In the name of Allah

وبسایت شخصی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد

پایگاه رسمی و اطلاع رسانی حجة‌السلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

آخرین بروزرسانی در یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ساعت ۱۴:۵۳
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
بازگشت
جایگاه معلم و آموزگار بالاترین هدف برای انسان است

جایگاه معلم و آموزگار بالاترین هدف برای انسان است

نائب رئیس مجلس در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه فرهنگیان تهران گفت: مهمترین گام یک انسان و بالاترین هدفی که امکان دست یابی به آن برای بشر مهیا شده آن است که بتواند در جایگاه معلم و آموزگار قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجه الاسلام ابوترابی، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی امروز دوشنبه بیست و هشتم بهمن ماه ضمن حضور در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه فرهنگیان تهران در جمع اساتید و دانشجویان این دانشگاه گفت: مهمترین گام یک انسان و بالاترین هدفی که امکان دست یابی به آن برای بشر مهیا شده آن است که بتواند در جایگاه معلم و آموزگار قرار گیرد.

 

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: معلم و آموزگار واقعی خداوند متعال است چرا که این پروردگار است که کمال مطلق، قدرت مطلق و علت بی‌نهایت بهره مند است.

 

وی تصریح کرد: خداوند خالق خود را می شناسد بنابراین او شایسته این است که در جایگاه معلم بشر قرار گیرد.

 

ابوترابی فرد افزود: ریشه مشکلات اساسی امروز جوامع بشری آن است که افرادی در جایگاه معلم انسان قرار گرفته اند که از شایستگی های لازم برخوردار نیستند انسان را نمی شناسند و قادر به پاسخگویی به سوالات او نیستند.

 

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان برخی مشکلات جوامع غربی به ویژه آمریکا، گفت: در کشورهای غربی روابط آزادانه دختر و پسر به حدی است که متأسفانه آمارهای رسمی ارائه شده نشان می دهد که درصد زیادی از دانشجویان دختر در این جوامع مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند.

 

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس ادامه داد: ‌زمانی بوش پدر اذعان می کرد که امروز نگاه جامعه جهانی باید معطوف به آمریکا باشد اما در این  جامعه پلیسی که هر انسان با دو دوربین کنترل می شود چگونه می توان الگویی برای جوامع بشری بود.

 

وی تصریح کرد: معلم هیچگاه نمی تواند در جایگاه آموزگار قرار گیرد مگر آنکه تحت تعلیم الهی قرار گرفته باشد و در تمامی حوزه ها خود را آراسته کند.

 

نائب رئیس مجلس عنوان کرد: معلم باید مربی انسان ها باشد نه اینکه تنها مطلبی را به شاگردان خود منتقل کند.

 

ابوترابی با بیان اینکه امروز قلم از جایگاه والایی برخوردار است، افزود:‌ قلم یعنی مدرسه، دانشگاه، کتاب، معلم، درس و مشق بنابراین قلم یکی از ویژگی های حیات انسانی است.

 

وی ادامه داد: یکی از والاترین نعمت های خداوند به انسان قدرت نگارش و قلم است چرا که اگر قلم نبود مدرسه هم نبود اگر قلم نبود قرآن و نهج البلاغه هم نبود.

 

نائب رئیس مجلس خطاب به دانشجویان دانشگاه فرهنگیان گفت: آنچه که معلم تربیت می کند اراده انسان است بنابراین اگر شما دانشجویان لایقی باشید دانشگاه هم دانشگاه خواهد شد.

 

ابوترابی فرد ضمن آرزوی توفیق برای دانشجویان جدید الورود دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: امیدوارم در آینده من از شما درس بیاموزنم و روزی شما معلم من باشید./

تازه ترین اخبار