In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
بازگشت
باید بنیه علمی خود را تقویت کنیم

باید بنیه علمی خود را تقویت کنیم

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: نباید انتظارات خود از نظام جمهوری اسلامی را با عالم ذهن و ایده‌های خودمان تطبیق دهیم و سپس نقد و نظام را تضعیف کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه اصفهان، محمد حسن ابوترابی فرد در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره علامه حلی استان اصفهان در جمع پژوهشگران حوزه‌های علمیه خواهران و برادران با اشاره به حرکت بزرگ و عظیم سیاسی و اجتماعی انقلاب اسلامی اظهار کرد: نظام سازی بسیار سنگین و با عظمت است و نباید ما انتظارات خود را از نظام جمهوری اسلامی با عالم ذهن و ایده‌های خودمان تطبیق دهیم و سپس نقد و نظام را تضعیف کنیم.

 

وی رسالت نظام اسلامی را نشر دین و فرهنگ اسلامی و توجه به قرآن و معارف اهل بیت دانست و افزود: "سیاست در خدمت دیانت" یعنی رسیدن به این آرمان و مطمئنا در قلب امام و رهبری هم چیزی جز دستیابی به این اصل نیست.

 

ابوترابی فرد رسیدن به این هدف بزرگ را نیازمند تلاش همه و اصلاح بسیاری از مسائل و برداشتن قدم‌های بزرگی دانست که در این میان نقش علما و روحانیون حوزه‌های علمیه کلیدی و محوری است.

 

وی در ادامه به تشریح تأثیر قدم‌های اصلاحی و تربیتی مورد نیاز در این حوزه پرداخت و تصریح کرد: در نظام اسلامی در این عرصه قدم‌های بزرگی برداشته شده است و آن جز با عنایت الهی و رحمت و اعجاز او قابل انجام ندانست.همه باید برای رسیدن به این هدف تلاش کنیم تا مدیریتی مبتنی بر علم و افقی زیبنده دست یابیم.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی عصر حاضر را عصر ویژه‌ای دانست و گفت: امروز در دنیای متفاوتی زندگی می‌کنیم که سرعت رشد دانش در آن تصاعدی است و غربی‌ها از آن به عنوان قدرت بهره می‌گیرند و حتی همه قدرت‌های رسانه‌ای، ‌سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نیز از این قدرت متأثرند.

 

ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: همه قدرت‌های غربی تمام توان خود را برای دستیابی به دانش نو به کارگرفته‌اند و ما نیز برای ارتقای جایگاه خود باید به سمت تقویت بنیه علمی خود برویم.

 

وی خواستار شد حوزه‌های علمیه به معنای واقعی کلمه نماد علم و عمل صالح باشند و از همه توان برای آراستگی به علم و اخلاق و عمل صالح بهره ببرند تا به مشعل‌های فروزان و ستاره‌های پر فروغی در آسمان ایران تبدیل شوند و مسیر حرکت ملت ایران را هموار کنند.

 

ابوترابی فرد از علمای حاضر در جلسه نیز خواست هر درسی را به طوری فراگیرند که قدرت تدریس آن را نیز داشته باشند که این نیازمند جدیت و عزم راسخ در درس است.

 

تازه ترین اخبار