In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۲
بازگشت
قرب الهی از صفاتی است که شامل تمامی انسان‌ها می‌شود

قرب الهی از صفاتی است که شامل تمامی انسان‌ها می‌شود

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مراحلی که باعث می‌شود انسان به کمال برسد، این است که به هم نوع خودش خدمت کند و نیازهای اقتصادی او را برطرف کند، این توصیه هم در سخنان بزرگان و هم در آیات قرآنی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد دوشنبه شب در آیین "رونمایی از نخستین اوراق وقفی بیمارستان تخصصی سرطان" که در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، اظهار کرد: این مجلس می‌تواند تاثیر زیادی در رابطه با ارائه خدمات اجتماعی بگذارد. اگر انسان می‌خواهد به کمال برسد، باید در جایگاهی قرار گیرد که مورد لطف الهی قرار گیرد و لطف الهی شامل حال انسان‌هایی می‌شود که در رابطه خود با ذات اقدسش تمامی مراحل را به درستی طی کنند.

 

او ادامه داد: قرب الهی از صفاتی است که شامل تمامی انسان‌ها می‌شود. این انسان‌ها هستند که باید از این مراحل به خوبی بهره ببرند. ما اگر می‌خواهیم به کمال برسیم، باید دست مردم را بگیریم. این در اندیشه‌های دینی ما وجود دارد. در توصیه‌هایی که آیت‌الله بهجت به مردم داشته یکی از آن توصیه‌ها به مردم این بود که نیازهای اقتصادی همدیگر را پوشش دهید و در آیات قرآنی هم به این امر اشاره زیادی شده است که ما باید از نیازمندان دستگیری کنیم.

 

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: وقف و مسائل وقفی باید دغدغه تمام مردم باشد. اگر انسان‌ها می‌خواهند به کمال اخلاقی و معنوی برسند، باید در راستای وقف الهی گام بردارند. این کار سازمان اوقاف کار مفیدی است که در راستای راه‌اندازی بیمارستانی گام برداشته که می‌تواند انسان‌ها را به همدیگر نزدیک‌تر کند.

 

وی ادامه داد: واقف در مرحله قرب الهی قرار می‌گیرد و نیازهای افراد جامعه را برطرف می‌کند. افراد واقف در فروتنی به سر می‌برند که این فروتنی کلید سعادت جامعه است.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از اقدام‌های ارزشمندی که مجلس شورای اسلامی در راستای وقف گام برداشته، این موضوع بود که در بودجه سال 92 به موضوع وقف اهمیت داد و در بودجه سال 93 نیز ماده و تبصره‌ای تحت عنوان وقف تصویب کرد.

 

ابوترابی‌فرد اظهار کرد: این وقف یک مشارکت جدید است که مردم عادی می‌توانند این اوراق را با مبلغ 100 هزار تومان خریداری کنند و این مبلغ را در اختیار سازمان اوقاف قرار دهند و سازمان نیز با وکالت شرعی که دارد، از این وقفیات در راستای رفع موانع بیماری استفاده کند.

 

در پایان این مراسم توسط نمایندگان مجلس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی رییس سازمان اوقاف، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد از اوراق وقف بیمارستان تخصصی سرطان رونمایی شد.

تازه ترین اخبار