به سعادت و قله های رفیع عزتمندی را حرکت بر اساس برنامه عنوان و تصریح کرد: کارهای مقطعی و بدون برنامه مدون و برنامه بدون عمل راه گشاه نیستند، بنابراین برای رسیدن به سعادت باید منطبق با برنامه گام برداشت.

 

وی بیان کرد: جان سخن و روح آیات قرآن و همچنین تاریخ امت های سرفراز به این واقعیت اشاره دارد که تنها راه موفقیت استقامت در حرکت منطبق بر برنامه است، چراکه اگر استقامت، پایداری و ایستادگی در راه تحقق پیدا نکند انسان و جامعه سعاتمند نمی شود.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حرکت در راه سخت و استقامت در راه بسیار سخت تر است، ادامه داد: پایداری در مسیر انسان های ویژه و فرهیخته را می طلبد و جوامع برگزیده همیشه اهل استقامت هستند.

وی افزود: با ورق زدن تاریخ ایران اسلامی نقشه راه و حضور دین در حیات فردی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی مشاهده می شود، در حالیکه استکبار همواره تلاش کرده که در جامعه اسلامی دین را از سیاست جدا کند.

وی اظهار کرد: استکبار برای آنکه ثروت های مادی و معنوی ما مسلمانان را مصادره و دین را از زندگی انسان مسلمان حذف و وی را از مسجد و کعبه جدا کند، همیشه در تلاش و تکاپو بوده است.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دشمن بعد از شکست در این راه در اندیشه دیگری فرورفت، گفت: دشمن خواست تا دین را در حیات فردی مسلمانان خلاصه و آن را از حیات اجتماعی و سیاسی انسان مسلمان حذف کند، در حالیکه قرآن کریم مدیرت حیات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ما را برعهده دارد.

 

وی با اشاره به عینیت بخشیدن دین در عرصه های مختلف زندگی اجتماعی مسلمانان از سوی انقلاب اسلامی، اعلام کرد: دنیای استکبار از همه توان خود برای متوقف کردن حرکت ملت ایران استفاده کرد و جنگ تحمیلی هشت ساله که مردم کردستان در خط مقدم آن قرار داشتند، از جمله این ئوطئه ها بود.

 

ابوترابی فرد تصریح کرد: در این جنگ 220 شهروند بانه ای مظلوم در حمله ای ناجوانمردانه و غیر انسانی در کمتر از یک ساعت به شهادت رسیدند، چراکه وقتی دشمن سیلی های سنگینی را از رزمندگان کرد دریافت کرد از راه جنگ ناعادلانه و بمباران زنان و کودکان بی گناه به جبران آن پرداخت.

 

وی بیان کرد: کردستان در دوران جنگ دفاع مقدس نماد ناامنی در منطقه جنوب غربی آسیا بود در حالیکه امروزه نماد امنیت و اقتدار در دنیای اسلام است.

 

وی ادامه داد: امروز اگر بخواهیم برای شاخص امنیت و احساس امنیت مدل تعریف کنیم به طور قطع کردستان دارای بالاترین شاخص ها در این زمینه خواهد بود چراکه استقامت کرده اند و این امنیت کنونی دستاورد استقامت و پایداری آنان در راه حق است.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: این استان فرهنگی با ظرفیت های فکری، هنری، علمی، باید نماد هنر، دانش و خلق آثار ارزشمند باشد، همانطور که نماد استقامت در راه راست است.

وی با اشاره به شهادت علمای بزرگ دینی در کردستان، گفت: شهدای بزرگی همچون ملا برهان ها و شیخ الاسلام ها پیشگامان این علمای شهید بوده اند و این افراد سرمایه های بزرگ و رمز استقامت و پایداری مردم همیشه قهرمان و مقاوم کردستان هستند.

ابوترابی فرد در ادامه با اشاره به اینکه ارتحال عالم ربانی دیار کردستان، " ماموستا مجتهدی" بار دیگر لباس عزا بر تن کردستان نشاند، گفت: مردم کردستان در سوگ کسی نشستند که دین را در متن سیاست دیده بود و دین مداری و سیاست مداری را همچون گهری به هم پیوسته و ناگسستنی می دید.

 

وی با اشاره به اینکه مرحوم ماموستا مجتهدی مسیر پایداری و استقامت دینی ملت خود را تعریف کرده است، خطاب به مردم کردستان عنوان کرد: امروز خوف نداشته باشید، چراکه اسلام برای شما شکوه عظمت و امنیت را به ارمغان آورده است.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروزه شما مردم کردستان در حاشیه مرزهایی که آمریکا آن را ناامن کرده است امنیت مثال زدنی را تجربه می کنید که ماندگاری رهبر معظم انقلاب به مدت 10 روز در دیار کردستان مؤید این امر است.

 

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری امنیت و آرامش و انسجام را در عالیترین سطح آن برای کردستان پیش بینی می کند و با ماندگاری 9 روزه خود آن را رقم زد.

وی رمز وحدت و انسجام دینی را در تمسک جستن به اسلام دانست و گفت: حضور مردم کردستان در راهپیمایی 22 بهمن و سایر عرصه های سیاسی و اجتماعی نشان از تلاش آنها برای وحدت و وفاداری به اسلام و نظام اسلامی است.

ابوترابی فرد با بیان اینکه آنجا که آموزه های دینی حاکم باشد وحدت نیز وجود دارد، افزود: حضور آمریکا در عراق مساوی با طرح نقشه خائنانه برای ایجاد اختلاف بین امت اسلام، بزرگترین خطر برای بشریت، جهان اسلام و ادیان الهی است.

 

سنندج نماد تفکر دینی است

وی در بخشی دیگر از سخنان خود از سنندج به عنوان نماد تفکر اسلامی و دینی نام برد و گفت: نژادها و مذاهب مختلفی در زیر چتر اسلام سیاسی که محور آن فقاهت و ایستادگی در مقابل باطل است، در استان کردستان با هم زندگی می کنند.

 

ابوترابی فرد با اشاره به وحدت ایران اسلامی بیان کرد: در ایران اسلامی، کرد، فارس، بلوچ، عرب، ترکمن، لر و غیره در کنار هم به وحدت و انسجام رسیده اند.

 

وی گفت: دشمنان نمی خواهند که ایران و کردستان نماد وحدت و انسجام باشد به همین دلیل از زبان های منحرف در میان مذاهب اسلامی گاهی به نام شیعه و گاهی به نام سنی استفاده می کنند تا امنیت و وحدت را از این ملت سلحشور بگیرند.

 

نائب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به آب و هوا و جغرافیای مطلوب کردستان خاطرنشان کرد: کردستان علاوه بر اینکه نماد استقامت و پایداری است، دارای ظرفیت‌های ویژه در بخش‌های مختلف کشاورزی و معدنی نیز هست.

 

وی یادآور شد: بهره گیری از این ظرفیت ها نیازمند نگاه ویژه دولت و مسئولان است تا این فرصت‌های کلیدی بستر ساز رونق و توسعه در این استان شود.

 

تازه ترین اخبار