In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
بازگشت
مجلس و دولت در ارتقاء سلامت جامعه هم ‌نظرند

مجلس و دولت در ارتقاء سلامت جامعه هم ‌نظرند

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سلامت از مهمترین حوزه ها در کشور پس از امنیت است، گفت: مجلس و دولت در ارتقاء سلامت جامعه هم ‌نظرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجه الاسلام ابوترابی، نایب رییس مجلس شورای اسلامی عصر امروز (یک شنبه 31 فروردین) در مراسم افتتاحیه بیمارستان خیریه صدیقه طاهره (س)‌ری گفت: بحث سلامت یکی از کلیدی‌ترین وظایف حاکمیتی است و کشورمان قدم‌های بنیادین و بلندی را برداشته است.

 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی در بسیاری از بیمارستان‌های کشور خدمات پزشکی عمومی توسط  بسیاری از پزشکان آسیای شرقی ارائه می‌شد.

وی با بیان این که امروز ایران به عنوان تربیت‌کننده نیروی متخصص در رشته‌های متنوع پزشکی تبدیل ‌شده افزود: کشورمان در دنیا یک نام و برند است به گونه‌ای که امکان ندارد در حوزه‌های مختلف پزشکی سمیناری علمی در سطح جهان برگزار شود و متخصصان ایرانی بهترین مقالات و گزارش‌های تحقیقی خود را در آن ارائه ندهند.

 

ابوترابی با بیان این که بنیان سلامت جامعه در تربیت نیروهای اسلامی عالم و متخصص برای ارائه خدمات نهاده شده بیان کرد: این سرمایه را کشورمان در بالاترین سطح ممکن در اختیار دارد.

 

وی ادامه داد: ما از  حوزه درمانی متناسب با ظرفیت‌های ملی  و سرمایه‌هایی موجود برخوردار نیستیم بنابراین باید این نظام سازی شکل بگیرد.

 

ابوترابی با بیان این که برنامه پنجم توسعه در محورهایی این گام را هموار می‌کند  گفت: طرح پزشک خانواده  جهت رسیدن به یک نظام کارآمد باکیفیت و هزینه تمام‌شده کمتر تدوین و اجرا شد.

 

وی بر ارتقاء بهروزی و کاهش هزینه‌ها تاکید کرد و افزود: اگر نگاه ما این باشد که با تزریق منابع مالی بدون حوزه بهره وری می‌توانیم در جایگاه مطلوب قرار گرفت خطایی استراتژیک و راهبردی است چرا که منابع همیشه محدود  و استفاده نادرست از منابع به ارتقای کیفیت نخواهد انجامید.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه در حوزه بهره‌وری افت کردیم  که یکی از مهمترین دلایل آن منابع نفتی است چرا که اگر این منابع نفتی رایگان بی‌زحمت امروز نبود شاهد ارتقای بهره وری در کشور بودیم.

 

وی اقتصاد مقاومتی را  مبتنی بر بهره وری شایسته از منابع دانست و افزود: اقتصاد مبنی بر مدیریتی است که کار بزرگ را با کمترین منابع انجام می‌دهد.

 

ابوترابی با بیان این که  سلامت یکی از مهمترین حوزه ها کشور پس از امنیت است بیان کرد: پس از آن که جامعه‌ای  بعد از امنیت برخوردار شد لازم است از بالاترین سطح سلامت روح، روان و جسم برخوردار شود.

وی ادامه داد: در این حوزه بین آموزه‌های دین و سلامت روح و جسم پیوند ناگسستنی وجود دارد به طوری که سلامت بدن در ارتقای ایمان نقش محوری دارد.

 

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که بدن تکیه‌گاه ارتقای ایمان و معنویت است افزود: باید به طور جدی به حوزه سلامت اندیشید و در دولت فعلی نگاه مجلس و دولت هم‌سوست که باید بخش سلامت را ارتقا پیدا کند.

وی با بیان این که در حوزه منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها باید به دو مسأله تولید ملی و سلامت نگاه ویژه‌ای داشت تصریح کرد: در بودجه سال 93 در این حوزه تصمیمات خوبی اتخاذ شد به طوری که منابع بخش سلامت با موافقت دولت به دو برابر افزایش یافت.

 

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این اقدام در جهت تحقق هدف مقام معظم رهبری مبنی بر این که بیش از 30 درصد از هزینه درمان را بیمار متحمل نشود و 70 درصد را دولت بپردازد صورت گرفت که امیدواریم با یک نظام سازی صحیح و بهره وری درست از منابع از این ظرفیت بالای علمی و پزشکی کشور یعنی اقتصاد مردمی و سلامت متکی به اندیشه و ایمان مردم محقق شود./

 

تازه ترین اخبار