In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
بازگشت
شرط قدرت نخست منطقه شدن دوری از اسراف است

شرط قدرت نخست منطقه شدن دوری از اسراف است

نایب رئیس نخست مجلس شورای اسلامی با انتقاد از ترویج فرهنگ اسراف در جامعه امروزی شرط نخست تبدیل شدن جمهوری اسلامی ایران به قدرت نخست منطقه و غرب آسیا را پرهیز از فرهنگ مصرف‌گرایی و اسراف عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام سید محمد حسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین که در مسجد‌النبی این شهر برگزار شد با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر روی مولفه‌های راهبرد امسال که اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام گرفته است اظهار داشت: بی‌تردید فرهنگ دینی در انسان‌ها با رعایت تقوا محقق می‌شود.

 

نایب رئیس نخست مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بی‌تردید تقوا و آراستگی به فرهنگ دینی در جامعه امروز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید مورد توجه اقشار مردم قرار گیرد و بر آن تکیه شود.

 

امام جمعه موقت قزوین خاطر نشان کرد: بی‌تردید اخلاق و تقوا در جامعه منجر به ایجاد حس امنیت و آرامش در بین مردم آن جامعه می‌شود و در فرهنگ دینی نیز این مقوله و احترام به حقوق و آسایش مردم تاکید شده است.

 

ابوترابی‌فرد راستگویی، به جا آوردن فرایض دینی خدمت به مردم و عمل به وظایف الهی و دینی را از دیگر نتایج تحقق فرهنگ در جامعه عنوان و خاطر نشان کرد:‌در صورتی که در جامعه فرهنگ درست دینی حاکم شود افراد و اقشار جامعه به سوی علم و دانش رهنمون شده و بداخلاقی و ناهنجاری از جامعه سلب می‌شود.

 

خطیب جمعه قزوین یادآور شد: فرهنگ جزو پایه و اساس جوامع بوده و باید برای رشد و تعالی جامعه و همچنین توسعه و آرامش در بین مردم به آن تکیه کرد.

 

ابوترابی‌فرد در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه قزوین به مسئله اقتصاد اشاره و عنوان کرد اقتصاد نیز با گره خوردن به فرهنگ دینی می‌تواند شکوفا شود و اگر در این حوزه اقتصاد را با فرهنگ دینی گره بزنیم موفق خواهیم بود.

 

امام جمعه موقت قزوین با انتقاد نسبت به این مسئله که جمهوری اسلامی ایران از نظر اسراف جزو کشورهای شاخص در جامعه محسوب می‌شود عنوان کرد: این مسئله با مبانی دینی ما فاصله دارد و می‌توان مشکلات اقتصادی امروز را نشات گرفته از همین اسراف کاری دانست که نیاز به تغییر در الگوی مصرف بازنگری در این شیوه مدیریت منابع و همچنین بهره‌وری بالا را می‌رساند.

 

نایب رئیس نخست مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: متاسفانه زندگی اقتصادی امروز با فرهنگ دینی و اسلامی فاصله گرفته و آغازگر این تغییر نیز در تاریخ زمان اکتشاف نفت بود به طوری که امروز دانش عملگرایی علم  و کار و تلاش جدی از جامعه رخت بربسته است.

 

وی با اشاره به کار، اقتصاد و پیوند آن با فرهنگ دینی در اعصار گذشته رقم‌خوردن معماری‌های عظیم و شگفت دوره‌های قبلی را نمونه‌هایی از این مهم عنوان و بیان داشت: ساخت مسجد‌النبی ، مسجد جامع و سرای سعدالسلطنه در قزوین نمونه‌هایی از پیوند اقتصاد و کار با فرهنگ دینی و اسلامی است که با ریشه‌های  تعهد و تقوا شکل گرفته است.

 

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: بی‌تردید این پیوند بین کار و فرهنگ دینی توانست قزوین را به قطب اقتصادی تبدیلی کند اما امروز همه این ظرفیت‌های جدید نیز نتوانسته چنین مسئله‌ای را رقم بزند.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تبدیل شدن ایران به قدرت نخست اقتصادی آسیا غرب آسیا و جهان را پرهیز از اسراف و زیاده‌روی و همچنین انجام کار بر اساس و پایه علم و تقوا مطرح کرد.

 

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم این دانشمند بزرگ را مشعل فروزان جامعه عنوان و خاطر نشان کرد: همه افراد وظیفه دارند تا به معلم احترام گذاشته و جایگاه این فرهیختگان را به خوبی حفظ و تکریم کنند.

 

وی همچنین با اشاره به خدمات بسیج در قالب اقشار مختلف مردم عنوان کرد بازسازی بیش از 90 مدرسه توسط بسیج سازندگی در استان قزوین اقدامی ارزشمند و درخور تحسین است که نمونه‌ای از مدیریت جهادی مد نظر مقام معظم رهبری است.

تازه ترین اخبار