In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
بازگشت
قدردانی از کارکنان برگزیده دهمین دوره مسابقات قرآن کریم مجلس

قدردانی از کارکنان برگزیده دهمین دوره مسابقات قرآن کریم مجلس

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم اختتامیه دهمین دوره مسابقات بزرگ قرآنی ویژه کارکنان مجلس شورای اسلامی گفت: ایمان به معاد، اقامه نماز و متقی بودن سه ویژگی اهل تقوی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجه الاسلام ابوترابی، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (سه شنبه 13 اسفند) در مراسم اختتامیه دهمین دوره مسابقات بزرگ قرآنی ویژه کارکنان مجلس شورای اسلامی، افزود: ابتدا برای خواهران و برادرانم که در این مراسم حضور دارند آرزوی توفیق روز افزون دارم.

 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: نعمت حیات یکی از بزرگترین نعمات خداوند متعال است که در سایه  این نعمت می توانیم از معرفت الله بهره مند شویم.

 

ابوترابی فرد گفت: حیات انسانی و عقلانی نعمت بزرگی است که باید قدر آن را بدانیم و بعد از نعمت حیات نعمت وحی است که عقل را یاری می‌کند تا به ملکوت پرواز کند و به مراتب انسانی دست یابد.

 

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: با استفاده از حیات عقلانی می‌توانیم از آموزه‌های الهی بهره ببریم، وجود حضرت پیامبر (ص) یکی از نعمات بزرگ الهی است که می‌توانیم با پیروی از او به مراتب والای انسانی دست پیدا کنیم.

 

وی افزود: آراسته شدن به گوهر تقوا باعث می‌شود از قرآن کریم بهره کامل را برد، قرآن کریم هدایت عام دارد یعنی مسیر حرکت را مشخص می‌کند هدایت تکوینی قران کریم شامل حال همه مردم نمی‌شود و افراد خاصی که تقوا دارند می‌توانند از آن بهره مند شوند.

 

ابوترابی فرد گفت: قرآن کریم سه ویژگی برای متقین بیان کرده است که ویژگی اول آن ایمان به معاد و غیب است، خواندن نماز و اهل تقوا بودن نیز از ویژگی‌های دیگر انسانهای متقی است که با استفاده از این ویژگی‌ها می‌توان به جایگاه رفیع انسانی دست یافت.

 

لازم به ذکر است کشتکار مسئول شورای دارالقرآن کریم بعد از سخنرانی نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گزارشی از جزئیات برگزاری مسابقات قرآن کریم ارائه کرد.

 

کشتکار گفت: پس از اخذ مجوز از معاونت اجرایی مجلس مقرر شد جلسات قرآن در روزهای شنبه تشکیل شود و رفع اشکالات تجویدی یکی از نتایج برگزاری این جلسات بود.

 

وی تشریح کرد: جزء خوانی قرآن کریم به صورت ترتیل در ماه رمضان از دیگر برنامه‌های شورای دارالقرآن کریم مجلس شورای اسلامی بود.

 

کشتکار گفت: دهمین دوره مسابقات بزرگ قرآنی ویژه کارکنان مجلس شورای اسلامی در ماه مبارک رمضان برگزار شد کارکنان مرکز پژوهش‌های مجلس، کتابخانه، موزه و ادارات مجلس شورای اسلامی در این مسابقه شرکت کردند که اسامی نفرات برتر به شرح ذیل است:

 

در بخش مسابقه ترتیل قرآن کریم به ترتیب آقایان عمار امیری آرانی، محمد کوثری و رحمت الله ثامنی برگزیده شدند و در بخش خواهران آمنه کریمی، سعیده موسوی و اعظم یوسفی توانستند رتبه‌های برتر را کسب کنند.

 

در مسابقه حفظ شفاهی سوره مبارکه حضرت نوح (ع) در بخش برادران به ترتیب آقایان مجید سائلی ده کرده، حسینعلی مهدی‌لو و حسین آزادی و در بخش خواهران سعیده آقامحمودی، زهره بنی عامریان و مونا پورعظیمی توانستند رتبه‌های برتر را کسب کنند.

 

در مسابقه حفظ کتبی سوره مبارکه حضرت نوح (ع) در بخش برادران عبدالرضا شیبه،  اسماعیل حیدری و سیدخلیل مرادی شریف و در بخش خواهران به ترتیب زهرا رحیمی و زهرا معارف وند توانستند حائز رتبه‌های برتر شوند.

 

در مسابقه تفسیر داستان حضرت نوح (ع) قرآن کریم در بخش برادران به ترتیب مصطفی حسینی، محمد باقر فرزانه، محمد کلنات و در بخش خواهران مریم دائمی، سمانه محسنی و زهرا ابراهیمی مجرد موفق به کسب رتبه‌های برتر شدند.

 

گفتنی است محمد حسن ابوترابی فرد، محمدرضا باهنر، لاله افتخاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کشتکار مسئول مرکز شورای دارالقرآن کریم و اصلانی، جوایز نفرات برتر دهمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه کارکنان مجلس شورای اسلامی را اعطا کردند./

 

تازه ترین اخبار