In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
بازگشت
کتابخانه مجلس بین 5 کتابخانه بزرگ پارلمانی جهان به زیبایی می‌درخشد

کتابخانه مجلس بین 5 کتابخانه بزرگ پارلمانی جهان به زیبایی می‌درخشد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم نودمین سال افتتاح کتابخانه مجلس، افزود: کتابخانه مجلس در میان 5 کتابخانه بزرگ پارلمانی جهان به زیبایی می‌درخشد و نگین درخشانی برای تبیین جایگاه نهاد قانونگذاری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجه الاسلام ابوترابی، نائب رییس مجلس شورای اسلامی، امروز ( سه‌شنبه 13 اسفند) در مراسم آیین نودمین افتتاحیه کتابخانه مجلس که در سالن مشروطه مجلس برگزار شد افزود: حضور کتابخانه مجلس در کنار نهاد قانونگذاری گامی برای پیوند علم با عمل است.

 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امید است با برداشتن گام‌های بلند اقدامات اساسی برای سلوک علمی و رسیدن به قله‌های اقتدار انجام شود.

 

وی یادآور شد: در این میان لازم است از کارهای ارزشمندی که در این سالها برای اعتلای کتابخانه مجلس شکل گرفته تشکر کنم.

 

این نماینده مردم در مجلس نهم تاکید کرد: افتخار داریم که کتابخانه مجلس در میان 5 کتابخانه بزرگ پارلمانی جهان به زیبایی می‌درخشد و نگین درخشانی برای تبیین جایگاه نهاد قانونگذاری است.

 

ابوترابی تصریح کرد: کتابخانه مجلس با آرشیو 14 میلیون سند، در موزه مجلس و بیش از 25 هزار مجلد نسخه خطی بی نظیرترین کتابخانه پارلمانی جهان است که این برای ایران و جامعه علمی مایه افتخاراست.

 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از رجبی ریاست کتابخانه مجلس تاکید کرد: دکتر رجبی در تهیه مجلات علمی و انتشار نشریه انگلیسی زبان که در ماههای اخیر منتشر شد نقش بسزایی داشتند.

 

ابوترابی افزود: ناگفته نماند که اقدام اخیر مدیران کتابخانه مجلس در چاپ عناوین جدید از کتبی که بیش از 400 عنوان را به خود اختصاص داده نیز بسیار ارزشمند است.

 

وی گفت: برگزاری همایش ها و نشست‌ها از سوی کتابخانه مجلس نیز به نوبه خود جای تقدیر دارد و امید است با اقدامات انجام شده راه برای ارتباط نزدیک با نهادهای قانونگذاری در منطقه آسیا فراهم شود.

 

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شکل گیری کتابخانه مجلس نشان‌دهنده نگاه منطقی و اصولی بنیان گزاران نهاد قانونگذاری است.

 

این نماینده مردم در مجلس نهم یادآور شد: از نگاه قرآن کریم تنها راه رسیدن به کمال سلوک علمی است و در آیات قرآن قلم و کتابت مهمترین ابزار برای رسیدن به علم و دانش است.

 

وی یادآور شد: اگر این سرمایه بزرگ در دست انسان نبود امروزه مرزهای علمی و فتح قله‌های دانش هیچ معنایی نداشت.

 

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بدون شک می‌توان راه رسیدن به معرفت الله و قرب به خدای بزرگ را راه مبتنی بر قلم و کتابت و قرائت تعریف کرد.

 

ابوترابی تصریح کرد: هر دانشی که با اعتقاد و ایمان گره خورده باشد می‌تواند انسان را به مدارج والا هدایت کند.

 

وی افزود: امروزه علم تهی از ایمان براساس فرو ریختن بنیان زندگی بشر تبدیل شده است که ریشه همه طغیان‌ها و سرکشی‌هاست.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگر علم با ایمان همراه باشد باعث تعالی انسان شده و اگر از معرفت الهی تهی باشد انسان را ساقط خواهد کرد./

 

تازه ترین اخبار